تاريخ : یک شنبه 30 آبان 1395 | 1:2 | نويسنده : احسان گرگانی

اتخاذ تدابیر لازم برای بازگشت زائران حسینی/ افزایش دو برابری نیروها و آمبولانس ها در مرزها

salimi chazabe.jpg

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از برنامه ریزی و پیش بینی امکانات لازم برای بازگشت زائران پیاده حسینی در مرزهای کشور خبر داد.


ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 29 آبان 1395 | 23:57 | نويسنده : احسان گرگانی

مرزهای محل تردد زائران در امنیت کامل است

عزاداران اربعین در مرز مهران

نماینده ستاد کل نیروهای مسلح در امور مرزی، پس از بازدید میدانی از مرز و پایانه مرزی مهران گفت: عملیات مدیریت تردد زائران در مرز مهران سخت‌تر از عملیات آزادسازی این شهر در زمان جنگ است.

به گزارش ایسنا، سردار «مدنی» در مرز مهران، اظهار کرد: مرزهای استان‌های غربی به نحو مطلوبی مدیریت و خلأهای آن به‌خوبی پوشش داده‌شده و مشکل امنیتی در مرز نداریم.

وی با اشاره به مدیریت جهادی مسئولان در تردد و مدیریت زوار در پایانه مرزی مهران، اذعان کرد: مدیریت عملیات تسهیل تردد زائران اباعبدالله الحسین (ع) کار آسانی نبوده و مجموعه همکارانمان در مرزبانی مدیریت خوبی را در این راستا ایفا کردند.

نماینده ستاد کل نیروهای مسلح در امور مرزی بابیان اینکه عملیات سختی در مدیریت این اجتماع بزرگ در مهران صورت گرفته، گفت: مدیریت تسهیل تردد زائران اربعین در مهران سخت‌تر از عملیات آزادسازی این شهر در زمان جنگ تحمیلی بوده است.

مدنی خاطرنشان کرد: به نمایندگی از ستاد کل نیروهای مسلح و به‌خصوص سرلشکر "باقری" آمده‌ام تا عرض خسته نباشید و خدا قوت به همه عزیزان خدمت رسان، بگویم.

انتهای پیام


تاريخ : شنبه 29 آبان 1395 | 23:49 | نويسنده : احسان گرگانی

انتصاب جانشین فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش

بسته رهبری

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، در احکام جداگانه‌ای امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان را به سمت جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر سرتیپ کیومرث حیدری را به سمت فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

به گزارش ایسنا، متن احکام فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:
 

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان
به پیشنهاد فرمانده کل ارتش و نظر به تعهّد، تجربه و شایستگی، شما را به سمت "جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران" منصوب می‌کنم.
ارتقای آمادگی‌های اطلاعاتی و عملیاتی آجا و رفع معضلات معیشت کارکنان در چارچوب تدابیر فرمانده کل، مورد انتظار است.
از تلاش‌های امیر سرتیپ موسوی در مدت تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی می‌کنم.
توفیقات همگان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

سیّد علی خامنه‌ای
۲۹ آبان ۱۳۹۵   


 

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

امیر سرتیپ کیومرث حیدری
به پیشنهاد فرمانده کل ارتش و نظر به تعهّد و سوابق و تجارب ارزنده، شما را به سمت "فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران" منصوب می‌کنم.
تلاش شایسته برای ارتقای تحرّک و کارآمدی یگان‌ها برابر با نیازهای عملیاتی روز، مورد انتظار است.
از تلاش‌های مؤثر امیر سرتیپ پوردستان در دوره‌ی تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی می‌کنم.
توفیقات همگان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

سیّد علی خامنه‌ای
۲۹ آبان ۱۳۹۵


تاريخ : جمعه 28 آبان 1395 | 1:24 | نويسنده : احسان گرگانی

 

اکرمی: پیام اربعین این است که منش و سیاستمان حسینی باشد

سيدرضا اكرمي

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: پیام اربعین این است که اخلاق، اعتقاد، رفتار،‌ منش و سیاست مان را حسینی باشد تا آن چه انجام می دهیم تنها شعار به نظر نیاید.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پیام و هدف اصلی راهپیمایی اربعین، حسینی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای نابودی رژیم صدام و برقراری نظام جمهوری در کشور عراق این بود که مراسم اربعین در چند سال اخیر بسیار باشکوه و عزتمند برگزار شده و امسال هم آبرومندتر هم برگزار خواهد شد.

وی افزود: این راهپیمایی حالت یک نمایش و همایش دارد که نشان می دهد ملت شیعه و پیروان اهل بیت می‌توانند با یاد امام حسین (ع)، بیست میلیون نفر را اززن و مرد وکوچک و بزرگ را راهی یک راهپیمایی کند و بدون کمتری حادثه و سانحه این مراسم را هر چه با شکوه‌تر برگزار نمایند.

اکرمی با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی و اعتقادی عمیقتر در مراسم راهپیمایی اربعین، دستاوردهای ارزشمندتری را به دنبال خواهد داشت اظهار کرد: اگر مسائل فرهنگی و اعتقادی عمیقتری در این راهپیمایی مورد توجه قرار گیرد قطعا شاهد دستاوردهای ارزشمندتری خواهیم بود چرا که اربعین یک شاکله و ظاهر دارد که همان پیاده روی از نجف تاکربلا است و اینکه صرفا زیارتی انجام شود و عزاداری برگزار  گردد اما باطن این مراسم آن است که اخلاق، اعتقاد، رفتار، منش و سیاستمان را حسینی کنیم تا آنچه انجام می دهیم تنها شعار به نظر نیاید بلکه تبدیل به شعور شود.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان تاکید کرد:‌ دنیای اسلام باید به اتحاد و اتفاق عمل برسد تا بدین وسیله فاصله‌ها و اختلافات میان مسلمانان از میان برود و این محتوای اصلی اربعین است. پس ما هم باید در راه امام حسین (ع) مجاهدت کرده و عمل و اخلاقمان را حسینی کنیم.

انتهای پیام


 

کاندیدای وزارت خارجه آمریکا:

لغو کامل توافق هسته‌ای ایران امری نشدنی است

رودی جولیانی، شهردار پیشین نیویورک

وزیر خارجه احتمالی آمریکا گفت:‌ لغو کامل توافق هسته‌ای ایران امری نشدنی است و ممکن است فقط در بعضی از بندهای این توافق بازنگری شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری «مانشیت» رودی جولیانی شهردار پیشین نیویورک و کاندیدای وزارت خارجه آمریکا که از میان کاندیداها بیشترین شانس برای وزیر خارجه شدن را دارد، گفت:‌ یکی از مهمترین اولویت‌های دولت ترامپ نابودی گروهک تروریستی داعش است و نابودی این گروهک مهمتر از هر مشکل دیگر در خاورمیانه است.

وی با بیان اینکه اختلافات و تنش‌های موجود بین کشورهای منطقه منجر به جنگ بزرگ منطقه ای خواهد شد، مدعی شد که دخالت‌های ایران در عراق و سوریه یکی از دلایل ایجاد تنش در منطقه است.

جولیانی در مورد  توافق هسته ای ایران گفت: لغو کامل توافق هسته‌ای امری نشدنی است و ممکن است فقط در آن بازنگری شود.

وی در ادامه گفت : مساله توافق هسته‌ای ایران اولویت دوم دولت ترامپ است و مهمتر از آن مساله مبارزه با تروریست‌هاست.

 

تاريخ : دو شنبه 24 آبان 1395 | 19:56 | نويسنده : احسان گرگانی

 

 

روایت حاجی زاده از تخریب کارخانه سلاح ساخت ایران در حلب

 

سردار حاجی‌زاده

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه یکی از اهداف آمریکا در منطقه از بین بردن ارتش کشورهای اسلامی است، اظهار کرد: آمریکا در همین راستا کارخانه سلاح زمین به زمین را که ایران در شهر حلب سوریه ساخته بود ، از بین برد.


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 24 آبان 1395 | 19:50 | نويسنده : احسان گرگانی

 تنها یک دلار از حقوق ریاست‌جمهوری را خواهم گرفت

ترامپ

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در اولین مصاحبه خود پس از انتخابش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا به سوالاتی درباره آینده ریاست جمهوری خود، دیدارش با رئیس جمهور فعلی آمریکا و آینده برخی از شعارهای انتخاباتی‌اش پرداخت.


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 24 آبان 1395 | 19:44 | نويسنده : احسان گرگانی

 آلودگی هوا، کرکره گردشگری تهران را پایین کشید

آلودگی هوای کرج

آلودگی هوای امروز تهران سبب تعطیلی بیشتر تورهای گردشگری در پایتخت شد، به همین دلیل مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران رسما از گردشگران خارجی و داخلی که در این چند روز به تهران سفر می‌کنند، عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، «رجبعلی خسرو آبادی» اظهار کرد: آلودگی هوا موجب شده تصویری که گردشگران خارجی بعد از ورود به تهران مشاهده کنند، بر خلاف تبلیغی باشد که انگیزه سفر آنها برای دیدن جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی این شهر بوده است، به همین دلیل از همه گردشگران خارجی که در این چند روز به تهران می‌آیند به دلیل شرایط پیش‌آمده عذرخواهی می‌کنم.

او بیان کرد: امیدواریم مهمان‌نوازی هموطنان سبب شود تصویر خاکستری ایجاد شده از جاذبه‌های زیبای تهران از خاطر گردشگران پاک شود.

به گفته خسروآبادی، تمام تورهای تهرانگردی که قرار بود با مشارکت دفتر گردشگری شهرداری منطقه 12 از روز 23 آبان همزمان با روز جهانی دیابت به مدت یک هفته  با عنوان "پیاده گردی سلامت" برگزار شود، لغو شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران همچنین اظهار کرد: تعدادی از دفاتر مسافرتی که به صورت منظم برنامه تهرانگردی را اجرا می‌کنند، به دلیل آلودگی هوا برنامه این هفته خود را کنسل کرده‌اند.

وی ادامه داد: به شهروندانی که به صورت گروهی و انفرادی قصد بازدید از جاذبه‌های تهران را دارند پیشنهاد می‌کنیم که برنامه بازدید خود را به زمان دیگری موکول کنند.

خسروآبادی بیان کرد: تهران شهر زیبایی‌هاست، به شرط آنکه همه شهروندان هوای آسمان پاک آن را داشته باشند.

 انتهای پیام


تاريخ : دو شنبه 24 آبان 1395 | 19:41 | نويسنده : احسان گرگانی

 

ترافیک جاده چالوس در هفته های پایانی تعطیلات

جریان ریختن گازوییل در جاده چالوس سابقه‌ای طولانی‌تر از این حرف‌ها دارد. سال‌های قبل، در دهه ٨٠ بارها جاده شاهد تصادفاتی بود که دلیل آنها لیزخوردگی خودرو بر اثر لغزندگی جاده گزارش شد.

به گزارش ا


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 24 آبان 1395 | 18:39 | نويسنده : احسان گرگانی

   امیر احمدرضا پوردستان در مراسم آماده‌به‌کاری بالگردهای زمین‌گیر شده هوانیروز کرمانشاه که امروز برگزار شد اظهار داشت: در رزمایشی که توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برگزار شد، شبکه‌های خارجی پس از پخش گزارش آن و مشاهده گستردگی این رزمایش به بی‌نتیجه بودن تحریمها اذعان می‌کردند.

 
 
   فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروهای مسلح برای اجرای این راهبرد اشراف اطلاعاتی و توان عملیاتی بالا را در اختیار دارند که نابودی هسته‌های داعش پس از شکل‌گیری و پیش از حرکت به سمت مرزها در این راستا انجام می‌شود.

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 24 آبان 1395 | 18:31 | نويسنده : احسان گرگانی

سرلشکر محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید حسن طهرانی مقدم و جمعی از نیروهای موشکی سپاه پاسداران با درود بر شهیدان انقلاب اسلامی، شهدای مدافعان حرم و سلام بر رهبری معظم انقلاب گفت: در آستانه حرکت بزرگ ملت به سمت کربلای حسینی مفتخرم در محفل شهدا حاضر شوم.سرلشکر باقری با تاکید بر این مطلب که با حمایت رهبری قدرت موشکی ما به جایی رسیده است که دشمنان نمی‌توانند تصمیم به تجاوز بگیرند خاطرنشان کرد: اگر دیوانه‌ای مانند نخست وزیر رژیم صهیونیستی بگوید بارها تا مرز حمله پیش رفت،جلوی او را گرفتند زیرا می‌گفتند پایان آن معلوم نیست.

وی تاکید کرد: پایان جنگی که با ایران شروع کنند به گونه‌ای است که دشمن ذلیلانه شکست را بپذیرد، دیدیم که در جنگ ٣٣ روزه چه اتفاقی افتاد و نتیجه جنگ با یکی از یاران ایران همان بود.

سرلشکر باقری افزود: شهید به من می گفت عده ای صهیونیست به ایران چنگ و دندان نشان می دهند و ما چرا نباید موشکی داشته باشیم که بردش به آنها برسد و همین تلاش ها باعث شد شهید طهرانی مقدم موشک شهاب 3 را تولید کند.


تاريخ : دو شنبه 24 آبان 1395 | 18:25 | نويسنده : احسان گرگانی

 قلب عضو حياتي بدن بوده و مرگ و زندك انسان به  عملكرد درست آن بستگي دارد. ما به شما یک تست ساده و شگفت انگيز  که کمتر از یک دقیقه وقت شما را می گیرد، معرفي مي كنيم.

 
شما می توانید با انجام اين روش ساده در خانه از سلامت قلب خود آگاه شويد. متخصصان قلب و فيزيولوژي گردش خون درستي روش زير را ثابت كرده اند.
 
اين تست ساده از سلامت قلبتان خبر مي دهد. در اين روش روي زمين نشسته و پاهايتان را دراز كنيد، حالا سعي كنيد نوك انگشتان دستتان را به انگشت هاي پاهاي خود برسانيد، اگر موفق شديد آن ها را لمس كنيد يعني قلب شما سالم است و مثل ساعت كار مي كند.
 
با این تست ساده، در 60 ثانیه از سلامت قلبتان باخبر شوید+عکس
 
با این تست ساده، در 60 ثانیه از سلامت قلبتان باخبر شوید+عکس
 
محققان اين تست ها را بر روي 526 شرکت کننده بین 20 و 83 ساله در ایالات متحده آمریکا (تگزاس شمالی) انجام دادند، در تمام طول تحقيقات فشار خون و سلامت قلب و عروق شركت كنندگان از نزدیک مورد بررسي قرار مي گرفت.
 
در پایان تحقيقات، محققان دريافتند بین انعطاف پذيري عروق و بدن به ویژه در افراد بالاي ٤٠ سال ارتباط وجود دارد. علاوه بر این کشف، آنها تاييد کردند، افرادی كه از بیماری های قلبی رنج مي برند قادر به لمس انگشتان پای خود نيستند.
 
محققان اظهار داشتند: اگر می خواهید مطمئن شوید که آیا شما از يك عارضه قلبی رنج مي بريد يا خیر، قطعا باید این روش های شگفت انگیز را امتحان کنید. اگر در حال نشسته  قادر به لمس انگشتان پاهاي خود نبوديد ما به شما توصيه مي كنيم هر چه سريعتر به يك پزشك متخصص قلب مراجعه كنيد.
 
منبع: FHFN

تاريخ : دو شنبه 24 آبان 1395 | 18:22 | نويسنده : احسان گرگانی

 

محسن نراقی متخصص گوش، حلق و بینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ درباره درمان بیماری های مزمن و حاد سینوسی، بیان کرد: در صورت درمان نشدن این این بیماریها با درمان های دارویی و طبی، جراحی آندوسکوپیک سینوس انجام می شود. 
به گفته وی جراحی آندوسکوپیک با توجه به آناتومی فضای پیچیده سینوس ها نیاز به مهارت و تجربه بسیار بالایی دارد چرا که کوچکترین اشتباهی آسیب های جدی به چشم و مغز وارد می کند. 
 
این متخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه اغلب سینوس های حاد با درمان های دارویی بهبود می یابند، تصریح کرد: سینوس های مزمن هم معمولا با دارو قابل درمان هستند اما درصد کمی از آنها نیاز به جراحی آندوسکوپیک دارند که برای این جراحی تشخیص نوع سینوس و معاینه آندوسکوپیک قبل از جراحی بسیار حائز اهمیت است. 
وی گرفتگی بینی و پشت حلق را مهمترین علائم سینوزیت مزمن عنوان کرد و گفت: درد یکی دیگر از علائم سینوزیت است که در موارد حاد بیشتر بروز می کند. لازم به ذکر است که اگر این علائم بیش از 3 ماه تدوام داشته باشند، نوع سینوزیت مزمن بوده و باید به پزشک مراجعه شود.
 
نراقی درباره درمان های خانگی سینوزیت، یادآور شد: استفاده از بخور و استنشاق بخار معمولی آب با یک حوله، شستشوی بینی با محلول های نمکی غلظت پائین و نوشیدن مایعات زیاد راهکارهای درمان خانگی سینوزیت مزمن و حاد هستند

 


تاريخ : دو شنبه 24 آبان 1395 | 18:16 | نويسنده : احسان گرگانی

 در حالی که جهان همچنان از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شگفت زده است، نگرانی‌ها دربارۀ برخی از وعده‌های انتخاباتی او بار دیگر به تیتر اول رسانه ها تبدیل شده است.

 برخی رسانه ها 10 پیشنهاد دیوانه وار ترامپ را دوباره منتشر کرده و پرسیده اند که آیا ترامپ، پس از رییس جمهور شدن، از آن عدول خواهد کرد یا خیر؟

1ـ ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا، ایجاد پایگاه های داده برای مسلمانان مقیم این کشور و کنترل مساجد.
2 ـ استفاده دوباره از شکنجه به شیوه غرق مصنوعی برای مبارزه با تروریسم.
3 ـ احداث دیوار حائل میان آمریکا و مکزیک برای دور ساختن مهاجرین از این کشور.
4 ـ اخراج 11 میلیون مهاجر غیرقانونی ساکن در آمریکا.
5 ـ وادار کردن کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به پرداخت پول در ازای حمایت آمریکا از آنان.
6ـ کنترل ورود پناهندگان به آمریکا به ویژه اتباع سوریه.
7 ـ لغو توافق هسته ای بین ایران و کشورهای بزرگ.
8 ـ به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی.
9 ـ ارجاع هیلاری کلینتون به دادستان برای بازجویی از وی.

تاريخ : دو شنبه 24 آبان 1395 | 17:55 | نويسنده : احسان گرگانی

 آلودگي هواي تهران به درجه 180 رسيد

 پروفسور مجيد حكمت استاد آلودگيهاي زيست محيطي دانشگاه سوربون در گفتگو با بي بي سي فارسي گفت 
درجه 150 به معني هشدار است ،
 در درجه 160 تعطيلي مدارس و ادارات دستور دولت هاست ،
 در درجه 170 تخليه شهرها و منع رفد و آمد و درجه 180 هشدار شيميايي است ، در اين درجه فضايي مانند دوازده سال بعد از حادثه چرنوبيل را داريم و تخليه كامل شهر دستور دولت هاست ، دولت ايران هيچ واكنشي تا اين ساعت نشان نداده
 
 متاسفانه این روزها آلودگی هوا بیشتر میشه  لطف کنید  از این راهها یکی راحتما در خانه رعایت کنید.
1-استفاده از عرق پونه وعرق شوید اگر نداشتید میتونید به صورت دمنوش درست کنید.
2-استفاده از سوپ جو
3-استفاده از شلغم
4-استفاده از لیمو
5-استفاده از نارنج
6-جوشاندن آب وسرکه به مدت 20دقیقه درفضای منزل
7-استفاده از گشنیز
8-اسپری کردن گلاب در منزل
9-اگه لیمو ونارنج هم قاچ کنید ودر فضای منزل قرار دهید بسیار عالیه 
10-داخل شلغم رو خالی کنید داخلش عسل وآویشن بریزید وسپس بخارپزش کنید
11-استفاده از سیر

تاريخ : یک شنبه 23 آبان 1395 | 23:21 | نويسنده : احسان گرگانی

تاريخ : یک شنبه 23 آبان 1395 | 23:9 | نويسنده : احسان گرگانی


تاريخ : یک شنبه 23 آبان 1395 | 23:5 | نويسنده : احسان گرگانی


تاريخ : چهار شنبه 19 آبان 1395 | 23:31 | نويسنده : احسان گرگانی

 ⭕️ جهان در عصر ظهور از دیدگاه یهود

 
خداوند جهان را به نور خود روشن خواهد کرد[۱] حتی اگر کسی بیمار باشد، ذات الهی به خورشید فرمان خواهد داد تا وی را شفا دهد[۲] از اورشلیم آب روان جاری خواهد ساخت و هر بیماری به واسطه آن شفا خواهد یافت[۳] درختان را وادار میکند تا هر ماه میوه آورند و انسان از آن میوه ها میخورد و شفا مییابد[۴] تمام شهرهای ویران شده را از نو آباد خواهند کرد و در جهان جایی ویرانه یافت نخواهد شد[۵] گرگ‌ با برّه سکونت خواهند داشت، پلنگ با بزغاله، شیر با گاو و گوساله خواهند خوابید. طفل شیرخواره دست خود را بر لانه افعی خواهد گذاشت[۶] مرگ را تا ابد نابود خواهد ساخت و خداوند اشک را از روی هر چهره ای پاک میکند[۷]
 
 

تاريخ : دو شنبه 17 آبان 1395 | 23:8 | نويسنده : احسان گرگانی

تاريخ : دو شنبه 17 آبان 1395 | 22:58 | نويسنده : احسان گرگانی
شوخی نبودکه،شب عروسی بود!!
 
همان شبی که هزارشب نمیشود
همان شبی که همه به هم محرمند...
همان شبی که وقتی عروس بله میگوید
به تمامی مردان داخل تالارکه نه،به تمام مردان شهرمحرم میشود!
این را ازفیلم هایی که درفضای سبزداخل شهرمیگیرندفهمیدم!!
 
همان شبی که فراموش میشود:
تاريخ : دو شنبه 17 آبان 1395 | 22:43 | نويسنده : احسان گرگانی

تاريخ : دو شنبه 17 آبان 1395 | 22:38 | نويسنده : احسان گرگانی

شما در هر كجاى عالم كه باشيد اگر سلام خدمت حضرت ولىّ عصر  عليه‏السلام عرض كنيد حضرت به شما جواب مى‏دهند و اگر انسان حاجتى بخواهد به او مى‏دهند، (1) همين اعمال ما ارتباطات روحى است. 


مثلاً اين همه جمعيّت كه در حرم حضرت رضا  عليه‏السلام به آن حضرت سلام عرض مى‏كنند ارتباط روحى است.


 بالأخره ارتباط روحى از جانب ما، همان توجّه به امام زمان  عليه‏السلام و مقام مقدّس ايشان و توجّه ما به احاطه‏ى روحى ايشان بر تمام عالم وجود است.


 ارتباط ايشان با ما كه بدانيم حرف ما را شنيده‏اند يا نه، مربوط به اعتقاد ما است.


 ما بايد اعتقاد داشته باشيم كه امام قلب عالم امكان است.


 مثلاً اگر شما به هر كجاى بدنتان دست بزنيد قلبتان كه همان روحتان است متوجّه مى‏شود چون حسّاس است.


 اگر در يك لحظه به ده جاى بدن شما ده تا سوزن فرو كنند، تمام ده مورد را احساس مى‏كنيد.

 اين مثلى براى اين است كه امام  عليه‏السلام «لايشغله شأن عن شأن» (2) است. 

و درد اين سوزن شما را از درد آن سوزن باز نمى‏دارد.


 وقتى ذهنتان روى يك سوزن مى‏رود نمى‏گوئيد جاى ديگرم نمى‏سوزد بلكه مى‏گويم ده جاى بدنم مى‏سوزد. 


اين مثالى است براى اينكه چطور يك موجود ده تا، هزار تا احساس را يك دفعه درك مى‏كند چطور امام  عليه‏السلام يك دفعه مى‏تواند صحبتهاى همه را درك كند. 


چون او قلب است، مركز حسّاسيت عالم است. شما هر كجاى عالم كه باشيد، اگر عالم را بدن فرض كنيد و امام زمان را قلب تمام اين عالم فرض نمائيد هر كجاى عالم اشكالى پيدا كند او متوجّه مى‏شود. 


 سلولهاى بدن را اگر بجاى بشر بگيريم كه شايد بيشتر از اين سلولها تعداد افراد بشر نباشد و تمام بدن را كره‏ى زمين بگيريم، 


هر سلولى كه درد بگيرد قلب و روح متوجّه مى‏شود. ما چون محدوديم فقط درد را متوجّه مى‏شويم. حالا اگر تمام سلولها عقل و فكر و دانش مى‏داشتند با روح انسان صحبت مى‏كردند و روح صحبتشان را مى‏فهميد، مثال كاملاً تطبيق مى‏كرد.

 اگر انسان بخواهد ارتباطات روحى خود را با امام زمان  عليه‏السلام بيشتر كند بايد توجّهش و يقينش را به امام زمان  عليه‏السلام بيشتر نمايد و بداند كه آن حضرت هر كجاى عالم كه هست صداى او را مى‏شنود و متوجّه او هست كه فرموده‏اند:

 «و بيمنه رزق الورى و بوجوده ثبتت الارض و السّماء».(3)  بخاطر اوست که همه روزی می خورند و آسمان و زمین ثابت هستند.

کتاب انوارصاحب الزمان علیه السلام،ص84

1.....ان كان لك حاجة فحرك شفتيك فإن الجواب يأتيك. بحارالانوار جلد 50 ،ص 155 

  2 ــ اشاره به فرازى است كه در ضمن دعاهاى مأثور مختلفى وارد شده است مانند: مستدرك الوسائل جلد 2 صفحه‏ى 241 انتهاى حديث 1878

3  ــ فرازى از دعاى عديله 


تاريخ : شنبه 8 آبان 1395 | 19:52 | نويسنده : احسان گرگانی

 یکی از دوستانم کە بیشتر از 25سال است در آلمان است برایم تعریف میکرد؛

 
گفت: همکاری آلمانی دارم یه بار از من سوال کرد چرا شما مسلمانان گوشت خوک نمیخورید؟! میخواهم دلیل علمی اش را  برایم بگویی که قانع شوم نه دلیلی شرعی.
 
منم در جواب گفتم فقط یک ساعت  وقت میخواهم تا با توکل به خدا با زبان آلمانی جوابی مناسب و قاطع خواهم داد.
 
از سایتهای اینترنت شروع کردم به جست و جو بخصوص در سایتهای علمی به زبان انگلیسی ، آلمانی و دیگر زبانها..
 
آنچه را که پیدا کردم مرا شوکه کرد  در یکی از سایتهای آلمانی جواب سوالم را پیدا کردم ( شبکه المانی در امور مراقبتهای  ارزشهای غذایی)
 
مختصری درمورد گوشت خوک نوشته بود 
 
1⃣ خوک جسد و مردار گندیده میخورد حتی اگر مردار پدرش باشد.
 
2⃣ خوک همه چیز میخورد حتی ادرار  و مدفوع خود و دیگر حیوانات
 
3⃣ مقدار سم کشنده در گوشت خوک 30 برابر گوشت گوسفند است.
 
4⃣ خوک عرق نمی کند ،پوست خوک اسفنجی است بە همین دلیل تمام کثیفی ها را جذب خود میکند این خود فاجعە است.
 
5⃣ برای هضم کردن گوشت گوسفند به(٦-۹)ساعت زمان  نیاز است و جگر انسان برای جذب کردن مقدار کمی از سم زمان زیادی نیاز دارد؛ اما برای هضم گوشت خوک به(۱-۲) ساعت زمان نیاز است به همین دلیل جگر پوشیده و مملو از آن سم کشنده خواهد شد.
 
6⃣ جنس نر خوک با هر حیوان دیگری جفت می شود حتی اگر جفتش هم نر باشد به همین دلیل خوک منبع بسیاری از بیماری هاست.
 
7⃣ 3ساعت بعد از کشتن خوک کِرم از بدنش خارج میشود ..
 
8⃣ نوعی کِرم در گوشت خوک موجود است کەنە با پختن نە سرخ کردن(برشتە) از بین نمی رود.
 
9⃣  پختن گوشت خوک نیاز بە 6ساعت زمان دارد گوشت خوک قابل سرخ کردن نیست زیرا کم کم  آب میشود تا چیزی از آن باقی نمی ماند (مانند گوشت انسان)
 
10 در سر خوک خون لختە زیادی جمع شدە است چون خوک تنها حیوانی است کە نمی تواند سرش رابە طرف بالا بلند کند.
 
11  کرک و موی خوک جز با سوزاندن از بین نمی رود.
 
12 خوک هرگز چیزی را که می خورد بو نمی کند بلکە اگر خوراکش پاک هم باشد قبل از خوردن آب دهان و بینی اش را به آن می مالد.
 
 
13 کسانی که سازننده تاتو هستن اول روی پوست خوک آن را تست میکنند.
 
دوستم گفت: منم این گزارش را برای دوست آلمانی ام ارسال کردم همراه با ذکر منبعش ،او هم بعد از مطالعه آن تصمیم به ترک خوردن گوشت خوک گرفت و این متن را در بسیاری از سایتهای آلمانی بخش کرد.

تاريخ : شنبه 8 آبان 1395 | 19:49 | نويسنده : احسان گرگانی

 

تاريخ : یک شنبه 2 آبان 1395 | 22:16 | نويسنده : احسان گرگانی

 

 

به گزارش صدخبر  ، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در اولین سالگرد شهادت بسیجی شهید مدافع حرم امین کریمی که در مسجد شهدای شهرک شهید فلاحی برگزار شد گفت: یکی از درسهای بزرگ عاشورا و امام حسین (ع) به ما درس عدم تبعیت از دشمن است.

وی اظهار داشت: یاران امام حسین (ع) هر چند کم بودند ولی کسانی نبودند که میدان و پشت امام حسین (ع) را خالی کنند و با وعده های دنیوی از سوی دشمنان از آنان تبعیت کنند و به دلیل عدم تبعیت از دشمن تاریخ ساز شدند و امروز با گذشت سالها از آن قیام همچنان نام امام حسین (ع) و یاران باوفایش در تاریخ زنده است.

پوردستان تصریح کرد: همانطور ک امام حسین (ع) از دشمن تبعیت نکرد ما هم از دشمنان نباید تبعیت کنیم و اگر همین جوانان مدافع حرم نبودند امروز ما می بایست با دشمنان در مرزهای خودمان با آنها می جنگیدیم.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آمادگی نیروی زمینی ارتش گفت: هر چند امروز دشمنان در افغانستان در حال استقرار هستند ولی مرزهای کشورمان با آمادگی بالای نیروهای مسلح در امنیت کامل قرار دارند.

 فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: همانطور که رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس در بین مردم سرافراز و نامی بودند امروز هم مدافعین حرم همانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در دل ملت جاودانند. 


تاريخ : یک شنبه 2 آبان 1395 | 22:16 | نويسنده : احسان گرگانی

 

 

به گزارش صدخبر  ، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در اولین سالگرد شهادت بسیجی شهید مدافع حرم امین کریمی که در مسجد شهدای شهرک شهید فلاحی برگزار شد گفت: یکی از درسهای بزرگ عاشورا و امام حسین (ع) به ما درس عدم تبعیت از دشمن است.

وی اظهار داشت: یاران امام حسین (ع) هر چند کم بودند ولی کسانی نبودند که میدان و پشت امام حسین (ع) را خالی کنند و با وعده های دنیوی از سوی دشمنان از آنان تبعیت کنند و به دلیل عدم تبعیت از دشمن تاریخ ساز شدند و امروز با گذشت سالها از آن قیام همچنان نام امام حسین (ع) و یاران باوفایش در تاریخ زنده است.

پوردستان تصریح کرد: همانطور ک امام حسین (ع) از دشمن تبعیت نکرد ما هم از دشمنان نباید تبعیت کنیم و اگر همین جوانان مدافع حرم نبودند امروز ما می بایست با دشمنان در مرزهای خودمان با آنها می جنگیدیم.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آمادگی نیروی زمینی ارتش گفت: هر چند امروز دشمنان در افغانستان در حال استقرار هستند ولی مرزهای کشورمان با آمادگی بالای نیروهای مسلح در امنیت کامل قرار دارند.

 فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: همانطور که رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس در بین مردم سرافراز و نامی بودند امروز هم مدافعین حرم همانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در دل ملت جاودانند. 


تاريخ : یک شنبه 2 آبان 1395 | 22:8 | نويسنده : احسان گرگانی

 

 

افسران - اتکا به نیروی داخلی

 


 

تاريخ : یک شنبه 2 آبان 1395 | 22:6 | نويسنده : احسان گرگانی

 پاتوق

 

به گزارش پاتوق، منابع عربی به نشریه المنار فلسطین گفته‌اند بیش از یک هفته است که ریاض شاهد نشست‌های محرمانه مقامات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است که هدف از آن دستیابی به توافق درباره گام‌هایی برای مجازات مصر است.