تاريخ : جمعه 21 مهر 1396 | 13:34 | نويسنده : احسان گرگانی

فرمانده نیروی هوایی عمان از پایگاه شهید لشکری ارتش بازدید کرد

   به نقل از روابط عمومی نهاجا، فرمانده نیروی هوایی عمان و هیئت همراه، دیروز با حضور در پایگاه شهید لشکری مهرآباد از بخش های مختلف این پایگاه بازدید کرد.

امیر خلبان محمد تسویه چی فرمانده پایگاه شهید لشکری در دیدار با سرلشکر مطر علی مطر العبیدانی فرمانده نیروی هوایی عمان ضمن عرض خیر مقدم به بیان تاریخچه این پایگاه پرداخت.

وی با بیان اینکه این پایگاه در سال 1941 میلادی تاسیس شده است، گفت: رشد هوانوردی و عضویت ایران در ایکائو منجر به رشد روز افزون صنعت ترابری هوایی، مسافری و باری در فرودگاه اصلی ایران(مهرآباد) شد.

فرمانده پایگاه شهید لشکری با اشاره به تنوع هواپیماهای موجود، اعم از میگ 29، هواپیما های سوخت رسان، باربری و شناسایی بویینگ 707 و 747، هواپیماهای سی 130، جت فالکون و ... افزود: کارکنان فنی متعهد و متخصص این پایگاه توانمندی تعمیرات اساسی و بازآماد کلیه هواپیماها را دارا هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: رژه هوایی 29 فروردین که از سوی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران روز ارتش نامیده شد، هرساله با محوریت پایگاه شهید لشکری انجام می شود.


تاريخ : جمعه 21 مهر 1396 | 13:19 | نويسنده : احسان گرگانی

آمریکایی ها از سپاه ناراحت هستند چرا که سپاه توانسته تمام نقشه‌هایشان در سوریه و عراق و هدفشان از ایجاد داعش و حمایت از تروریست‌ها در منطقه را برهم زده‌اند.

علت ناراحتی آمریکا از سپاه پاسداران چیست؟


ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 21 مهر 1396 | 13:17 | نويسنده : احسان گرگانی

دمنوشی برای درمان کبد چرب+روش تهیه

  یکی از دمنوشهای مخصوصفصل پاییز که بیشتر افراد با هر مزاج و طبعی می‌توانند از آن میل کنند و از خواص فوق‌العاده آن بهره‌مند شوند‌، «دمنوش دانه آبدار انار با چوب دارچین»است.

پیشنهاد می‌کنیم به‌مدت 4 تا 5 هفته به‌جای چای معمولی سیاه از این دمنوش میل کنید.

برای تهیه این دمنوش‌، یک مشت دانه انار آبدار ترجیحاً ترش‌مزه را با یک قاشق غذاخوری چوب دارچین پودر‌نشده به‌همراه 5 لیوان آب جوش در درون قوری مخلوط کرده و روی کتری در حال جوش قرار دهید تا دم بکشد.

طرز مصرف این دمنوش به این صورت است که 2/3 لیوان را از دمنوش فوق به‌همراه 1/3 لیوان عرق کاسنی مخلوط و با کمی عسل شیرین و میل کنید.

خواص «دمنوش دانه آبدار انار با چوب دارچین» شامل موارد زیر است:

کاهنده قوی چربی کلسترول خون
درمان‌کننده کبد چرب
درمان جوش صورت و آکنه‌ها
لاغرکننده و چربی‌سوز
مفتح و بازکننده عروق کرونر قلبی
درمان بواسیر یا همورویید
پاکسازی‌کننده و مصفای خون
درمان‌کننده آفت دهان
شست‌وشو‌دهنده رسوبات کیسه صفرا.

منبع:بهداشت نیوز


تاريخ : جمعه 21 مهر 1396 | 13:14 | نويسنده : احسان گرگانی
درگیری نیروی دریایی با دزدان دریایی

دزدان دریایی خلیج عدن قصد هجوم به کشتی تجاری ایرانی را داشتند که با حضور ناوشکن الوند نیروی دریایی ارتش متواری شدند.

   دزدان دریایی که بامداد امروز با هفت فروند قایق در حوالی تنگه باب المندب قصد تعرض به کشتی تجاری ایرانی را داشتند با حضور به موقع ناوشکن الوند متواری شدند.


تاريخ : جمعه 7 مهر 1396 | 12:23 | نويسنده : احسان گرگانی
 
اینقدر هم سخت نیست که افراد معتاد به ماده مخدر شیشه را بتوان شناسایی کرد. درخانواده های امروزی معنی محافظت صرفا نگهداری فرزند از خطرات طبیعی ناشی از بزرگ شدن نیست. فرزندان دیگر از پیله خانواده رهایی پیدا کرده اند و این رهایی مراقبتی برگرفته از حس مادرانه و پدرانه را می‌طلبد.

ادامه مطلب

واپسین دقایق شب 31 شهریورماه 1359 بود که برگ زرینی در دفتر افتخارات ملت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ثبت شد که نشان از توان بالای قدرت نظامی ایران داشت.

در این روز نیروی هوایی ارتش در پاسخ به حمله هوایی عراق که مراکز ایران را هدف قرار داده بود، با 140 فروند جنگنده بمب‌افکن پایگاه‌ها و مراکز اقتصادی دشمن بعثی را هدف قرار داد و ضربه محلکی بر پیکره آن وارد کرد.

تا قبل از این عملیات چند عملیات بسیار کوچک در سال‌های 48 یا 49 داشتیم که فقط در حد پرواز اسکورت بر اروندرود بود. ما در نیروی هوایی قهرمانانی چون شهید اردستانی را داریم که حدود 800 عملیات جنگی موفق انجام داده که 250 مورد آن عملیات‌های صعب‌الانجام بوده و دنیا ایشان را بعنوان قهرمان نبردهای هوایی جهان قبول کرده است.

 عراق در زمان جنگ یک حمله 192فروندی به رزمندگان ما کرد که به دلیل نداشتن کیفیت، به کارگیری پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران و لطف الهی شکست خورد. تاثیر عملیات 140فروندی ما بسیار بیشتر از عملیات بعثی‌ها بود. آنها می‌خواستند نیروی هوایی ما را فلج کنند که خوشبختانه نتوانستند این کار را بکنند.

رژیم بعث می‌خواست کمر ایران را بشکند/ شهید اردستانی قهرمان نبردهای هوایی جهان است/


تاريخ : جمعه 7 مهر 1396 | 12:21 | نويسنده : احسان گرگانی

سردار باقری دومین جلسه هیئت امنای موزه انقلاب اسلامی را تشریح کرد

 سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در حاشیه دومین جلسه هیئت امنای موزه انقلاب اسلامی که در محل ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه تصویب شد سردار خضرایی که بیش از ۶ سال مدیریت این مجموعه را بر عهده داشتند و خدمات ارزنده ای را در این مجموعه انجام دادند، جای خود را به آقای علی اصغر جعفری که دارای سوابق ایثارگری و فرهنگی هستند دادند.

وی ادامه داد: امیدواریم در دوره جدید مسئولیت، این مجموعه بتواند با استفاده از تجارب پیشکسوتان، اسناد و مدارک دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت را در جامعه توسعه دهد.

سرلشکر باقری گفت: همچنین در این جلسه مصوب شد با تفاهم و همکاری وزارت خانه های آموزش و پرورش و علوم, تحقیقات و فناوری زمینه و تسهیلات استفاده هر چه بیشتر جوان، بسیجیان، کارکنان نیروهای مسلح و طلاب فراهم شود و استفاده بهتر و بیشتری از ظرفیت این مجموعه داشته باشند.


تاريخ : جمعه 7 مهر 1396 | 12:18 | نويسنده : احسان گرگانی

هلاکت 100 داعشی طی عملیات نُجَباء در

 رزمندگان مقاومت اسلامی نُجَباء در اولین هفته از آغاز عملیات آزادسازی الحویجه، بیش از 100 تروریست داعشی را به هلاکت رساندند.

با اتمام موفقیت‌آمیز فاز اول عملیات آزادسازی "الحویجه"، دومین مرحله از این عملیات روز جمعه 31 شهریورماه با بیانیه رسمی سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) آغاز شد.

رزمندگان مقاومت اسلامی نُجَباء در ابتدای این عملیات، حملات متوالی گروه تروریستی داعش به روستای "المسحک" واقع در جنوب الشرقاط را دفع کردند.

عناصر تروریست‌ها که در نتیجه‌ی شکست‌های پی در پی قصد جبران خسارات وارده را داشتند؛ با هدف فتح گذرگاه "الزوية" به این شهر یورش بردند که این حمله نیز نافرجام ماند و با مقاومت رزمندگان نُجَباء همراه شد.

فرمانده توپخانه نُجَباء آمار تلفات گروه تروریستی داعش به دست این گروه مقاومت در اولین هفته آغاز عملیات الحویجه را بیش از 100 نفر اعلام و ابراز امیدواری کرد که فاز دوم این عملیات نیز در کمتر از یک‌ماه با موفقیت تمام به اتمام برسد.


 

قلم و زبان قادر به توصیف عظمت شهیدان نیست/شهادت، عطیه الهی به برگزیدگان استحضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، به ‌مناسبت هفته‌ی دفاع مقدس پیامی صادر کردند.

متن این پیام که صبح امروز (پنجشنبه) از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی نماینده‌ی ولی‌ّفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، در بهشت زهرای تهران قرائت شد به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

شهادت، عطیه‌ی الهی به برگزیدگان است. عظمت این مقام والا متناسب با عظمت از خودگذشتگی مخلصانه‌ئی است که شهید را به عرصه‌ی مجاهدت میکشاند و شهد شهادت را به او می‌نوشاند.

قلم و زبان ناتوان امثال اینجانب قادر به توصیف این عظمت نیست، ولی هرگاه در جامعه‌ئی و در نقطه‌ای چنین انسانهای بزرگی پدید آمدند بر امثال ما است که در پرتو آنان راه را تشخیص دهیم و پای در صراط مستقیم عروج الی‌الله گذاریم و دل و جان خود را حیات بخشیم.

سلام بر سرور شهیدان، چراغ روشن همه‌ی نسل‌ها و دورانها و سلام بر همه‌ی شهیدانی که در راه او قدم نهادند.