تاريخ : یک شنبه 25 شهريور 1397 | 17:27 | نويسنده : احسان گرگانی

 

منابع سعودی از تیراندازی در یکی از صحن‌های مسجدالنبی خبر دادند و اعلام کردند عامل آن بازداشت شده است
 

به گزارش صدخبر منابع خبری در عربستان سعودی اعلام کردند که شنبه‌شب یک فرد ناشناس اقدام به تیراندازی در یکی از صحن‌های مسجدالنبی کرده است.

به گزارش وبگاه خبری «سبق»، در این حادثه که گفته می‌شود فردی ناشناس با سلاح کلت کمری تیراندازی کرده، کسی آسیب ندیده است. 

سبق نوشت: نیروی امنیتی مسجد النبی شنبه شب موفق شد یک فرد ناشناس را که در یکی از صحن‌های مسجد اقدام به تیراندازی از سلاح کلت کمری کرده، بازداشت کند. 

به ادعای منابع سعودی، فرد بازداشت شده 42 ساله، «بیمار» بوده و تسلیم پلیس منطقه مرکزی مدینه منوره شده تا اقدامات انتظامی در مورد او به عمل آید. 

در این خبر به جزئیات بیشتری اشاره نشده است. 

انتهای پیام/ص 


تاريخ : یک شنبه 18 شهريور 1397 | 15:3 | نويسنده : احسان گرگانی

 

عطوان: حاکم شدن هرج و مرج بر کاخ سفید/ نبرد براندازی ترامپ در آمریکا شعله‌ور شد

عبدالباری عطوان، سردبیر رای‌الیوم، در سرمقاله این روزنامه نوشت: با انتشار مقاله‌ای از یک فرد «ناشناس» در روزنامه «نیویورک‌تایمز» و بخش‌هایی از جدیدترین کتاب مولف رسوایی «واترگیت» جرقه نبرد عزل ترامپ زده شد. 

در این مطلب آمده است: هر کس بخش‌هایی از کتاب باب وودوارد، روزنامه‌نگار آمریکایی، و مقاله‌ای را که روز گذشته در «نیویورک تایمز» منتشر شد و گفته شده نویسنده آن یک مقام بلندپایه دولت دونالد ترامپ -رئیس جمهور- است، مطالعه کند به این باور می‌رسد 

هرج و مرج بر کاخ سفید


تاريخ : یک شنبه 18 شهريور 1397 | 15:0 | نويسنده : احسان گرگانی

 

هدف دشمن در جنگ رسانه‌ای ایجاد اضطراب، یأس و بدبینی در مردم است/ایجاد تشکیلات موازی با دولت راه اصلاح نیست

رهبر معظم انقلاب فرمودند: دعوا و ایجاد تشکیلات موازی با دولت، اصلاح کار نیست؛ کار جهادی باید توسط خود مسئولین و از مجاری قانونی انجام گیرد.

اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردندحضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز (پنجشنبه) در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان فرمودند:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
والحمدلله ربّ العالمین والصّلاه والسّلام علی سیّدنا ابی‌القاسم المصطفیٰ محمّد و علی آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین سیّما بقیّهالله فی ‌الارضین (ارواحنا فداه و عجّل الله فرجه و صلوات الله علیه).

خیلی خوش‌آمدید آقایان محترم؛ بنده تشکّر میکنم از اینکه زحمت کشیدید و بعد از این اجلاس پُرکاری که در این دو روز داشتید، امروز را لطف کردید و اینجا تشریف آوردید.

بیشتر بخوانید:ایجاد تشکیلات موازی با دولت راه اصلاح نیست



تاريخ : یک شنبه 18 شهريور 1397 | 14:55 | نويسنده : احسان گرگانی

 

 

نیروهای مسلح کشور، طومار هر متجاوزی را در کم‌ترین زمان در هم می‌پیچد امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه ۱۴ شهریورماه در مراسم هشتمین دوره جشنواره مالک اشتر اظهار کرد: بالاترین و بهترین نعمت، نعمت ولایت است و خداوند هم ما را از بالاترین نعمت خود بهره مند کرده است که باید شکرگزار بود و هیچ شکرگزاری بالاتر و بهتر از اطاعت پذیری نیست.

وی افزود: مالک اشتر، این سردار رشید اسلام، ولایت مداری را برای ما تفسیر کرد و ما او را مجسمه ولایتمداری می دانیم؛ باید مالک اشتر را مقتدا و الگوی خود بدانیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: ما سه اصل مهم در نیروی زمینی ارتش داریم که عبارتند از ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته سالاری. امروز نیروی زمینی به نیرویی تبدیل شده که تابلویی که او را در درجه اول تعریف می کند، ولایت مداری است.

طومار هر متجاوزی را در کم‌ترین زمان در هم می‌پیچ


تاريخ : پنج شنبه 15 شهريور 1397 | 1:30 | نويسنده : احسان گرگانی

هدف قرار گرفتن کشتی جنگی عربستان در سواحل جیزان یک منبع وابسته به نیروی دریایی یمن روز شنبه 10 شهریورماه اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور یک کشتی جنگی عربستان سعودی را در سواحل جیزان هدف قرار داده است.

این منبع با اشاره به تلفات وارده به نظامیان سعودی بیان کرد: متجاوزان، زخمی شدگان را از کشتی جنگی سعودی به بیمارستان های جیزان منتقل کرده اند. عملیات ضد کشتی جنگی عربستان در واکنش به هدف قرار دادن ماهیگیران یمنی در سواحل یمن است.

اتهام‌زنی به ایران برای حضور در یمن ؛ فرارِ رو به جلو از نوع سعودی


تاريخ : پنج شنبه 15 شهريور 1397 | 1:26 | نويسنده : احسان گرگانی

رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات خود علت آتش نزدن برجام را شرح دادند.

رهبر معظم انقلاب، حضرتآیت الله خامنه ای در بخشی از سخنان خود فرمودند رابطه با اروپا باید ادامه پیدا کند اما هرگز نباید به کشورهای اروپایی اطمینان کرد و باید از این کشورها قطع امید شود.

ایشان علت آتش نزدن برجام را هم اینگونه توصیف کردند که شاید بتوان منافع ملی را تامین کرد و اگر این منافع تامین نشود ماهم توافق را آتش خواهیم زد.

پاسخ رهبر انقلاب به سوال "چرا برجام را آتش نزدید؟" + فیلم


 

ارتش حافظ منافع ایران در دریای خزر است/طراحی جنگنده صاعقه نمونه دیگری از خودباوری بود/«کوثر» جایگزین جنگنده‌های قدیمی می‌شودامیر سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: منطقه‌ای که در دریای خزر متعلق به ایران است و منابع کشور ما در آن منطقه وجود دارد از سال ۷۷ تا امروز توسط نیروی دریایی و با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش حفاظت شده و الان هم محافظت می‌شود. آبان ماه سال گذشته با حکم حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، امیر دریادار حبیب الله سیاری که از مردادماه سال ۱۳۸۶ فرماندهی نیروی دریایی ارتش را برعهده داشت، به سمت معاونت هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش منصوب شد.

با امیر دریادار سیاری در خصوص موضوعات مختلف ازجمله معیشت کارکنان، دستاورد‌های مختلف اخیر مانند جنگنده کوثر، حضور ارتش در دریای خزر و... گفتگو کردیم که مشروح آن را در ادامه خواهید خواند.

«کوثر» جایگزین جنگنده‌های قدیمی می‌شود


تاريخ : پنج شنبه 15 شهريور 1397 | 1:21 | نويسنده : احسان گرگانی

 

معاون جدید تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافندهوایی منصوب شد

امیر سرتیپ محمود ابراهیمی‌نژاد طی حکمی از سوی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان معاون جدید سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی منصوب شد.

پیش از این، امیر سرتیپ شمخالی معاونت تحقیقات و جهاد خودکفایی این قرارگاه را به‌عهده داشت.

سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی به‌مثابه مغز متفکر این قرارگاه بوده و در دو حوزه تحقیق و توسعه تجهیزات و همچنین طراحی و تولید اولیه محصولات پدافندی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

تحقیقات و جهاد خودکفایی   قرارگاه پدافندهوایی


تاريخ : پنج شنبه 15 شهريور 1397 | 1:20 | نويسنده : احسان گرگانی

 

نشریه اسپانیایی: پادشاه سعودی به دنبال تعیین جانشینی جدید برای خود است

 به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، یک نشریه اسپانیایی از تلاش پادشاه عربستان سعودی برای یافتن جانشین جدید برای خود خبر داد.

نشریه «پوبلیکو» با انتشار گزارشی به بررسی مشکلات داخلی و خارجی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، پرداخت.

این نشریه اسپانیایی نوشت: طرح‌های مورد نظر ولیعهد سعودی با پیچیدگی‌های ریشه‌ای به ویژه در جنگ یمن روبرو شده است و حمله هوایی به یک اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی بیانگر این مسئله است.

احتمال برکناری محمد بن سلمان از ولیعهدی


تاريخ : پنج شنبه 15 شهريور 1397 | 1:18 | نويسنده : احسان گرگانی

 

شلیک موشک بالستیک ارتش یمن به شرکت نفتی آرامکو عربستان

ارتش یمن اعلام کرد که یک فروند موشک بالستیک از نوع «بدر۱» را بهتاسیسات شرکت نفتی آرامکو در جنوب عربستان شلیک کرده است.

به نقل از المسیره، یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن از دوشنبه شب از شلیک یک فروند موشک بالستیک به تاسیسات شرکت نفتی آرامکو در جنوب عربستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای یمنی با یک موشک بالستیک از نوع «بدر۱» تاسیسات شرکت نفتی آرامکو در شهرک اقتصادی جیزان واقع در جنوب عربستان را هدف قرار دادند.

در همین حال، شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از ائتلاف سعودی مدعی رهگیری و انهدام موشک شلیک شده شد.


تاريخ : پنج شنبه 15 شهريور 1397 | 1:15 | نويسنده : احسان گرگانی

 امیر خلبان حسن شاه‌صفی، به سمت جانشینی معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

امیر شاه‌صفی جانشین معاون هماهنگ کننده ارتش شد امیر خلبان حسن شاه‌صفی، امروز دوشنبه 12 شهریورماه به سمت جانشینی معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

امیر شاه‌صفی قبل از این، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

انتهای پیام/

نصب نشان نصر بر سینه امیر سرتیپ خلبان شاه‌صفی


تاريخ : پنج شنبه 15 شهريور 1397 | 1:13 | نويسنده : احسان گرگانی

 

گوشه از جنایات گروهی که دست کم از داعش ندارد/ از سربریدن تا شمع آجین کردن و سوزاندن!

نام «کومله» را باید مترادف با «داعش» دانست؛ گروهکی تجزیه‌طلب و ضدایرانی که اعضایش در آدم‌کشی و جنایتکاری چیزی کمتر از داعشی‌ها نداشته و ندارند. اعضای این گروهک در مقطعی بویژه در دهه ۶۰ وحشیانه‌ترین جنایات را علیه مردم شمال غرب کشور مرتکب می‌شدند؛ از سربریدن تا شمع آجین کردن و سوزاندن.

نگاهی گذرا به جنایت‌ها و شرارت‌های گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب کومله، عمق دشمنی سرکردگان و عناصر این گروهک با مردم ایران و مردم انقلابی کردستان را عیان می‌کند. در ذیل به گوشه‌ای از جنایت کومله‌ای‌ها یعنی همکاران رامین حسین‌پناهی اشاره شده است.

گوشه‌ای از جنایات همکاران «رامین حسین‌پناهی»؛



تاريخ : پنج شنبه 15 شهريور 1397 | 1:10 | نويسنده : احسان گرگانی

 

 

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده این نیرو دیدار کرد.

نصیرزاده در این دیدار تصریح کرد: بحث هم افزایی مورد تاکید فرماندهی معظم کل قوا و جزو سیاست های فرمانده کل ارتش است.

فرمانده نهاجا گفت: نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه در کنار هم می‌توانند با هر نوع تهدیدی مقابله کنند.

ارتقاء توان رزمی و همکاری میان نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش