تاريخ : پنج شنبه 30 دی 1395 | 18:45 | نويسنده : احسان گرگانی
خبرگزاری میزان: معاون امنیتی و انتظامی استان تهران گفت: شائبه امنیتی بودن حادثه پلاسکو صحت ندارد.
 محسن نسج همدانی معاون امنیتی وانتظامی استان تهران درباره علت فروریختن مجتمع پلاسکو اظهار کرد: این حادثه بر اثر دامنه زیاد آتش سوزی رخ داده است و هیچ گونه موضوع امنیتی درباره این حادثه وجود ندارد.


وی افزود: سفارتخانه‌هایی را که در اطراف مجتع پلاسکو وجود داشته است تخلیه کرده‌ایم تا آسیبی به آنها نرسد.

معاون امنیتی وانتظامی استان تهران تصریح کرد: مدیریت بحران داخل شهر تهران بر عهده شهرداری است ودرحال حاضر تمامی واحدهای آتش‌نشانی پیرامون این موضوع فعال هستند.

وی تاکید کرد: درحال حاضر باید منتظر باشیم تا اطلاعات دقیق درباره تعداد مصدومین که بیشتر آنها نیز از آتش‌نشان هستند اعلام شود.

همدانی خاطرنشان کرد: مدیریت بحران و عمرانی استان تهران در حال حاضر در صحنه حادثه حضور دارند و اقدامات لازم را انجام می دهند.


تاريخ : پنج شنبه 30 دی 1395 | 18:41 | نويسنده : احسان گرگانی
خبرگزاری ایسنا: دادستان تهران گفت: به مسئولان محلی و شهرداری مجوزهای لازم را دادیم تا اگر نیاز به تخریب مکانی برای نجات جان امدادگران است، این اقدام را انجام دهند.

عباس جعفری دولت‌آبادی با حضور در محل حادثه ریزش ساختمان پلاسکو گفت: آقای قالیباف در جلسه ستاد مدیریت بحران گزارشی از وضعیت این اتفاق ارائه دادند.

وی افزود: همه مسئولین تاکید داشتند امدادرسانی تسریع شود البته اقدامات پیشگیرانه هزینه کمتری از این حوادث دارد.

دادستان تهران افزود: همانطور که گفته شد بارها به مالکین پلاسکو تذکر داده شد.

وی در پایان گفت: امیدواریم هرچه زودتر ساختمان‌های مجاور  تخریب شوند تا بتوان به ساختمان پلاسکو ورود کرد.

تاريخ : پنج شنبه 30 دی 1395 | 18:39 | نويسنده : احسان گرگانی

 خبرگزاری فارس: سرهنگ حسن عابدی جانشین رئیس پلیس راهور تهران در رابطه با محدودیت‌های ترافیکی ایجاد شده ناشی از آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو بیان کرد: در حال حاضر به دلیل فروریختن ساختمان پلاسکو و انسداد معابر اطراف، محدودیت‌های ترافیکی در مسیرهای اطراف این حادثه اعمال شده است. 

جانشین رئیس پلیس راهور تهران در همین راستا اظهار کرد: به دلیل وقوع این حادثه، ترافیک در طول مسیر نواب، انقلاب و سعدی به سمت تقاطع استانبول و جمهوری در حال حاضر سنگین است.


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 29 دی 1395 | 1:29 | نويسنده : احسان گرگانی

 مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات عادتی سالم به نظر می رسد. با این وجود، ترکیب دو میوه یا مصرف آنها به صورت همزمان گاهی مواقع چندان ایده خوبی نیست.

 
این میوه‌ها را هرگز با هم ترکیب نکنید!

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 29 دی 1395 | 1:24 | نويسنده : احسان گرگانی

تعدادی از اعضای کنگره آمریکا تلاش‌های جدیدی را برای برهم زدن توافق میان شرکت بوئینگ و ایران آغاز کرده‌اند.


تاريخ : چهار شنبه 29 دی 1395 | 1:22 | نويسنده : احسان گرگانی

نمازهای پنجگانه در دین اسلام، به عنوان ستون های این شریعت محسوب می شوند و کسی که نماز را با خلوص قلب بخواند، از مقربان درگاه خدا می شود.در واقع به گفته مصحف شریف،نماز با حضور قلب انسان را از ارتکاب به اعمال ناپسند باز می دارد.اما دلیل اینکه در روز 5 بار باید یک فرد نماز بخواند در چیست.رسول گرامی اسلام(ص) به این سوال پاسخ می دهد.
 
 چرا نماز صبح مۍخوانیم؟
 
«صبح آغاز فعالیت شیطان است هرکه در آن ساعت نماز بگذارد و خود را در معرض نسیم الهی قرار دهد از شر شیطان در امان می ماند.»
 
‌چرا نماز ظهر میخوانیم؟
 
ظهر، همه عالم تسبیح خدا می گویند زشت است که امت من تسبیح خدانگوید. و نیز ظهر وقت به جهنم رفتن جهنمیان است لذا هر که در این ساعت مشغول عبادت شود از جهنم بیمه می شود.
 
چرا نماز عصر مۍخوانیم؟
 
«عصر زمان خطای آدم و حواست و ما ملزم شدیم در این ساعت نماز بخوانیم و بگوییم ما تابع دستور خداییم.»
 
چرا نماز مغرب میخوانیم؟
 
«مغرب لحظه پذیرفته شدن توبه حضرت آدم است و ما همه به شکرانه آن نمازمی خوانیم.»
 
چرا نماز عشا میخوانیم؟
 
«خداوند متعال نماز عشا را برای روشنایی و راحتی قبر امتم قرارداد.»
 
علل الشرایع ص ۳۳۷


تاريخ : چهار شنبه 29 دی 1395 | 1:21 | نويسنده : احسان گرگانی

پایگاه تحلیلی رأی الیوم در واکنش به اظهارات اخیر کویت مبنی بر اینکه پیامی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای ایران دارد، تأکید کرد ریاض بعد از شکست در سوریه و یمن به گفت‌وگو با ایران روی آورده است.

خبرگزاری فارس: عربستان دنبال مذاکره با ایران بعد از شکست در سوریه و یمن


تاريخ : چهار شنبه 29 دی 1395 | 1:20 | نويسنده : احسان گرگانی

یک پهپاد در حوالی خیابان انقلاب تهران منهدم شد

؛شب گذشته؛ یک پهپاد در محدوده پرواز ممنوع تهران، مورد اصابت پدافند هوایی قرار گرفت. 
در همین ارتباط، الهامی معاون عملیات پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: حوالی ساعت 17 دیشب، یک فروند هلی‌شات وارد محدوده پرواز ممنوع تهران شد که مورد هدف پدافند هوایی قرار گرفت و بعد از شلیک شدن رگبار، از محدوده خیابان انقلاب دور شد. 
وی افزود: صدای شنیده شده، صدای امنیت کامل است. 
معاون عملیات پدافند هوایی خاتم الانبیاء تصریح کرد: نیاز اصلی، تأمین امنیت شهر بود. ضدهوایی‌ها تیراندازی را متوقف کردند و این پرنده نیز از محدوده دور شد.

تاريخ : چهار شنبه 29 دی 1395 | 1:17 | نويسنده : احسان گرگانی

«اندرو کوریبکو» می‌گوید: فتنه 88 یکی از بارزترین مصداق‌های جنگ ترکیبی آمریکا علیه ایران بود و واشینگتن در حال طراحی یک «جنبش سبز 2» با ابزارهای مختلف از جمله حمایت از تجزیه‌طلبان است.


تاريخ : چهار شنبه 29 دی 1395 | 1:15 | نويسنده : احسان گرگانی

خرید هواپیما اولویت دارد یا تجهیز و توسعه ناوگان ریلی؟ / کارشناسان عقیده دارند بحث ورود هواپیمای ایرباس به کشور و نمایش تبلیغاتی دولت، برای سرپوش نهادن به ضعفهای مدیریتی آقای آخوندی است. گفتنی است که طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی با ۸۰ امضا در نشست مجلس شورای اسلامی تقدیم هیئت رئیسه شده است.

کاریکاتور/ پیامکی از دیار باقی!!!

تاريخ : چهار شنبه 29 دی 1395 | 1:14 | نويسنده : احسان گرگانی

رژیم آل خلیفه سه جوان بحرینی را اعدام کرد/ تظاهرات گسترده بحرینی‌ها در محکومیت این اعدام

کاریکاتور/ آل‌خلیفه 3 جوان معترض بحرینی را اعدام‌کرد

تاريخ : چهار شنبه 29 دی 1395 | 1:11 | نويسنده : احسان گرگانی

دشمن برای نفوذ در نخبگان و مسئولان برنامه‌ریزی کرده است.

حیدر مصلحی


ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 28 دی 1395 | 23:55 | نويسنده : احسان گرگانی
تحویل نخستین هواپیمای ایرباس 321 به ایران

مدیرعامل اسبق هواپیمایی آسمان با بیان این که "هواپیمای تازه وارد ایران ایر ممنوع الخروج است"، گفت: ورود این هواپیما با دو هدف کوتاه مدت عقب انداختن استیضاح وزیر و میان مدت انتخابات ریاست جمهوری انجام شده است.


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 27 دی 1395 | 1:38 | نويسنده : احسان گرگانی

 حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با حضور محسن هاشمی‌رفسنجانی اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مرد سرافراز انقلاب و مرد ماندگار تاریخ معاصر ایران است.

 
وی بیان داشت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نقش بی‌بدیلی را در تاریخ ایران بر جای گذاشت و منشاء تحولات اساسی در ایران و منطقه بود و از دست دادن چنین استوانه‌ای برای ملت ما سخت و برای رهبری ما جانگداز است.
 

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 27 دی 1395 | 1:37 | نويسنده : احسان گرگانی

 براساس اخبار رسیده "سیدعباس عراقچی" رئیس ستاد اجرای برجام  که قرار بود امشب به مناسبت سالگرد اجرای برجام  در برنامه "متن، حاشیه" شبکه سه حضور یابد، اعلام کرده که حاضر نیست  هیچ شخص دیگری در استدیو حضور یافته و یا به روی خط تلفن برنامه بیاید و به همین خاطر از حضور در برنامه امشب امتناع نموده است.

انتهای پیام/


سربازان گمنام امام زمان(عج) تا الان فرصت بهره‌برداری به گروه‌های تروریستی را نداده‌اند حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات روز شنبه (25 دیماه) در حاشیه هفتمین همایش غزه نماد مقاومت که در مجموعه فرهنگی حوزه هنری برگزار شد در پاسخ به این سوال که تمهیدات پیش‌بینی شده در مقابله با ورود گروه‌های تروریستی به داخل کشور چگونه است و تاکنون چه توفیقاتی را به دست آورده‌اید؟ گفت: علی‌رغم اینکه در بسیاری از کشورها تروریست‌ها موفق به اقدامات تروریستی شده‌اند اما تا الان در جمهوری اسلامی ایران موفق به اقدام تروریستی نشده‌اند.  
 
وی افزود: مقابله با این گروه‌های تروریستی‌ به صورت‌های مختلف انجام شده است، در مرزها و شرایط مختلف مورد هدف ما قرار گرفتند تا قبل از اینکه بتوانند اهداف تروریستی خودشان را محقق کنند پنجه فولادی سربازان گمنام امام زمان(عج) حنجره آنها را فشرده و مجال اقدام تروریستی به آنها نداده‌اند.  
 
وزیر اطلاعات در پاسخ به این سوال که با توجه به پیش رو بودن انتخابات 96 و قرار گرفتن در آستانه برگزاری آن وضعیت امنیت مربوط به انتخابات چگونه است؟ تصریح کرد: اینکه طبیعی است در هر مناسبتی از جمله ماه محرم و صفر، ماه رمضان، شب قدر، انتخابات و .. سعی می‌کنند از دل‌مشغولی مردم و مسئولین به مناسبت‌های این چنینی سوءاستفاده کنند و به اصطلاح خودشان نیز از این فرصت‌ها استفاده کنند که تا الان سربازان گمنام امام زمان(عج) فرصت چنین بهره‌برداری را به آنها نداده‌اند. 


کنگره آمریکا قانونی تصویب کرده است که بر اساس آن وزیر دفاع و وزیر خارجه آمریکا موظف شدند تا از نحوه استفاده ایران از جنگ هیبریدی در منطقه گزارشی تهیه کنند.


تاريخ : دو شنبه 27 دی 1395 | 1:30 | نويسنده : احسان گرگانی

 قرار بود یک شبه همه تحریم‌ها برداشته شود اما بعد از چند ماه با یک هواپیما عده‌ای را دلخوش می‌کنند

ابوالقاسم دولابی

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 27 دی 1395 | 1:25 | نويسنده : احسان گرگانی

 محمد رضا مسجدی - دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران ضمن اشاره به این مطلب که بر اساس ماده هشتم قانون جامع کنترل دخانیات مصوب 1385 مجلس شوراى اسلامى هر سال مالیات دخانیات باید 10 در صد افزایش یابد، متذکر شد: متاسفانه این افزایش تاکنون محقق نشده و امید است که در برنامه ششم طورى برنامه ریزى شود که این افزایش بطور سالانه اتفاق بیفتد.

مسجدی در ادامه افزود: همچنین جهت حمایت از تولید داخلى افزایش مالیات بر دخانیات سالانه براى تولید مشترک باید 25 درصد وبراى واردات نیز 40 درصد قیمت خرده فروشى تعیین شود.


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 27 دی 1395 | 1:24 | نويسنده : احسان گرگانی
ارتش عراق

 

مقام‌های نظامی در عراق می‌گویند، نیروهای ویژه ارتش این کشور توانسته‌اند با پیشروی سریع و چشمگیر در موصل و ورود به دانشگاه این شهر، با بیرون راندن عناصر داعش از مناطق مجاور به دو پل دیگر روی دجله برسند.


تاريخ : دو شنبه 26 دی 1395 | 23:57 | نويسنده : احسان گرگانی
اوباما

 

رئیس‌جمهور آمریکا «فرمان اجرایی برقراری وضعیت اضطراری ملی در مورد ایران» را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

اوباما با بیان این ادعا که سیاست‌های ایران منافع آمریکا درمنطقه را با تهدید مواجه می‌کند، حفظ وضعیت اضطراری و نگه داشتن تحریم‌های جامع علیه ایران را لازم دانسته است


تاريخ : یک شنبه 26 دی 1395 | 23:55 | نويسنده : احسان گرگانی

  حضور رژیم صهیونیستی در منطقه اقلیم کردستان در راستای سیاست های توسعه طلبانه آن تنظیم شده است و مساله کردها و آرمان آن ها برای کسب استقلال و خودمختاری وسیله و یا بهانه را برای این رژیم در راستای اهداف راهبردی آن در این منطقه فراهم می کند .

  

 

 ، متن حاضر در صدد است رابطه رژیم صهیونیستی با اقلیم کردستان و تاثیر آن بر امنیت جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی اجمالی قرا دهد.

با توجه به اهمیت موضوع و شرایط منطقه ای، در وضعیت کنونی روابط رژیم صهیونیستی با اقلیم کردستان با منافع جمهوری اسلامی سازگار نیست و به همین علت به دنبال این هستیم که منافع، اهداف و طرح های رژیم صهیونیستی برای نفوذ و حضور در شمال عراق را شناسایی کنیم.


ادامه مطلب
افسران - قرار داد ایرباس مرجوعی اسپانیا از فرانسه.. به ایران و به شرط ( تملیک نه اجاره ای )

تاريخ : شنبه 25 دی 1395 | 1:13 | نويسنده : احسان گرگانی

 

افشاکننده پرونده رابطه ترامپ با روسیه ناپدید شد

رادیو ملی آمریکا گزارش داد، به نظر می رسد افشاکننده پرونده حق السکوت روسیه مخفی شده باشد. 
 
کامیلا دومونوسکا در تحلیلی برای این پایگاه اینترنتی نوشت: در هفته‌های آخر سال 2016، یک سند جنجالی در رسانه‌ها و محافل امنیتی دست به دست می شد. گزارشگران برای تأیید محتوای آن با شکست مواجه شدند. در این سند آمده است که ترامپ با روسیه تبانی کرده است و کرملین اسناد زننده درباره ترامپ در اختیار دارد که از آن به عنوان اهرم فشاری علیه ترامپ استفاده می کند. گزارش‌های مربوط به این سند، ابتدا از طرف مخالفان ترامپ مطرح شد که در نوع خود بی سابقه و تا حدودی هم مبهم بود

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 25 دی 1395 | 1:11 | نويسنده : احسان گرگانی

رفتار آمریکا موجب تغییر محسوس در نتایج برجام شده است

نوذر شفیعی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،با اشاره به بدعهدی‌های مکرر آمریکا در قبال ایران در مسأله برجام، گفت: متأسفانه بی‌صداقتی آمریکایی‌ها یک بار دیگر هم بر همه ثابت شد. آن‌ها دیگر جای تردیدی باقی نگذاشته‌اند که به هیچ عهدی وفادار نیستند. آن‌ها در واقع قاعده بازی را در برجام به هم زده‌اند

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 25 دی 1395 | 1:8 | نويسنده : احسان گرگانی
تاريخ : شنبه 25 دی 1395 | 1:7 | نويسنده : احسان گرگانی

 شهید ابوذر داوودی که 3سال از ازدواج با دختر‌خاله‌اش گذشته بود یک روز از جبهه مقاومت تماس می‌گیرد و به همسرش وعده دیدار و بازگشت خود در سه‌شنبه هفته آینده را می‌دهد. او می‌آید اما بی‌جان، پیکر مطهر دیده‌بان مشهور جبهه‌های مقاومت به خاک سپرده می‌شود ولی دختر سه ساله‌اش همچنان عاشقانه در آغوش پدر می‌رود. 
دختر است دیگر، و هیچکس نمی‌تواند درک کند که این کودک در خلوت خود راز‌های خود را به که می‌گوید. 

شهیدی که دختر سه ساله خود را در آغوش گرفت +تصاویر

 


تاريخ : شنبه 25 دی 1395 | 1:3 | نويسنده : احسان گرگانی

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به اهمیت قدرت دفاعی و نظامی نیروهای مسلح گفت: اگر امروز ما می توانیم پشت میز مذاکره بنشینیم، به پشتوانه قدرت دفاعی مان است.

امروز به پشتوانه قدرت دفاعی پشت میز مذاکره می نشینیم


ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 24 دی 1395 | 23:56 | نويسنده : احسان گرگانی

 باور 373" علاوه بر توانایی درگیری با اهداف آیرودینامیک، توانایی درگیری با موشک‌های بالستیک، کروز و همچنین موشک‌های دیگر را دارد.

شکارچی بزرگ در آسمان امن/  باوری که در نیروهای مسلح باور شد

 

    نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از گذشته تا به امروز، فراز و نشیب‌های زیادی را گذرانده‌اند؛ به طوری که در زمان رژیم پهلوی به طور کامل، وابسته به کشورهای غربی بودند و تمام تجهیزات خود را از آن‌ها و با صرف مبالغ زیادی خریداری می‌کردند و در مقابل، آن‌ها نیز هیچ بهایی به متخصصان داخلی نمی‌دادند.


ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 24 دی 1395 | 23:52 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - ترامپ بداند پارسال چنین روزی

 


  تصاویرمراسم ترحیم و بزرگداشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی رهبر انقلاب صبح امروز در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) و با حضور ایشان برگزار شد

مراسم ترحیم رفیق دیرین و همسنگر دوران مبارزات و همکار نزدیک دوران جمهوری اسلامی حضرت حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی (رحمة الله علیه) رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور حضرت آیت الله خامنه ای برگزار شد.

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 23 دی 1395 | 1:27 | نويسنده : احسان گرگانی

 پلنگی را ببینید که از سرعت خود برای شکار گراز استفاده می‌کند.

پرواز پلنگ برای شکار گراز +تصاویر


ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 23 دی 1395 | 1:25 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - زنی میخوام که........(خیلی باحاله)

تاريخ : پنج شنبه 23 دی 1395 | 1:24 | نويسنده : احسان گرگانی

 به نقل از پایگاه خبری العهد، پلیس رژیم صهیونیستی برای اینکه در روند بازجویی‌ها از نخست وزیر این رژیم خللی ایجاد نشود، وی را از سفر به خارج از فلسطین اشغالی منع کرد. 
 
العهد به نقل از منابع آگاه که با یک پایگاه صهیونیستی گفتگو کرده بود، نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، سفر خود را به داووس لغو کرد و علت اصلی این مسئله آن بود که پلیس اسرائیل به وی گفته بود طی دوره بازجویی و به سبب احتمال ایجاد مانع در تدابیر قانونی، نمی‌تواند از اسرائیل خارج شود. 
 
بنا به اعلام این پایگاه، نتانیاهو متعهد شد که از اسرائیل خارج نشود، زیرا نمی‌خواهد درگیر صدور دستور ممنوع‌الخروج شدن و سایر محدودیت‌ها شود. همه متهمانی که تخلفاتی مشابه تخلفات نتانیاهو داشته‌اند، شامل این محدودیت‌ها می‌شوند. 
 
در همین حال، برخی منابع خرب لغو سفر نتانیاهو به داووس را تصمیم وی برای شرکت در مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، دانسته‌اند.
 
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اخذ رشوه و هدایای نقدی از بازرگانان متهم است.

تاريخ : پنج شنبه 23 دی 1395 | 1:19 | نويسنده : احسان گرگانی

 خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع لبنانی اعلام کرد عربستان سعودی قصد دارد به لغو کمک‌های نظامی به ارتش لبنان پایان دهد.

عربستان سعودی در اسفند ماه سال گذشته، و دقیقا بعد از گذشت نزدیک به سه سال از اعلام وعده دو هدیه سه میلیارد و یک میلیارد دلاری «عبدالله بن عبدالعزیز» شاه سابق سعودی به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان، عقب نشینی خود از اعطای این هدیه به لبنان را اعلام کرد.

منابع نزدیک به عربستان در آن مقطع زمانی اعلام کردند این تصمیم عربستان در پی مواضع غیر همسوی لبنان در روابط بین دو کشور اتخاذ شده است.

این منابع اعلام کردند لبنان در جریان تجاوز به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد، این اقدام را در اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی محکوم نکرد به همین دلیل این کشور تصمیم به قطع این کمک‌ها کرده است.

هم اکنون، میشل عون، رئیس جمهور لبنان به همراه هیأتی در ریاض، پایتخت عربستان به سر می ‌برد.


تاريخ : پنج شنبه 23 دی 1395 | 1:16 | نويسنده : احسان گرگانی

 

چرا میشل عون عربستان را به عنوان نخستین مقصد سفر خارجی خود انتخاب کرد؟

روزنامه رای الیوم چاپ لندن سرمقاله خود را به سفر میشل عون، رئیس جمهور لبنان به عربستان اختصاص داد. رای الیوم این سوال را پاسخ داده است که چرا عون، نخستین مقصد سفر خارجی خود را عربستان قرار داده است. رای الیوم در ابتدا نوشت: شاید نقش رسانه ای لبنان در سالهای اخیر کاهش یافته است، اما نقش سیاسی آن همچنان برای طرفهای مختلف در منطقه، اهمیت دارد و نشانه آن، سفر میشل عون، رئیس جمهور لبنان به کشورهای منطقه است، سفری که از عربستان آغاز می شود و سپس به قطر می رسد و در مصر پایان می یابد. اما اینکه میشل عون نخستین سفر خود را به ریاض انجام می دهد، برای بسیاری سوال برانگیز است زیرا ریاض، روابط بحرانی با تهران دارد و در همین حال اقدامات ریاض برضد حزب الله لبنان و به طور کلی شیعیان، بر کسی پوشیده نیست و این در حالی است که میشل عون، گزینه کسانی است که به سوریه و ایران نزدیک هستند. 


ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 23 دی 1395 | 1:12 | نويسنده : احسان گرگانی

  با وقوع بحران های جهانی بزرگ سال گذشته میلادی، بسیاری از کارشناسان سیاسی به پیش بینی وقایع پیش روی دنیا پرداختند. بلیک استیلول یکی از این کارشناسان بود که البته با نوعی بدبینی مفرط به آینده دنیا نگریست و احتمال وقوع 10 جنگ طی چهار سال آینده را بسیار زیاد دانست. اگر قرار باشد پیش بینی های او سایر کارشناسان درست از آن دربیاید، سال های سیاهی در انتظار مردم دنیا خواهدبود، اما فعلا بهتر است خوش بین باشیم و تنها ببینیم این پیش بینی ها تا چه اندازه به حقیقت نزدیک خواهدبود، اما جنگ هایی که احتمال وقوع شان زیاد ارزیابی شده، به این شرح هستند:


1- چین علیه هر کسی که در اقیانوس آرام باشد

در سال 2013 چین فاش ساخت که جزایر سنکاکو بخشی از پایگاه هوایی در دریای چین شرقی خواهدبود. از آن به بعد چینی ها و ژاپنی ها نیروی هوایی و دریایی خود را به کار گرفتند تا از هر فرصتی برای زهر چشم گرفتن از حریف استفاده کنند.
 
 

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 23 دی 1395 | 1:8 | نويسنده : احسان گرگانی

 آمار اضافه وزن در کشور ما به‌ویژه در بین جوانان،‌ نگران کننده است. در مطلبی که می‌خوانید، مقایسه‌ای بین مصرف یک برش پیتزا با یک کاسه سالاد صورت گرفته است. شک نداریم که طعم پیتزا بسیار خوشمزه‌تر از یک کاسه سالاد پر از سبزی با مزه معمولی است، اما این بار مطلب را کامل بخوانیم و بعد تصمیم بگیریم این هفته،‌ پایان هفته را چطور سالم‌تر بگذرانیم.

 
حدود یک ساعت بعد از خوردن پیتزا،‌ میزان قند خون به شکل سابق برگشته و با کاهش میزان قند خون فعالیت هورمون گرلین افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل دوباره احساس گرسنگی خواهید کرد. این جاست که با خوردن مجدد،‌ زمینه افزایش وزن فراهم می‌شود.
 

 

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 23 دی 1395 | 1:6 | نويسنده : احسان گرگانی

 

معافیت سربازی جوانان صاحب ایده فعال در شرکت های دانش بنیان/ جوانان نخبه به جای گذراندن سربازی پژوهش کنند

محمد صاحبکار خراسانی رییس امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوریT گفت: با اشاره به معافیتهای نخبگان جوان فعال در شرکتهای دانش بنیان اظهار داشت: معاونت علمی فن‌آوری از شرکتهای دانش بنیان و استارت آپ‌های دانشگاهی حمایت ویژه ای می‌کند تا محصولات داخلی شان تبدیل به تجاری سازی شود و بازارهای هدف داخلی و خارجی و بین‌المللی را کسب کند.

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 23 دی 1395 | 1:4 | نويسنده : احسان گرگانی

عملیات کربلای 5 محاسبات استکبار جهانی در روند جنگ تحمیلی را برهم زد

 به نقل از معاونت روابط عمومی و تبلیغات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، این بنیاد در بیانیه‌ای با گرامیداشت 19 دی ماه سالروز عملیات کربلای 5، برهم خوردن محاسبات استکبار جهانی تحوا در زوند "جنگ تحمیلی" را از دستاوردهای این عملیات پیروزمندانه دانست.

در ابتدای این بیانیه آمده است: عملیات کربلای 5، مدت کوتاهی پس از عملیات کربلای 4- در شرایط سنگین و دشوار ناشی از عدم موفقیت رزمندگان اسلام در این عملیات- در بامداد 19 دی ماه سال 1365 با رمز مقدس یا زهرا (سلام‌الله علیها) در منطقه مهم و حساس شلمچه و شرق بصره آغاز گردید و به دلیل تأثیر و دستاوردهای بزرگ، در تاریخ هشت سال دفاع مقدس ماندگار و جایگاه ویژه‌ای یافته است.

این بیاینه می‌افزاید: این عملیات که با اراده و رشادت‌های وصف ناشدنی رزمندگان اسلام و مدیریت و فرماندهی هوشمندانه امام راحل منجر به شکسته شدن و نابودی خطوط دفاعی و دژهای مستحکم دشمن بعثی شد، تداوم جنگ تحمیلی را تحت تأثیر پیامدهای راهبردی خود قرار داد.