تاريخ : دو شنبه 25 ارديبهشت 1396 | 7:54 | نويسنده : احسان گرگانی

برای آن که فضای انتخابات متشنج نشود، دم فرو بسته‌ایم

  حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در حاشیه سمینار تخصصی حفاظت اطلاعات قوه قضاییه درباره اینکه برخی از نامزدهای ریاست جمهوری در مناظرات پخش شده از صدا و سیما سخنانی را مطرح کرده و معتقد بودند که قوه قضاییه با فساد دولت قبل برخورد نکرده و در برخورد با پرونده وزیر آموزش و پرورش تبعیض‌آمیز رفتار کرده است، اظهار داشت: متاسفانه در برخی از مناظرات و برخی صحبت‌های اخیر مطالبی گفته شد که در زمان خودش پاسخ لازم و قاطع به آن‌ها داده خواهد شد. 

تاريخ : دو شنبه 25 ارديبهشت 1396 | 7:50 | نويسنده : احسان گرگانی

 

ارتش ایران در فهرست 25 ارتش قدرتمند جهان+ لیست  به نقل از نشریه «آلگماینر»، تازه‌ترین رده‌بندی که تحلیلگران مسائل نظامی روز گذشته (جمعه) در وبسایت «گلوبال فایر پاور» منتشر کردند، نشان می‌دهد ارتش ایران در میان 25 ارتش قدرتمند نخست جهان قرار دارد.

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 25 ارديبهشت 1396 | 7:47 | نويسنده : احسان گرگانی

  شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد: بشار اسد -- رییس جمهور سوریه -- در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «او ان تی» بلاروس گفت من خسته نشده ام و عقب نشینی نخواهم کرد.
 
رئیس جمهور سوریه افزود پیشنهاد روسیه برای ایجاد مناطق عاری از تنش و درگیری در سوریه به صورت اصولی یک ایده مناسبی است.
 
بشار اسد با بیان اینکه از طرح ایجاد مناطق عاری از تنش دفاع خواهد کرد گفت با حمایت ایران و جنبش حزب الله آنهایی را که تلاش خواهند کرد توافق درباره ایجاد این مناطق را نقض کنند، هدف قرار خواهیم داد.
 
وی افزود ایجاد مناطق عاری از تنش فرصتی در اختیار عناصر مسلح مخالف قرار می دهد تا سلاح هایشان را زمین بگذارند و روند آشتی با دولت را در پیش گیرند.

تاريخ : دو شنبه 25 ارديبهشت 1396 | 7:38 | نويسنده : احسان گرگانی
«دُری اصفهانی» در حال محاکمه است

 

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد  گفت: برخی مدعی بودند جاسوسی دری‌اصفهانی در موضوع مذاکرات برجام دروغ است اما وی به اتهام جاسوسی در حال محاکمه است. 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در حال حاضر چند جلسه از دادگاه دری اصفهانی برگزار شده و اعترافات وی به زودی منتشر خواهد شد. 
کریمی قدوسی تاکید کرد: بنده خواهان این هستم که مردم با طوماری از قوه قضاییه بخواهند تا اعترافات دری اصفهانی منتشر شود. 
این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم اعترافات دری اصفهانی درباره پشت پرده‌های برجام بسیار تکان‌دهنده خواهد بود.

تاريخ : دو شنبه 25 ارديبهشت 1396 | 7:37 | نويسنده : احسان گرگانی
سرلشکر جعفری

 

  سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در مراسم دانش آموختگی  دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع) که امروز با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد، در سخنانی با اشاره به پیروزی‌های پی در پی جبهه انقلاب اسلامی در مقابل نظام سلطه، راهبرد کنونی دشمن علیه ملت را «فشار اقتصادی» دانست.



تاريخ : دو شنبه 25 ارديبهشت 1396 | 7:35 | نويسنده : احسان گرگانی

تاريخ : دو شنبه 25 ارديبهشت 1396 | 7:33 | نويسنده : احسان گرگانی
العهد: حاکمان سعودی نگران ظهور حضرت مهدی (عج) هستند

پایگاه العهد نوشت نگرانی از ظهور حضرت مهدی (عج) خواب را از چشمان محمد بن سلمان و سران آل‌سعود ربوده است.

عربستان ید طولایی در دامن زدن به اختلافات طایفه ای و مقابله با تلاش ها برای نزدیک کردن مذاهب اسلامی به یکدیگر دارد از این رو وقتی محمد بن سلمان چنین سخنانی بیان می کند در واقع طبق عقیده وهابی خود عمل می کند که از هر اختلافی در داخل جوامع اسلامی برای تقویت دو دستگی بر مبنای مذهبی بهره برداری می کند. 
 
فؤاد ابراهیم افزود برنامه وهابیت که در سخنان بن سلمان بروز یافته است، فقط گروهی از مسلمانان را هدف قرار نمی دهد بلکه همه مسلمانان را هدف قرار می دهد. وی گفت:«حاکمان سعودی نگران ظهور امام مهدی (عج) هستند و حتی افرادی را به یمن فرستاده اند زیرا اعتقاد دارند افرادی «یمنی» بخشی از برنامه ظهور هستند از این رو بدون شک از این مسئله می ترسند و آن را در مناسبت های متعدد بیان کرده اند. این ها از هر چیزی که خطری برای حکومتشان باشد می ترسند». 

تاريخ : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1396 | 1:30 | نويسنده : احسان گرگانی
از 4 محصول جدید دفاعی رونمایی شد

 

  همزمان با جشنواره جوان سرباز  با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع پشتیبانی نیروهای مسلح، سلاح‌های انفرادی کلاش 133، تک تیرانداز 12.7 میلی‌متری نصر، رادیو نرم‌افزار مالتی‌باند حمایلی واسع یک و نصر 2 رونمایی شد.

این محصولات به دست متخصصان و صنعتگران سازمان صنایع دفاع و صاایران  طراحی و ساخته شده است.
 رادیو نرم‌افزار مالتی‌باند همایلی واسع یک و نصر 2، رادیوهای تاکتیکی کوچک و سبک با قابلیت برقراری ارتباط صوتی و دیتا در حالت فرکانس ثابت و جهش فرکانس بوده و قابلیت برقراری ارتباط با انواع رادیوهای آنالوگ را دارد.
 اسلحه کلاش 133 دیگر محصولی است که امروز رونمایی شد. 
سلاح تک تیرانداز 12.7 میلی‌متری نیز یکی دیگر از محصولاتی بود که همزمان با جشنواره جوان سرباز رونمایی شد .  

تاريخ : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1396 | 1:28 | نويسنده : احسان گرگانی
فرمانده نداجا در ادامه سفر خود صبح امروز سه‌شنبه 19 اردیبهشت ماه از منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش بازدید و در جریان آخرین وضعیت زیرساخت‌های این منطقه و سواحل مکران قرار گرفت.
 
اگر امنیت نباشد هیچ پیشرفتی در کشور وجود نخواهد داشت + تصاویر
در جریان این بازدید امیر سیاری در جمع نیروهای این منطقه اظهار داشت: هر پیشرفتی به خاطر وجود امنیت است، اگر امنیت نباشد هیچ پیشرفتی در کشور وجود نخواهد داشت.
وی افزود:معیار برقرای امنیت پایدار در کشور نیروهای مسلح است که با استقرارشان در قسمت های مختلف کشور به ویژه مرزها و فراتر از مرزها موجب برقراری امنیت می شوند .  
لازم به ذکر است منطقه پسابندر نقطه صفر مرزی میان دو کشور ایران و پاکستان است و یکی از پایگاه‌های مهم اطلاعاتی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

تاريخ : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1396 | 1:27 | نويسنده : احسان گرگانی
گولن

 

«بکر بوزداغ» وزیر دادگستری ترکیه و «جف سشنز» همتای آمریکایی او طی دیدار ۴۵ دقیقه‌ای که در مقر وزارتخانه دادگستری ایالات متحده در «واشنگتن» داشتند درباره موضوع دستگیری گولن پیش از استرداد به ترکیه صحبت کردند. 

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» بوزداغ در این دیدار از سشنز خواست هرچه سریعتر پرونده‌هایی را که از سوی ترکیه به آمریکا ارسال شده، به دادگاه ارجاع داده شود. 

منابع مطلع از جلسه می‌گویند طرفین برآیند کلی آن را سازنده با «فضای مثبت» ارزیابی کردند. 

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه فتح‌الله گولن را طرح اصلی کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ و همچنین گروه تروریستی او را (جنبش گولنیست) در پس عملیات‌های خرابکارانه در این کشور می‌داند.


تاريخ : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1396 | 1:26 | نويسنده : احسان گرگانی

انسانهای بزرگ قامتشان بلندتر نیست، خانه شان بزرگتر نیست، ثروتشان هم بیشتر نیست، آنها قلبی بزرگ و نگاهی مهربان دارند.


تاريخ : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1396 | 1:25 | نويسنده : احسان گرگانی

واردات پوشاک کارخانه‌ها را تعطیل و کارگران را بیکار کرد/دولت با وزیر وارداتچی برخورد قاطع کند / ... : به وارداتچی مظلوم و به حقوق بگیر ۲۰۰ میلیونی ذخیره انقلاب می‌گویند / ....: دختر وزیر بیکار و مظلوم بود و به شغل شریف واردات پوشاک روی آورد / در حالی که دولت و وزرا در شعار بر لزوم حمایت از تولید داخل تاکید می ورزند و مردم را نیز به خرید کالای ایرانی ترغیب می‌کنند چرا باید یک وزیر وارداتچی کالایی باشد که واردات آن تولید داخل را نابود و کارگر ایرانی را بیکار کرده است؟

کاریکاتور/ کارگر ایرانی طعمه وارداتچی‌ مظلوم!

تاريخ : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1396 | 1:22 | نويسنده : احسان گرگانی
پارسانیا

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دولت بدون دریافت نظر از شورای عالی انقلاب فرهنگی جلساتی برای اجرایی ساختن سند ۲۰۳۰ برگزار کرده و این شورا نیز پس از پذیرفتن این سند متوجه آن شده است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ تردیدی نیست که بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تدوین و ابلاغ سیاست‌های نظام به‌عهده رهبر معظم انقلاب است و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در جریان پذیرش سند 2030 قرار می‌گرفت؛ اما متأسفانه دولت بدون اعلام به این شورا و دریافت نظرات از اعضای آن، این سند را پذیرفته و در جهت اجرایی ساختن آن حرکت کرده‌اند که عملی غیرقانونی است.



تاريخ : یک شنبه 17 ارديبهشت 1396 | 7:9 | نويسنده : احسان گرگانی

سردار دهقان

وزیر دفاع گفت: هرگونه اقدام تجاوز کارانه به کشور سوریه موجب تشدید بحران و توسعه دامنه جنگ و خونریزی وتداوم خشونت در منطقه خواهد شد.


تاريخ : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1396 | 1:5 | نويسنده : احسان گرگانی

 یورو در بحران مالی و یک دهه از دست رفته برای اقتصاد اروپا دوام آورد اما اکنون در حال سپری کردن یک آزمون سیاسی است و احتمالا از این امتحان هم جان سالم به در می‌برد.یورو در بحران مالی و یک دهه از دست رفته برای اقتصاد اروپا دوام آورد اما اکنون در حال سپری کردن یک آزمون سیاسی است و احتمالا از این امتحان هم جان سالم به در می‌برد.


در سال مبارزات‌های انتخاباتی اروپا میان نهاد سیاسی حاکم و دشمنانش، یورو هدف احزاب پوپولیست و برخی از چهره‌های جریان اصلی قرار گرفته است. این ارز واحد اروپایی به اشکال مختلف عامل بیکاری، کاهش تولید صنعتی، از دست رفتن هویت ملی و سلطه آلمان معرفی شده است.

مارین لوپن، رهبر راستگرای فرانسه که در دور نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری در هفتم می با امانوئل ماکرون، نامزد میانه‌گرا رقابت می‌کند، خواهان برگزاری یک همه‌پرسی درباره ترک یورو است. حزب ۵ ستاره مخالف دولت ایتالیا که ممکن است در انتخاباتی که تا اواسط سال ۲۰۱۸ برگزار می‌شود، به قدرت برسد، خواسته مشابهی دارد.

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 13 ارديبهشت 1396 | 23:37 | نويسنده : احسان گرگانی

  با آغاز تولید پژو ۲۰۰۸ به عنوان اولین خودروی پسابرجامی می‌توان گفت که دوران تاخت‌وتاز خودروهای چینی در ایران به پایان رسیده است.

حدود یک دهه پیش خودروهای چینی جایی در صنعت خودروی ایران نداشتند. در آن زمان یکی دو خودروساز کوچک برخی خودروهای چینی را به شکلی محدود در ایران مونتاژ می‌کردند.


ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1396 | 23:28 | نويسنده : احسان گرگانی
یادمان شهید محمدرضا سبحانی

 

نیروهای عراقی نمی‌دانستند که با یک نفر در حال نبرد هستند. بعدها نیروهای ما متوجه شدند که این شهید توانسته بود سه روز نیروهای رژیم بعث عراق را پشت شهر سوسنگرد عقب نگاه دارد.


ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1396 | 23:28 | نويسنده : احسان گرگانی
پسکوف

 

خبرگزاری روسیا سگودنیا روز شنبه با اعلام هشدار پسکوف به رژیم صهیونیستی به نقل از سخنان وی، نوشت: بر لزوم احترام به حق حاکمیت سوریه تاکید می کنیم و معتقدیم از انجام هر اقدامی که منجر به افزایش تنش ها در منطقه می شود، باید خودداری کرد.


تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1396 | 23:27 | نويسنده : احسان گرگانی
مارک تونر

 

به نقل از «آسوشیتدپرس»، «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز پنجشنبه در حاشیه نشستی در وین بر سر اجرای توافق هسته‌ای ایران، اذعان کرد که دیپلمات‌های آمریکایی در یکی از نشست‌هایی که با همتایان ایرانی خود داشته‌اند درباره آزادی آمریکایی‌های زندانی در ایران گفت‌و‌گو کرده‌اند.

این نخستین بار از زمان ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» است که واشنگتن به طور علنی، گفت‌وگوی مستقیم با تهران را تایید می‌کند.

مارک تونر به بازداشت «سیامک نمازی» بازرگان ایرانی-آمریکایی اشاره کرد.

سیامک نمازی به جرم جاسوسی در ایران، در حال گذراندن 10 سال حبس خود است.


تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1396 | 23:25 | نويسنده : احسان گرگانی
نتانیاهو

 

 وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه در مصاحبه با رویترز گفت که این رژیم به دنبال رسیدن به تفاهمی با دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای جلوگیری از نفوذ نظامی دائمی ایران در سوریه است. 

«اسرائیل کاتز»، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در این مضاحبه همچنین تصریح کرد که در نشست‌هایش با مقام‌های کاخ سفید و قانونگذاران آمریکایی آنها را به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران و گروه حزب‌الله لبنان ترغیب می‌کند. 


تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1396 | 23:24 | نويسنده : احسان گرگانی
برجام پاشنه آشیل روحانی

 

«مؤسسه امریکن‌اینترپرایز» با اشاره به این‌که انتظارات برآورده‌نشده مردم ایران بعد از توافق هسته‌ای، برجام را به پاشنه آشیل دولت ایران و اصلاح‌طلبان تبدیل کرده، به ترامپ توصیه می‌کند از این انتظارات برای جرقه زدن شورش در ایران استفاده نماید.


تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1396 | 23:24 | نويسنده : احسان گرگانی

ووتل

ژنرال جوزف ووتل، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا در اظهاراتی با تکرار ادعاها علیه ایران گفت که تهران می‌خواهد قدرت مسلط در منطقه باشد. 

وی که در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان امریکا صحبت می‌کرد از افزایش تنش‌ها با ایران به عنوان چالشی یاد کرد که نیازمند توجه و تلاش آمریکا است. 


تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1396 | 23:22 | نويسنده : احسان گرگانی
گزارش بازدارندگی پسابرجام

 

«مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل» ضمن اعتراف به ناتوانی آمریکا در مقابله با قدرت منطقه‌ای ایران، چارچوبی را برای تدوین سیاست ضدایرانی دولت ترامپ در پسابرجام پیشنهاد می‌دهد.


تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1396 | 23:20 | نويسنده : احسان گرگانی
 
نشست خبری سردار منتظر المهدی سخنگوی نیروی انتظامی

سخنگوی نیروی انتظامی جزئیات شهادت ۸ مرزبان ایرانی در منطقه مرزی میرجاوه را تشریح کرد و گفت: مرزبانان کشورمان با سلاح‌های دوربردی که از داخل خاک پاکستان شلیک شده بود، به شهادت رسیدند.


تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1396 | 23:19 | نويسنده : احسان گرگانی
نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با حضور ظریف

وزیر امور خارجه ایران طی پیامی نوشت که آمریکا اعتراف کرده که ایران به برجام عمل کرده و اکنون وظیفه آمریکاست که به تعهداتش عمل کند.


تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1396 | 23:17 | نويسنده : احسان گرگانی
ارتش یمن

 

 

  به نقل از المیادین، وزارت دفاع یمن از آتش گرفتن یک انبار سلاح عربستان در پایگاه نظامی الفواز در نجران در پی حملات موشکی و توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی خبر داد.

 

تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1396 | 23:16 | نويسنده : احسان گرگانی


تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1396 | 23:14 | نويسنده : احسان گرگانی
وزارت اطلاعات

 

  

قاسم خورشیدیسخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  گفت‌  با اشاره به دستگیری 2 قاچاقچی جواهرات توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) اظهار داشت: اوایل امسال و به‌دنبال اقدامات اطلاعاتی گسترده سربازان گمنام امام زمان(عج) و اداره اطلاعات استان اصفهان، یک محموله بزرگ از جواهرات قاچاق شناسایی و کشف شد.

 

 

 

به‌گفته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ارزش این محموله قاچاق بالغ بر میلیاردها تومان برآورد شده است.

 

تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1396 | 23:13 | نويسنده : احسان گرگانی
سردار دهقان

سردار دهقان در ادامه سفر به روسیه، با وزیر دفاع هند دیدار کرد.

  سردار حسین دهقان وزیر دفاع که برای شرکت در یک نشست دو روزه و برنامه های جانبی در راس یک هیات دفاعی به مسکو سفر کرده است، در دیدار با همتای هندی خود که با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد، پیرامون مسائل منطقه‌ای و بین المللی مذاکره کردند.


تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1396 | 23:13 | نويسنده : احسان گرگانی
حسن رحیم پور ازغدی

 

یک استاد دانشگاه با اشاره به مسئله مبارزه با خشونت علیه زنان تأکید کرد: خشونت علیه زنان در همه دنیا هست ولی در جاهایی که مذهبی‌تر هستند این مسئله کمتر است و آنهایی که سکولارتر هستند به‌مراتب شاهد خشونت بیشتری علیه زنان هستند.


تاريخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1396 | 6:56 | نويسنده : احسان گرگانی

مدافعان حرم "صادق شیبک" و "حسین همتی" از تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حین مبارزه با تروریست‌های تکفیری سال گذشته به شهادت رسیدند.

افسران - تشییع پیکر دو شهید مدافع حرم ارتش انجام شد


تاريخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1396 | 6:54 | نويسنده : احسان گرگانی
فتح الهی محدصادق

 

مسئله اصلی اکثریت قریب به اتفاق مردم در این شرایط نه چندان مطلوب مدیریتی کشور در مواجهه تعارف گونه با فساد و بیکاری نهفته است.


تاريخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1396 | 6:53 | نويسنده : احسان گرگانی
جت کوثر

 

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از تحویل جت «کوثر» به نیروی هوایی ارتش ظرف سه سال آینده خبر داد.

 ، امیر «عبدالکریم بنی طرفی» مدیر عامل صنایع هوایی نیروهای مسلح اظهار داشت: جت آموزشی کوثر که اخیرا رونمایی شده است، بر مبنای نیاز آموزشی نیروی هوایی طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان این که تولید این محصولات نشانه توان و دانش بالای دانشمندان و متخصصین کشور در صنعت هوایی است، افزود: با تولید جت آموزشی کوثر، نیاز آموزشی نیروی هوایی ارتش به طور کامل برطرف خواهد شد و انشاءالله ظرف سه سال آینده به تعداد مورد نیاز از این هواپیما تولید و تحویل می‌شود.


تاريخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1396 | 6:52 | نويسنده : احسان گرگانی

وزیر دفاع

سردار حسین دهقان وزیر دفاع ایران با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در مسکو دیدار می کند.

  مهدی سنایی سفیر ایران در فدراسیون روسیه روز یکشنبه برنامه ملاقات وزیران دفاع دو کشور را در کانال تلگرامی خود اعلام کرد.

بنا بر این گزارش ملاقات دهقان و شویگو هفته جاری در مسکو برگزار خواهد شد.

خبرگزاری روسیا سگودنیا نیز از برنامه شرکت سردار دهقان در نشست بین المللی امنیتی مسکو خبر داده است.



تاريخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1396 | 6:51 | نويسنده : احسان گرگانی
سرلشکر باقری

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری انتخاباتی امن توسط نیروی انتظامی انجام شده است.


تاريخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1396 | 6:49 | نويسنده : احسان گرگانی
پادشاه اردن وترامب

 

جنگ رسانه ای سوریه وا ردن در حالی شعله ور شد که سوریه امان را به تکاپوی ورود نیروهای اردنی به جنوب سوریه متهم کرد؛ اتهامی که امان آن را به طور کلی تکذیب کرده است.


تاريخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1396 | 6:48 | نويسنده : احسان گرگانی

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل:

عربستان باید نگرانی‌ها درباره فجایح انسانی در جریان حملاتش به یمن را در نظر بگیرد

جنایات سعودی علیه یمن

وزیر دفاع آمریکا:

 ایران در بی ثباتی خاورمیانه نقش دارد/ به‌دنبال افزایش حمایت از عربستان هستیم


تاريخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1396 | 6:47 | نويسنده : احسان گرگانی
بشار اسد

 

رئیس‌جمهور سوریه در سخنرانی‌ای گفت که کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا همواره هرگاه که ارتش سوریه پیشروی بزرگی به دست می‌آورد در راستای مناقع تروریست‌ها اقدام می‌کنند.


تاريخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1396 | 6:46 | نويسنده : احسان گرگانی
trump

 

رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای مدعی شد که ایران روح توافق هسته‌ای را نقض کرده است.

 ، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با آسوشیتدپرس اعلام کرد که این امکان وجود دارد آمریکا از توافق هسته‌ای میان ایران و آمریکا و 5 قدرت جهانی که در دوره ریاست‌جمهوری اوباما به امضاء رسید، خارج شود. او مدعی شد که به اعتقاد وی اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در خاورمیانه و خارج از این منطقه نقض روح توافق هسته‌ای به شمار می‌رود.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته تایید کرد که تهران به مفاد توافق هسته‌ای پایبند بوده است.


تاريخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1396 | 6:45 | نويسنده : احسان گرگانی

شمخانی و لوموند  علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی لوموند به بررسی مسایل منطقه و بین‌الملل پرداخت و سیاست‌های منطقه‌ای ایران، حمله نظامی آمریکا به سوریه و تاثیر آن در تحولات منطقه، واکنش‌های ایران به بدعهدی آمریکا و کارشکنی در اجرای برجام، وضعیت روابط سیاسی ایران با همسایگان، موضع ایران در قبال استفاده تروریست‌ها از سلاح‌های ممنوعه، تاثیر روابط آمریکا و روسیه بر مناسبات ایران با مسکو و مذاکرات آستانه و تاثیر آن بر تحولات سوریه را تشریح کرد.