تاريخ : شنبه 30 دی 1396 | 6:28 | نويسنده : احسان گرگانی

 

پزشک کاخ سفید: حال ترامپ خیلی خوب است / پزشک کاخ سفید پس از انجام آزمایشات مختلف درباره وضعیت سلامتی دونالد ترامپ اعلام کرد که وی در سلامت بسیار خوبی به سر می‌برد. این در حالی است که اکثر کارشناسان و پزشکان جهان بر این باور هستند که رئیس جمهور آمریکا تعادل روانی ندارد و با یک هیتلر دیوانه مواجه هستند.

کاریکاتور/پزشک‌کاخ سفید:حال‌ترامپ‌خیلی‌خوب‌است!!!

 


تاريخ : شنبه 30 دی 1396 | 6:27 | نويسنده : احسان گرگانی

 

سانچی قلب ملت ایران سرشار از اندوه کرد / بی تردید این حادثه دردناک قلب ملت عزیز ایران را سرشار از اندوه و عزادار ساخت.

تصویرسازی/ ایران در اندوه سانچی

 


تاريخ : شنبه 30 دی 1396 | 6:25 | نويسنده : احسان گرگانی

 

رئیس سازمان اداری و استخدامی با تشریح جزئیات لایحه دائمی شدن قانون خدمات کشوری گفت: امتیازات حقوق و مزایای کارمندان دولتی در این لایحه ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است که دولت متناسب با مشاغل و شرایط خود این افزایش ها را اعمال می کند.

پول اسکناس

http://javaninews.ir 



تاريخ : شنبه 30 دی 1396 | 6:24 | نويسنده : احسان گرگانی

 

سید حسن نصرالله

"سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت یادبود شهدای قنیطره و اربعین پدر عماد مغنیه گفت: بدون فداکاری شهدا امنیت در کشورمان محقق نمی شد.

وی در این سخنرانی گفت: باید به حق شهدا بر ملت و کشور و امت اعتراف کنیم و زمانی که هر مسئولی درباره امنیت صحبت می کند باید برای همگان این نکته به ذهن خطور کند که امنیت بدون فداکاری شهدا محقق نمی شد و زمانی که درباره شکست آمریکایی ها و پیروزی ملت های منطقه در مقابله با چالش ها حرف می زنیم باید بدانیم که این فضل خداوند بوده و کسانی که فداکاری کرده و مجروحانی که از درد رنگ می برند و کسانی که مقاومت کردند بر گردن ما حق دارند.


تاريخ : شنبه 30 دی 1396 | 6:23 | نويسنده : احسان گرگانی

 خودروی اخلال گر امواج مدل KORAL ساخت شرکت Aselsan ترکیه متعلق به ارتش این کشور در مرز با سوریه مستقر شده است.


 

اوپک

 اوپک در جدیدترین گزارش ماهیانه خود اعلام کرد قیمت متوسط نفت سنگین ایران در دسامبر 2017 با یک دلار و 60 سنت، معادل 2.7 درصد افزایش نسبت به ماه نوامبر به 60 دلار و 87 سنت رسیده است. همچنین قیمت متوسط هر بشکه نفت سنگین ایران در کل سال 2017، 51 دلار و 71 سنت بوده که رشد قابل توجهی نسبت به 39 دلار و 57 سنت ثبت شده در سال 2016 نشان می دهد.

اوپک همچنین به نقل از منابع ثانویه اعلام کرده که میزان تولید نفت ایران در ماه پایانی سال 2017 با 13 هزار و 200 بشکه افزایش به 3 میلیون و 829 هزار بشکه در روز رسیده است. این دومین ماه متوالی افزایش تولید نفت ایران بوده است.

اما گزارش اعلامی دولت ایران به دبیرخانه اوپک نشان می دهد که تولید نفت ایران در ماه دسامبر با 67 هزار بشکه کاهش به 3 میلیون و 811 هزار بشکه در روز رسیده است.


تاريخ : شنبه 30 دی 1396 | 6:21 | نويسنده : احسان گرگانی

 

سازمان دهی گروهک تروریستی منافقین و عناصر تفاله پهلوی در اغتشاشات ایران توسط ال سعود /فرمان آشوب از اتاق فکر مثلث شوم با پول سعودی و اجرای منافقین / پشت پرده اغتشاشات اخیر/ حمایت مثلث شوم آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل از اغتشاشات در برخی نقاط کشور محصول هم‌اندیشی آنها در اتاق‌های فکر مشترکی است که از ماهها پیش برای مقابله با اقتدار ایران در منطقه تشکیل شده‌اند.سعودی ها نقش رابط میان اتاق فکر مشترک «آمریکا، صهیونیسم و انگلیس» با عوامل اجرایی برنامه های آنها را ایفا می کنند.

کاریکاتور/تفاله‌های‌پهلوی‌و‌منافقان جیره‌خوار‌‌ آل‌سعود

 


 

ما در بُعد بیرونی مقتدریم و همه توطئه‌های دشمنان را شکست داده‌ایم/ برای ارتقای نظام باید عمرمان را وقف کنیم

 سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی روز شنبه 23دی ماه در هجدهمین نشست عمومی بصیرت؛ یادبود سومین سالگرد عروج آسمانی شهید مدافع حرم مهدی نوروزی با قدردانی از دست‌اندرکاران تشکیل این جلسه و یادبود عملیات کربلای پنج، اظهار کرد: دفاع مقدس در میان همه دفاع‌ها و جهاد‌هایی که بعد از آن شکل گرفت سرآمد بود و رزمندگان دفاع مقدس اسوه و الگو بودند و اکنون نیز که جبهه مقاومت در سطح منطقه وسعت یافته است، همچنان رزمندگان دوران دفاع مقدس اسوه‌ها و الگو‌های رزمندگان جبهه مقاومت هستند.

سلیمانی با اشاره به تأثیرگذاری دوران دفاع مقدس بر جهاد و دفاع در عرصه‌ها و جبهه‌های بعدی و مشابهت این امر با تأثیرگذاری انقلاب اسلامی و پایه‌گذاری اولیه آن توسط امام راحل تصریح کرد: نورانیت امام راحل امروز در چهره و وجود رهبر بزرگوارمان متجلی است و مقام معظم رهبری در همه بیاناتشان از امام راحل به شکل عجیبی یاد می‌کنند.


تاريخ : دو شنبه 18 دی 1396 | 7:6 | نويسنده : احسان گرگانی

 

نظامی فرانسه

  یک مسئول ارشد امنیتی عراقی از واگذاری مساله تامین امنیتی پایتخت این کشور به شرکتی فرانسوی خبر داده است. بنابر این گزارش، سعد المطلبی گفت: هیات وزیران عراق در جلسه عصر دیروز خود تصویب کرد وظیفه اجرای طرح فراگیر تامین امنیت پایتخت عراق به شرکت فرانسوی واگذار شود.



تاريخ : دو شنبه 18 دی 1396 | 7:5 | نويسنده : احسان گرگانی

 نظامیان چین

 

به نقل از «اکونومیک تایمز»، با تشدید تنش ها میان اسلام آباد و واشنگتن به دنبال متهم کردن پاکستان به حمایت از تروریسم و قطع کمک های مالی این کشور توسط دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، امروز برخی رسانه‌ها از تصمیم چین در ساختن پایگاه نظامی در نزدیکی بندر چابهارِ ایران خبر می دهند.


تاريخ : دو شنبه 18 دی 1396 | 7:3 | نويسنده : احسان گرگانی

 

بازگشت چهل و نهمین ناو گروه نیروی دریایی ارتش به کشور

  چهل و نهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن سبلان و ناو پشتیبانی بندرعباس صبح امروز یکشنبه 17 دی‌ماه با استقبال امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اسکله منطقه یکم امامت نیروی دریایی پهلو گرفت.

ناوگروه چهل و نهم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی پس از ۶۷ روز دریانوردی و انجام ماموریت های محوله و شرکت در رزمایش امداد و نجات که با حضور ۳۳ کشور جهان در بنگلادش برگزار شد، صبح امروز به کشور بازگشت.


تاريخ : دو شنبه 18 دی 1396 | 7:2 | نويسنده : احسان گرگانی

 

مداخله آمریکا در امور داخلی ایران با منشور سازمان ملل مغایرت دارد

فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا  با اشاره به اغتشاشات اخیر ایران و مداخلات آمریکا در این امور اظهار کرد: مداخله آمریکا در امور داخلی ایران مغایر با منشور سازمان ملل است.

وی با بیان اینکه زمانی شورای امنیت سازمان ملل به موضوعی ورود می‌کند که آن اتفاق صلح و امنیت جهانی را تهدید ‌کند، افزود: اتفاقات اخیر تهران امنیت یک منطقه از این شهر را تهدید نکرد چطور ممکن است تهدیدی برای امنیت جهانی به وجود آمده باشد؟ به همین دلیل معتقدم ورود آمریکا به این امور خلاف بند ششم منشور سازمان ملل بوده و غیر قانونی است.

کارشناس مسائل آمریکا گفت: از 15 کشور عضو شورای امنیت باید 9 کشور به یک موضوع رای مثبت بدهند تا در شورا مورد قبول واقع شود اما 10 کشور از جمله فرانسه اقدام آمریکا را خلاف منشور سازمان ملل دانستند و علیه آن رای دادند اما به طور کلی می‌توان گفت با این اقدام ایالات متحده، بند 34 منشور سازمان ملل نقض شده است.


تاريخ : دو شنبه 18 دی 1396 | 7:1 | نويسنده : احسان گرگانی

 ترامپ نتانیاهو

 

مقامات ارشد آمریکا و رژیم صهیونیستی چند روز پیش از آغاز اغتشاشات در ایران در کاخ سفید با یک‌دیگر دیدار و درباره «مبارزه عملی» با جمهوری اسلامی به توافق رسیدند.

«مبارزه عملی» با ایران، موضوع توافق آمریکایی-صهیونیستی پیش از اغتشاشات,

رد پای سازمان‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس در اغتشاشات.

تبدیل اعتراض به اغتشاش با کمک گروهک تروریستی مجاهدین(منافقین) خلق


تاريخ : چهار شنبه 13 دی 1396 | 22:36 | نويسنده : احسان گرگانی

 

سانه‌های آل سعود از حوادث اخیر در برخی نقاط ذوق‌‌زده شده و رویاهای تعبیرنشده خود درباره انقلاب اسلامی را با ایجاد هشتگ‌هایی دنبال می‌کنند و در فضای مجازی با ایجاد هشتگ‌هایی همچون «ایران تتحرر من الطغیان، سننقل المعرکه الی ایران(جنگ را به داخل ایران منتقل خواهیم کرد)و ...» و انتشار ویدئویی که محمد بن سلمان ولیعهد آل سعود از انتقال جنگ به داخل ایران سخن گفته بود، خود آتش‌بیار معرکه شده. این در حالی است که عربستان سعود در باتلاق یمن دست و پا می‌زند.

کاریکاتور/ آرزوهای به گور رفته!!!



تاريخ : چهار شنبه 13 دی 1396 | 22:35 | نويسنده : احسان گرگانی

 پاسدار سجادشاه سنایی طی درگیری های دیشب(دوشنبه) در کهریزسنگ نجف آباد با شلیک مستقیم آشوب گران به شهادت رسید. آشوب گران با سوءاستفاده از شرایط به وجود آمده، با اسلحه شکاری اقدام به شلیک به ‌سمت نیروهای انتظامی و امنیتی کردند که منجر به زخمی شدن چند نفر و شهادت شهید شاه سنایی شد.

شهادت همرزم شهید حججی به دست آشوب‌گران +عکس

شهید سجاد شاه‌سنایی از پاسداران نیروی هوافضای سپاه پاسداران و از همرزمان شهید حججی بود و در این حادثه بر اثر شلیک مستقیم به شهادت رسید. این شهید 30 ساله بود و دو فرزند 2 و 5 ساله پسر از خود به یادگار گذاشت.


تاريخ : چهار شنبه 13 دی 1396 | 22:34 | نويسنده : احسان گرگانی

 

قاتل شهروند درودی دستگیر شد

   فردی که در ناآرامی های اخیر شهرستان درود با همدستی متهمین دیگری اقدام به تخریب اموال عمومی و با سرقت خودروی آتش نشانی موجب قتل و جرح شهروندان بی گناه شده و سپس متواری و در توابع تهران مخفی گردیده بود، پس از اقدامات اطلاعاتی توسط سربازان گمنام حضرت ولی عصر (عج) دستگیر گردید .

نامبرده دارای سوابق متعدد کیفری از جمله شرارت ،سرقت ،مزاحمت و تعرض به نوامیس مردم می باشد. اطلاعات بعدی از دستگیری این فرد ،متعاقباً به آگاهی ملت فهیم و بزرگ ایران خواهد رسید .


 

جمعی از خانواده‌های شهدا با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند

  حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر دیروز (سه‌شنبه) در دیدار هفتگی با تعدادی از خانواده‌های معظم شهیدان، عزت و امنیت و پیشرفت ملت ایران را مدیون فداکاری و از جان‌گذشتگی شهدا دانستند و با اشاره به حوادث اخیر و تلاش دشمنان برای ضربه‌زدن به نظام اسلامی، گفتند: آنچه که مانع دشمن و اعمال دشمنیِ اوست، وجود روح شجاعت، فداکاری و ایمان در ملت است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به این واقعیت که دشمن همواره منتظر فرصت و رخنه برای ورود و ضربه‌زدن به ملت ایران بوده است، افزودند: در قضایای چند روز اخیر، دشمنان ایران با ابزارهای گوناگونِ در اختیارشان از جمله پول، سلاح، سیاست و دستگاه امنیتی هم‌پیمان شدند تا برای نظام اسلامی مشکل ایجاد کنند.

ایشان گفتند: من در خصوص این قضایا حرف‌هایی دارم و در وقت آن با مردم عزیزمان سخن خواهم گفت


تاريخ : چهار شنبه 13 دی 1396 | 22:29 | نويسنده : احسان گرگانی

 

زیر دریایی هوشمند

نیروی دریایی و گارد ساحلی یمن اعلام کرد یک فروند زیردریایی تجسسی ائتلاف متجاوز را در آب های منطقه ای یمن به غنیمت گرفته است.

 این زیردریایی هوشمند و از کلاس (ریموس 600) ساخت آمریکا است و در مأموریت های جاسوسی مورد استفاده قرار می گیرد.

این زیردریایی 500 کیلوگرم وزن و 3.25 متر طول دارد.

این نوع زیردریایی‌ها دارای حسگر صوتی هستند و با استفاده از آن به شناسایی مین‌های دریایی و نقشه‌برداری از سطح دریا می‌پردازند. دوربین این زیردریایی ساخت شرکت "هردوید" وابسته به شرکت حمل و نقل دریایی "کونگسبر" است.

ریموس 600 شبیه رباتی است که برای جستجوی هواپیمای خطوط هوایی گمشده مالزی مورد استفاده قرار گرفت.

نیروی دریایی و گارد ساحلی یمن طی 1000 روز تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور 10 فروند کشتی و ناوچه و تعدادی قایق های جنگی متعلق به متجاوزان را هدف قرار داده است.

نیروی دریایی و گارد ساحلی یمن بارها بر آمادگی بالای خود برای مقابله با هر گونه تهدیدی در سواحل یمن تأکید کرده اند.


تاريخ : چهار شنبه 13 دی 1396 | 22:28 | نويسنده : احسان گرگانی

 اغتشاشات

 

 در صورتی که هر گونه مشخصاتی از صاحبان عکس‌های زیر و یا هر گونه اخبار و اطلاعاتی اعم از عکس، فیلم، خبر، ایمیل و آدرس اینترنتی و یا شکایتی که در خصوص جریان‌های اغتشاش طلب از هر گروه و صنفی که در فضای مجازی اقدام به تحریک فعالیت‌های مخرب می‌کنند دارید، می توانید از طریق سایت گرداب (بخش تماس با ما و یا سامانه تعاملی گرداب) گزارش کنید. 

 

گفتنی است، در روزهای آتی تصاویر دیگری از عاملان نا امنی و آشوبگری منتشر خواهد شد.


تاريخ : چهار شنبه 13 دی 1396 | 22:25 | نويسنده : احسان گرگانی

 

وزارت خارجه روسیه به مداخله آمریکا در امور داخلی ایران واکنش نشان داد

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای، به موضع‌گیری‌های اخیر واشنگتن پس از اغتشاشات در برخی شهرهای ایران واکنش نشان داد.

 وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو حوادث ایران را امور داخلی این کشور می داند و هر گونه دخالت خارجی در ایران موجب بی ثباتی در این کشور می شود و غیرقابل قبول است.

در پی اغتشاشات اخیر در برخی شهرهای ایران، آمریکا بار دیگر همانند فتنه ۸۸ این ناآرامی‌ها را بهانه‌ای برای مداخله در امور داخلی ایران و پیشبرد اهداف کلان خود در قبال کشورمان قرار داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین توئیت مداخله جویانه خود درباره مسائل داخلی ایران، با توهینی آشکار، ملت ایران را «گرسنه» خطاب کرد


 

برخی از عناصر و اغتشاشگران معاند و محرکین ناآرامی‌های اخیر شناسایی و تعدادی از آنها دستگیر شدند

 وزارت اطلاعات درباره تجمعات چند روز اخیر در تهران و دیگر شهرستان‌ها و حرکت اغتشاش‌گرایانه معاندین اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:

«همانگونه که هموطنان عزیز و مردم فهیم کشور آگاه هستند، تجمعات چند روز اخیر که به واسطه ی طرح برخی مطالبات به صورت آرام انجام پذیرفت، در ادامه به جهت حضور عناصر مشکوک و خشونت طلب به نا آرامی‌هایی تبدیل گردید و موجب وارد آمدن خسارت‌های مادی و جانی به تعدادی از هموطنان و اموال عمومی کشور شد.

ضمن تشکر از هموطنانی که هوشمندانه صف خود را از اغتشاشگران و اخلالگران نظم عمومی جدا کرده‌اند به آگاهی می رساند ، با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و کمک های مردم عزیز در ایفای نقش اطلاعات 80 میلیونی، برخی از عناصر و اغتشاشگران معاند و محرکین ناآرامی های اخیر، شناسایی و تعدادی از آنها دستگیر شدند و سایر عناصر نیز تحت پیگرد می‌باشند که به زودی برخورد جدی با آنها صورت خواهد گرفت.

وزارت اطلاعات از اقشار مختلف جامعه درخواست دارد ضمن حفظ هوشیاری خود، کماکان معاندین ، اغتشاشگران و آسیب زنندگان به اموال عمومی را از طریق تلفن 113 معرفی نمایند.»


تاريخ : چهار شنبه 13 دی 1396 | 22:23 | نويسنده : احسان گرگانی

 

 پایگاه اینترنتی دبکا فایل در گزارشی نوشت ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن،  حاکمان عربستان سعودی را در خصوص قدس اشغالی به چالش کشید.

در این گزارش آمده است: ملک عبدالله، پادشاه اردن، در روز یکشنبه سی و یکم ماه دسامبر خود را خدمتگزار قبله نخست و سومین مسجد مقدس برای مسلمانان دانست و حاکمان عربستان سعودی را در این باره به چالش کشید. منابع دبکا فایل گزارش دادند پادشاه اردن از ملک سلمان و پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور به سبب دست کشیدن از قدس در مواجهه با تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، به شدت انتقاد کرد.


تاريخ : شنبه 9 دی 1396 | 14:33 | نويسنده : احسان گرگانی

 

 

پیروزی ارتش سوریه بر جبهه‌النصره در حومه حماه و ادلب

  یک منبع نظامی سوریه اعلام کرد که یگان های ارتش این کشور با همکاری نیروهای محور مقاومت، عملیات خود را علیه مواضع تروریست‌های جبهه النصره در حومه شمال شرقی حماه ادامه می دهند به طوری که توانستند کنترل روستای «ابودالی» را بعد از به هلاکت رساندن تعداد زیادی از تروریست‌ها به دست بگیرند.

این منبع تاکید کرد که یگان مهندسی ارتش، عملیات پاکسازی روستا از مین های کار گذاشته شده را آغاز کرده است.


تاريخ : شنبه 9 دی 1396 | 14:31 | نويسنده : احسان گرگانی

 

 

سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به افتخارآفرینی ملت ایران در روز 9 دی ماه 1388 اظهار کرد: 9 دی یکی از نقاط عطف و روزهای تاریخی بود که ملت ایران استحکام و هوشیاری خود در برابر دشمنان را نشان دادند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: دشمنان بارها از ملت ایران ضربه خوردند و 9 دی هم حرکتی بود تا به آنها اثبات کند که ما آماده هستیم برای دفاع از آرمان‌ها، ارزش‌ها و انقلاب در هر صحنه‌ای به میدان بیاییم.

موسوی در بخش پایانی سخنانش گفت: حماسه 9 دی درس جدیدی برای دشمنان بود، اما از آنجایی که آنها باهوش نیستند، هیچ‌ وقت عبرت نمی‌گیرند.


 

 

آمریکا و رژیم صهیونیستی ۴ کارگروه برای مقابله با ایران تشکیل دادند

  به گزارش نشریه هیل، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد مقامات آمریکایی و اسرائیلی به یک توافق محرمانه برای همکاری علیه ایران رسیده‌اند.

طبق این گزارش، آمریکا و اسرائیل در توافقی محرمانه، ۴ کارگروه برای اقدام علیه ایران تشکیل داده‌اند. وظیفه یکی از کارگروه‌ها اقدام مخفیانه علیه برنامه هسته‌ای ایران است.

این توافق دوازدهم دسامبر در کاخ سفید و برای مقابله با برنامه موشکی و توافق هسته‌ای ایران بین دو طرف امضاء شده است.


تاريخ : شنبه 9 دی 1396 | 14:29 | نويسنده : احسان گرگانی

 

 ارتش یمن در ماه های اخیر به پیشرفت های چشمگیری در زمینه تسلیحات موشکی دست یافته است و اخیرا از جدیدترین سامانه موشکی دریایی خود به نام "المندب" رونمایی کرد.

این موشک با سرجنگی تقویت شده توان هدف قرار دادن کلیه کشتیها وشناورهای نظامی ارتش های سعودی و امارات مستقر در بنادر یمن را دارا می باشد.


تاريخ : شنبه 9 دی 1396 | 14:28 | نويسنده : احسان گرگانی

 

امیر سید‌علی‌اکبر موسوی قویدل به همرزمان شهیدش پیوست

  امیر سرتیپ دوم بازنشسته سیدعلی اکبر موسوی قویدل، از فرماندهان پیشکسوت نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس و از همرزمان شهید فلاحی و شهید سپهبد صیاد شیرازی، به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

مرحوم موسوی قویدل ازجمله فرماندهان و پیشکسوتان دوران سراسر افتخار دفاع مقدس بود که در سوم مهرماه سال ۵۹ و همزمان با شروع جنگ تحمیلی در سمت معاون عملیات لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا(ع) در طراحی و اجرای بسیاری از عملیات های آفندی و پدافندی نیروی زمینی ارتش از جمله طریق القدس، بیت المقدس، فتح المبین و رمضان نقش موثری بر عهده داشته و افتخارات زیادی از خود بر جای گذاشت.

وی پس از شهادت شهید سرلشکر فلاحی و در زمان فرماندهی شهید صیاد شیرازی در نیروی زمینی ارتش به عنوان معاون عملیات این نیرو منصوب شد و در این جایگاه نیز منشاء آثار و خدمات ارزشمندی بود.


تاريخ : شنبه 9 دی 1396 | 14:27 | نويسنده : احسان گرگانی

 

۹ دی ماه یکی از ماندگارترین حرکت‌های بعد از انقلاب اسلامی است

  ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه سالروز نهم دی در بیانیه ای تاکید کرد: مردمِ بصیر، آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور حماسی و وحدت بخش، در 9 دی سال 88 ضمن اعلام پای بندی خود به آرمان های انقلاب اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه، طومار فتنه را در هم پیچیده و انزجار خود را از توطئه های فتنه گران و حامیان داخلی و خارجی آن ها به نمایش گذاشتند.

متن کامل بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران به این شرح است:

حماسه نهم دی ماه 88 و حضور پرشور و حماسی مردم انقلابی، قهرمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی در راهپیمایی عظیم آن روز، اوج بصیرت و آگاهی مردم ولایتمدار کشور در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) محسوب می شود.

نهم دی ماه بدون شک یکی از بزرگترین، تاثیرگذارترین و ماندگار ترین حرکت های بعد از انقلاب اسلامی است که در آن ملت ایران با هوشیاری کامل انزجار خود را از دشمنان داخلی و خارجی و همچنین عوامل فتنه به نمایش گذاشتند.


تاريخ : شنبه 9 دی 1396 | 14:26 | نويسنده : احسان گرگانی

 

 

حماسه 9دی بساط فتنه خطرناک پس از انتخابات سال 88  را در هم پیچید

   سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی، پیامی صادر کردند. 

متن این پیام به شرح زیر است:

فرا رسیدن سالروز حماسه 9 دی ماه سال 1388 و حضور عاشورایی، فراگیر و تاریخ‌ساز مردم ولایتمدار ایران اسلامی در صحنه دفاع از انقلاب ارزش‌های دینی و ولایت فقیه در برابر فتنه‌گران آمریکایی را گرامی می‌دارم؛ حماسه بزرگ و معناداری که بساط فتنه خطرناک پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری و هتاکان به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در عاشورای حسینی را در هم پیچید و بصیرت و هوشمندی مثال‌زدنی ملت ایران را به رخ جهانیان کشاند.


تاريخ : شنبه 9 دی 1396 | 14:13 | نويسنده : احسان گرگانی

 

حمله نتانیاهو به ظریف به دلیل تبریک کریسمس به مسیحیان

  به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) با انتشار یک پیام ویدئویی، از توئیت «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در تبریک کریسمس به مسیحیان انتقاد کرد.

بر این اساس، ظریف هفته گذشته در توئیتر خود مراسم جشن کریسمس و سال نو میلادی را به تمام مسیحیان جهان تبریک گفته بود. نتانیاهو با بیان اینکه وقتی جوانان ایران به توئیتر دسترسی ندارند، چه فکری قرار است درباره این توئیت داشته باشند، گفت با این وجود، مقامات عالی‌رتبه ایران به آن دسترسی دارند.

وی سپس با طرح ادعای مضحکی درباره تبعیض علیه مسیحیان در ایران، مدعی شد: «تصور کنید زمانی که با آرامش در خانه و در جمع خانواده خود نشسته و مشغول عبادت هستید، ناگهان گروهی از نیروهای مسلح وارد شده و شما را به زندان منتقل می‌کنند.»


تاريخ : شنبه 9 دی 1396 | 14:12 | نويسنده : احسان گرگانی

 

بوئینگ: در فروش هواپیما به ایران مطابق مجوز دولت عمل می‌کنیم

 سخنگوی شرکت آمریکایی بوئینگ به خبرگزاری ترند گفت: این شرکت درخصوص توافقات با ایران، مطابق مجوز‌های دولت آمریکا رفتار می‌کند. نماینده این شرکت گفت: «ما در سال ۲۰۱۶ از دولت آمریکا برای تکمیل فروش ۸۰ فروند هواپیما به ایران ایر، مجوز گرفتیم. تا امروز، این تنها فروشی است که ما از دولت آمریکا برای تکمیل آن مجوز داریم».

این سخنگو گفت: بوئینگ درباره معاملات بالقوه آینده خود با هیچ یک از مشتریانش در سراسر جهان صحبت نمی‌کند.

سخنگوی این شرکت همچنین گفت: «ما قصد نداریم درباره اینکه سیاست آمریکا درباره ایران، چطور ممکن است در آینده تغییر کند، گمانه زنی کنیم. آنچه ما می‌توانیم به شما بگوییم این است که ما در خصوص همه تعاملاتمان با هواپیمایی تجاری ایران، کاملا مطابق با مجوز دولت آمریکا عمل کرده ایم و همچنان به این روند ادامه خواهیم کرد».


تاريخ : شنبه 9 دی 1396 | 14:7 | نويسنده : احسان گرگانی

 

 به نقل از ریانووستی، «الکسی پودپروزکین»، رئیس مرکز مطالعات نظامی و سیاسی روسیه، گفت همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از گسترش حضور ایران در منطقه، بی‌تاثیر خواهد بود.

او در گفتگو با خبرگزاری «ریانووستی» گفت: آمریکا و اسرائیل با هم به توافق رسیده‌اند که از همه ابزار‌ها و امکانات خود در منطقه و جهان برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به رهبر منطقه بهره بگیرند.

ریانووستی به نقل از این تحلیلگر سرشناس روس افزود: در اتاق‌های فکر آمریکا و اسرائیل، به این نتیجه رسیده‌اند که اگر جلوی گسترش حضور ایران در منطقه گرفته نشود، این کشور بزرگ‌ترین تهدید برای منافع آمریکا و اسرائیل خواهد بود.

پودپروزکین افزود: برای آمریکا و اسرائیل دو حالت برخورد با ایران قابل تصور است؛ نخست آنکه خود تلاش کنند جلوی گسترش حضور و قدرت یابی ایران را بگیرند و دوم آنکه از کشور‌های عرب منطقه کمک بگیرند.


تاريخ : یک شنبه 3 دی 1396 | 23:13 | نويسنده : احسان گرگانی

 

بازدید دریادار سیاری از مرکز تخصص‌های دریایی رشت

معاون هماهنگ کننده ارتش از حضور پرقدرت ارتش در مرزها برای مقابله با تهدیدات دشمنان خبر داد.


تاريخ : یک شنبه 3 دی 1396 | 23:12 | نويسنده : احسان گرگانی

 

تنها باد و باران توانست به داد هوای تهران برسد!!! / وعده‌های توخالی دولت و مدیریت شهری اصلاح‌طلبان در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی در راستای کاهش آلودگی هوا پایان ندارد و علی رغم برگزاری جلسات بین مدیریت شهری با دولت هنوز تصمیمی برای کاهش آلودگی اتخاذ نشده است.

کاریکاتور/ وعده‌های توخالی‌ برای‌کاهش آلودگی



تاريخ : یک شنبه 3 دی 1396 | 23:11 | نويسنده : احسان گرگانی

 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آستانه تحمل مردم برای افزایش قیمت‌ها پایین آمده است، گفت: مجوزی برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل به دولت نداده‌ایم.

فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی    با اشاره به اظهارات اخیر محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت مبنی بر اینکه «در بودجه سال 96، دولت اجازه دارد تا سقف 48 هزار میلیارد تومان نسبت به اصلاح قیمت حامل‌های انرژی اقدام و درآمدی کسب کند و اکنون 16 هزار میلیارد تومان کسری در این مبلغ وجود دارد که آن را با گران کردن حامل‌های انرژی باید جبران کرد» گفت: مجلس چنین مجوزی به دولت در بودجه سال 96 نداده است.

وی با بیان اینکه دولت باید اعلام کند طبق کدام مصوبه مجلس قصد دارد قیمت حامل‌های انرژی به‌ویژه گازوئیل و بنزین را افزایش دهد، ادامه داد: دولت پیشنهادات خود در لایحه بودجه سال 97 برای  افزایش قیمت حامل‌های انرژی را  به مجلس ارائه کرده است که به‌نظر بنده این پیشنهادات در صحن علنی و کمیسیون انرژی رأی نخواهد آورد.


 

دفاع از تمامیت ارضی و صیانت از استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی بر عهده همه ما است

  امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف سومین دوره رزم مقدماتی دانش‌پژوهان ارتش که صبح امروز در مرکز آموزش درجه‌داری جوادالائمه برگزار شد، ضمن تبریک پایان دوره رزم مقدماتی به درجه‌داران جوان آجا، اظهار کرد: شما عزیزان امروز رسما به صف مجاهدان ارتش جمهوری اسلامی پیوستید که جای افتخار دارد.

وی افزود: امروز شما جوانان جا پای مردان بزرگ و با اراده‌ای گذاشته‌اید که هشت سال دفاع مقدس را با موفقیت پشت سر گذاشتند و در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند.

سیاری با اشاره به وظایف و ماموریت‌های ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: طبق ماموریت هایی که برای ارتش کشور در نظر گرفته شده، دفاع از تمامیت ارضی و حفظ و صیانت از استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی بر عهده تک تک ما است.