حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار فرماندهان و جمعی از یگانهای نیروهای چهارگانه ارتش به مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی با اشاره به نقش اقتدار، توانایی‌ها و انگیزه بالای ارتش در تأمین امنیت کشور، نیروهای نظامی را یکی از مؤلفه های تأمین امنیت برشمردند و با تأکید بر تأثیر عملکرد دستگاههای اقتصادی، علمی و تحقیقاتی، و آموزشی و فرهنگی در جلوگیری از به نتیجه رسیدن اهداف دشمن، اولویت درجه یک کشور را مسائل اقتصادی دانستند و گفتند: اصلی ترین وظیفه مسئولان، پیگیری سیاستهای اقتصاد مقاومتی بویژه در بخش اشتغال و تولید و تلاش جدی برای حل مشکلات معیشتی مردم و همچنین ایستادگی در مقابل ابرقدرتها و نترسیدن از تشر آنها است.

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 28 فروردين 1396 | 15:33 | نويسنده : احسان گرگانی
فرمانده هوانیروز

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: هیچ عملیاتی را چه در جنگ و چه در مقاطع دیگر پیدا نمی‌کنید که هوانیروز در آن نقش‌آفرینی نکرده باشد.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 28 فروردين 1396 | 15:33 | نويسنده : احسان گرگانی
سیل

 

مردم این روزها از قرار گیری در مسیر رودخانه های استان تهران چه برای تفریح و چه برای غیر آن، خودداری کنند تا مشکلاتی که برای برخی هموطنانمان در شمال غرب ایران به وجود آمد برای مردم تهران تکرار نشود.


تاريخ : دو شنبه 28 فروردين 1396 | 15:32 | نويسنده : احسان گرگانی

هواپیمایی

به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری‌، رضا جعفرزاده اظهار داشت: به‌منظور حفظ ایمنی همه پروازهای غیر نظامی در فرودگاه‌های واقع در TMA تهران (فرودگاه‌های، امام‌خمینی (ره)، مهرآباد و پیام) از ساعت 7:30 تا 11:30 روز 29‌ فروردین هیچ پروازی اعم از باری و مسافری انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به صدور اطلاعیه هوانوردی (Notam) مبنی بر محدودیت‌های پروازی اعمال شده‌ گفت: همچنین دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در نامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی، اطلاع رسانی به موقع به همه مسافران و انجام هماهنگی های لازم با فرودگاه‌های مربوطه تاکید کرده است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه در مدت مذکور، مسافران از مراجعه به فرودگاه خودداری کنند افزود: مسافران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند برای پروازهای داخلی با شماره تلفن 199 و برای پروازهای خارجی با شماره تلفن 09633 تماس بگیرند.


تاريخ : دو شنبه 28 فروردين 1396 | 15:32 | نويسنده : احسان گرگانی
نظامیان سودانی

 

 به نقل از المیادین، وزارت دفاع یمن اعلام کرد که در پی حمله اشتباهی جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی، در بخش المخا در غرب استان تعز ده‌ها تن از نظامیان سودانی و مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.


تاريخ : دو شنبه 28 فروردين 1396 | 15:31 | نويسنده : احسان گرگانی
پرچم اردن

 

در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی دولت اردن، امروز نیز یک نماینده پارلمان این کشور اخراج سفیر ایران را خواستار شد.


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 28 فروردين 1396 | 15:30 | نويسنده : احسان گرگانی

عامل نفوذ کیست؟


امریکا

دعوت، استقبال گرم، اسکان در سوئیت وزارتی، ترتیب دادن سخنرانی، به وجد آمدن و «تشویق ایستاده» «کنت ام. کوئین» چهره برجسته شورای امنیت ملی امریکا توسط یک وزارتخانه ، محل سؤال است.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 28 فروردين 1396 | 15:29 | نويسنده : احسان گرگانی
قاهر 313

 

در مدل اولیه قاهر، یک موتور در نظر گرفته شده بود اما در مدل جدید دو موتور به کار گرفته شده و شکل ظاهری خروجی دو موتور جنگنده جدید نیز حکایت از آن دارد که می توان از موتور بومی «اوج» برای آن بهره برد.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 28 فروردين 1396 | 15:29 | نويسنده : احسان گرگانی
موشک بالستیک کره شمالی

 

اگر دولت ترامپ تصمیم به مداخله نظامی در کره شمالی بگیرد، ممکن است پیونگ یانگ را دشمنی ترسناک تر از آن چه به نظر می رسد، بیابد.

جدای از تسلیحات هسته ای، جمهوری منزوی کیم جونگ-اون سیستم دفاع هوایی دارد که بسیار پیشرفته تر از چیزی است که تصور می شود.علاوه بر این، پیونگ یانگ گام هایی را هم برای افزایش توان مقاومت خود در برابر هر نوع یورش هوایی آمریکا در صورت وقوع جنگ، برداشته است. جمهوری دمکراتیک خلق کره هنوز درس های جنگ کره را فراموش نکرده است- که به لحاظ فنی هنوز این جنگ پایان نیافته است.


تاريخ : دو شنبه 28 فروردين 1396 | 15:27 | نويسنده : احسان گرگانی

 بمب پر سر و صدای آمریکایی چیست و از کجا آمده است؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید کمی در تاریخ به عقب رفته و به جنگ ویتنام برویم. در آن زمان آمریکا بمب های BLU-۸۲به وزن ۶۸۰۰ کیلوگرم را از هواپیماهای ترابری C-۱۳۰ بر روی جنگل های ویتنام پرتاب می کرد. این بمب که به Daisy Cutter معروف بود دارای ۵۷۰۰ کیلوگرم ماده منفجره بود و وظیفه اصلی آن نابودی سریع پوشش طبیعی جنگل های ویتنام و ایجاد محل فرود برای بالگردهای آمریکایی بود.

 


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 28 فروردين 1396 | 15:27 | نويسنده : احسان گرگانی
از همه مردان ریاست جمهور تا یاد محرومان در دولت نجومی ها
 

تاريخ : دو شنبه 28 فروردين 1396 | 15:26 | نويسنده : احسان گرگانی

 همه آنچه درباره ماءالشعیر نمی دانید!به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، ماءالشعیر از جوانه جو تهیه می شود . به جوانه جو مالت می‌گویند که در مرحله جوانه‌زنی، به دلیل عملکرد آنزیم‌های مختلف موجود در جو، مواد مغذی بسیاری در آن تشکیل و یا افزایش پیدا می کنند از قبیل ویتامین‌های گروه B و اسیدهای آمینه ضروری. برای تولید ماءالشعیر،ابتدا جوانه جو ( مالت) را می‌جوشانند و به آن رازک و مواد خوراکی دیگر اضافه می کنند. 

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 28 فروردين 1396 | 15:25 | نويسنده : احسان گرگانی

مهرداد صالحی متخصص قلب و عروق در خصوص ارتباط بین بروز سکته قلبی و سکسکه عنوان کرد: با توجه به  آموزه های علم پزشکی، سکسکه هیچگاه باعث سکته قلبی نمی شود و هیچ مرجع علمی این مطلب را به اثبات نرسانده است .   
وی ادامه داد: در مواردی نادراگر فردی در خواب دچارحمله قلبی و سکته شود ممکن است در اثر این عارضه خفیف یا قوی فرد به سکسکه دچار شود و این روند برای شخص ادامه داشته باشد.  
این متخصص قلب و عروق در خصوص علل بروز سکته قلبی بیان کرد: سکته قلبی در اثر استرس و گرفتگی عروق قلبی اتفاق می افتد.  
وی یادآور شد: عارضه سکته قلبی می تواند بیمار را دچار تهوع، استفراغ و در مواردی نادر دچار سکسکه کند در واقع موارد مذکور جز عوارض بیماری های قلبی به شمار می رود. 


تاريخ : دو شنبه 28 فروردين 1396 | 15:24 | نويسنده : احسان گرگانی

 ، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش با حضور در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما به تشریح دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر پرداخت.
وی در ابتدای این برنامه در خصوص ویژگیهای شخصیتی شهیدصیاد شیرازی  اظهار داشت: زمانیکه روح،  بزرگ و متعالی شود، جسم در جهت خواسته های روح به زحمت می افتد و این ثمره یک روح بزرگ است که انسان دیگران را به خود ترجیح می دهد


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 28 فروردين 1396 | 15:22 | نويسنده : احسان گرگانی

 

توان عملیاتی نیروی هوایی ارتش با بکارگیری موشک فکور افزایش می‌یابدبه نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛ در بیست و ششمین روز از سال اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال حجه الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران با حضور در شرکت پن‌ها وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای ۲ سال اخیر وزارت دفاع نخستین هواپیمای جت آموزشی بومی کشور با نام کوثر، پهپاد تاکتیکی مراقبت شناسایی و مسلح مهاجر ۶، موشک کروز ضد کشتی نصیر و موشک هوا به هوای فکور را رونمایی و فرمان آغاز آزمایشات حرکت بر روی زمین (تاکسی) و آماده سازی پرواز‌های آزمایشی جنگنده قاهر ۳۱۳ و تحویل دهی ۲۰ فروند بالگرد تعمیر اساسی شده به نیروهای مسلح و کاربران کشوری را صادر کرد.

 


تاريخ : یک شنبه 27 فروردين 1396 | 7:46 | نويسنده : احسان گرگانی
  پایگاه اینترنتی واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت: ایران و روسیه به یک چالش جدی برای قدرت نفوذ آمریکا در افغانستان تبدیل شده‌اند. تعدادی از مقامات آمریکایی و افغان این مطلب را تایید کرده و معتقدند نامشخص بودن آینده سیاسی واشنگتن در افغانستان و یا چگونگی توسعه روابط با طالبان موجب شده است آمریکایی‌ها نقش کمرنگ‌تری در مقایسه با ایران و روسیه در افغانستان ایفا کند.   

تاريخ : یک شنبه 27 فروردين 1396 | 7:45 | نويسنده : احسان گرگانی

عارف لرستانی درگذشت

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛عارف لرستانی بازیگر تئاتر و تلویزیون کشورمان درگذشت.
 
تعدادی از همبازی‌های عارف لرستانی در تیم فوتبال هنرمندان اعلام کردند که این بازیگر تلویزیون صبح امروز به دلیل سکته قلبی در منزل دار فانی را وداع گفت.
 
 
عارف لرستانی (زاده ۱۵ بهمن ۱۳۵۰- ۲۶ فروردین ۱۳۹۶) در کرمانشاه، بازیگر تئاتر و تلویزیون ایران بود. وی با مجموعه جنگ ۷۷ به کارگردانی مهران مدیری پا به عرصه بازیگری گذاشت و پس از آن در چندین مجموعه دیگر با او همکاری کرد. 

تاريخ : یک شنبه 27 فروردين 1396 | 7:44 | نويسنده : احسان گرگانی

کره شمالی از موشک بالستیک خود با قابلیت پرتاب از زیردریایی رونمایی کرد  به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی روز شنبه برای نخستین بار از موشک بالستیک خود با قابلیت پرتاب از زیردریایی در مراسم رژیم نظامی این کشور رونمایی کرد. 

کره شمالی روز شنبه همزمان با مراسم رژیم نظامی گسترده در پیونگ‌یانگ، پایتخت این کشور، برای نخستین بار موشک‌های بالستیک خود را با قابلیت شلیک از زیردریایی به نمایش گذاشت.
 
تلویزیون دولتی کره شمالی تصاویری از موشک های بالستیک « پوکوک سونگ-2/ Pukkuksong-2» با قابلیت شلیک از زیردریایی را نشان داد که روی کامیون‌هایی مسقر شده بود و مقابل کیم جونگ اون، رهبر این کشور، در حال حرکت بود.
 
کره شمالی امروز به آمریکا هشدار داد به «جنون نظامی» خود پایان دهد؛ چراکه در غیر این صورت با اقدام تلافی‌جویانه پیونگ‌یانگ روبرو خواهد شد.
 
این در حالیست که شبکه‌های تلويزيونی العربيه و الميادين از شليک موشکی بالستيک از يک زير دريايی کره شمالی خبر داده‌اند.

تاريخ : یک شنبه 27 فروردين 1396 | 7:43 | نويسنده : احسان گرگانی

رئیس سیا: اقدام آمریکا در سوریه پیامی برای ایران است

 «مایک پمپئو»، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، در سخنانی در مرکز مطالعات راهبردی و بین الملل آمریکا، مدعی شد سازمان جاسوسی این کشور بازیگری مهم در تلاش ها جهانی برضد اشاعه هسته ای بوده است.
 
پمپئو افزود: ما باید اول و مهم‌تر از همه بدانیم که سازمان های اطلاعاتی فقط مشغول جاسوسی خارجی می شوند. ما اطلاعات سری را از دشمنان خارجی، نهادهای متخاصم و سازمان های تروریستی سرقت می کنیم و به این مسئله افتخار می کنیم! ما این اطلاعات را تحلیل می کنیم تا دولت ما بتواند درک بهتری از دشمنانمان که در این دنیای چالش‌برانگیز و خطرناک با آنها روبرو هستیم داشته باشد. ما از این بابت پیشمان نیستیم. این کار دشوار است و ما سخت آن را دنبال می کنیم.

تاريخ : یک شنبه 27 فروردين 1396 | 7:41 | نويسنده : احسان گرگانی
ایران دارای نیروهای مسلح قدرتمند با اقتدار و اثرگذار در معادلات بین‌المللی است

 

 ؛ امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیرو زمینی ارتش در سخنرانی پیش‌خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: امروز صراط مستقیم ما ولایت فقیه است که با بصیرت الهی جامعه را به سمت رستگاری راهنمایی می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیر صراط مستقیم قرار گرفته که در خدمت ولایت فقیه و در رکاب ولی‌فقیه قرار دارند و ماموریت آن اعتلای «کلام‌الله» است.امیر حیدری درباره روز 29 فروردین گفت: این روز از نگاه تاریخ دور نمانده است. زمزمه‌هایی که در تجهیز کردن نیروهای مسلح می‌شنویم و این زمزمه‌ها، در ماه‌های اول پیروزی انقلاب نیز وجود داشت. در آن مقطع بصیرت الهی امام (ره) به فریاد این مردم رسید و در عصر کنونی نیز ما مدیون بصیرت ولی امر مسلمین در حمایت از نیروهای مسلح هستیم. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در نتیجه این بصیرت الهی است که ما دارای نیروهای مسلح قدرتمند، قوی، با اقتدار و اثرگذار در معادلات بین‌المللی هستیم.


تاريخ : چهار شنبه 23 فروردين 1396 | 6:58 | نويسنده : احسان گرگانی
جهانگیری- دولت پیر

 

معاون اول روحانی در نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶، آمارهای خلاف واقع در نقد دولت قبل مطرح کرد. 

اسحاق جهانگیری در این جلسه این ادعا را مطرح کرد که عملکرد دولت یازدهم در اجرای اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵   بسیار مثبت و درخشان بوده است.


برچسب‌ها: 

تاريخ : چهار شنبه 23 فروردين 1396 | 6:57 | نويسنده : احسان گرگانی

 به نقل ازالمیادین؛ اتاق عملیات مشترک روسیه، ایران و نیروهای متحد در سوریه اعلام کرد با قدرت با هر تجاوزی مقابله خواهد کرد و روسیه و ایران به آمریکا اجازه نخواهند داد بر جهان مسلط شود.

در این بیانیه آمده است: تهاجم آمریکا ما را از ادامه مبارزه با تروریسم و نابودی آن باز نخواهد داشت. به مبارزه خود در کنار ارتش و نیروهای مسلح سوریه برای آزاد کردن خاک این کشور از دست اشغالگران- هر کسی که باشندادامه خواهیم داد. روسیه و ایران به آمریکا اجازه سلطه بر جهان و تحمیل نظام تک قطبی را نخواهند داد.


تاريخ : چهار شنبه 23 فروردين 1396 | 6:56 | نويسنده : احسان گرگانی

 ؛سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور  امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان خوزستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت:استان خوزستان دارای ویژگی‌های بسیار خاص و نیز در برخی از حوزه‌ها رتبه‌های نخست کشور را دارد. 
وی به قطعی برق و آب و نیز تعطیلی‌ها در پی خوزستان در بهمن ماه سال گذشته اشاره‌ و عنوان کرد: اگر نتوانیم پیوست و وابستگی بین زیرساخت‌ها را کنترل کنیم موضوع به مراحلی با تبعات، سیاسی، اجتماعی و امنیتی وارد می‌شود که خوشایند و زیبنده مردم خدوم و زحمت‌کش نیست.
وی با بیان اینکه زمانی نیز به عنوان رزمایش قطعی برق در نظر گرفته شود، گفت: این حادثه در حوزه برق ممکن است با منشأ سایبری نیز تکرار شود. آمریکا طرحی به نام نیتروزئوس طراحی کرده که زیرساخت‌های برق ایران به عنوان هدف سایبری طرح تعریف شده است لذا باید آمادگی‌های لازم توسعه یابند.

تاريخ : چهار شنبه 23 فروردين 1396 | 6:55 | نويسنده : احسان گرگانی

مقام آمریکایی: از جنگیدن برای عربستان و ترکیه خسته شده‌ایم!  به نقل از العالم، ریچارد بلک، عضو مجلس سنای ایالت ویرجینیای آمریکا، گفت که مردم کشورش از جنگ‌های نیابتی برای عربستان و ترکیه خسته شده‌اند. 

وی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ضروری است که ترامپ هرچه سریعتر بفهمد، آمریکایی‌ها از جنگ و درگیری به خاطر عربستان و ترکیه خسته شده‌اند. 
این عضو مجلس سنای ایالت ویرجینیای آمریکا افزود: آمریکا وارد جنگ سوریه شد؛ زیرا عربستان و قطر خواستار آن هستند که خطوط لوله گاز و نفت از طریق سوریه به ترکیه کشیده شود.
 
اظهارات بلک در پی حمله تجاوزکارانه اخیر این کشور به پایگاهی در سوریه مطرح می‌شود.

تاريخ : چهار شنبه 23 فروردين 1396 | 6:53 | نويسنده : احسان گرگانی

 بگذار اهل ظاهر در جنگ جز ترس و مرگ نبینند؛ ما این جنگ را دری از درهای بهشت می‌دانیم که خداوند جز بر


تاريخ : چهار شنبه 23 فروردين 1396 | 6:52 | نويسنده : احسان گرگانی

شهید صیاد شیرازی در دفاع از وطن لحظه ای آرام و قرار نداشت.

 مجاهدت بی وقفه شهید صیاد شیرازی برای دفاع از آب و خاک و ناموس این مرز و بوم هیچگاه فراموش نخواهد شد.

تاريخ : چهار شنبه 23 فروردين 1396 | 6:50 | نويسنده : احسان گرگانی

اکسپرس: نگرانی‌ها درباره وقوع جنگ جهانی سوم پس از هشدار ایران و روسیه به آمریکا

 روزنامه انگلیسی اکسپرس با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: پس از حمله موشکی آمریکا به سوریه، ایران و روسیه تهدید کردند تهاجم نظامی آتی واشنگتن علیه دمشق را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.
 
در ادامه گزارش آمده است: این دو کشور و متحدان‌شان با صدور بیانیه‌ای مشترک، اعلام کردند حمله موشکی آمریکا به (پایگاه الشعیرات) سوریه عبور از خط قرمز بود و افزودند: ما تهاجم [علیه سوریه] را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت. 

تاريخ : چهار شنبه 23 فروردين 1396 | 6:49 | نويسنده : احسان گرگانی

برنامه دشمن القاء احساس «نمی‌شود و نمی‌توانیم» در مسئولان است

  حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار نوروزی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، با اشاره به برنامه دشمن برای تضعیف روحیه مردم، مسئولان و نیروهای مسلح و القای روحیه «نمی‌شود و نمی‌توانیم»، خاطرنشان کردند: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باید با توکل بر خدا و اعتماد به‌نفس، روز به روز توانایی‌ها و ظرفیتهای خود را افزایش دهند و با ابتکار و همت بلند، کمبودها و خلأها را جبران کنند.

تاريخ : چهار شنبه 23 فروردين 1396 | 6:48 | نويسنده : احسان گرگانی

دو ورزشکار محروم شدند  به نقل از پایگاه خبری - تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر غلامرضا نوروزی گفت: پس از طی شدن پروسه قانونی  رسیدگی به پرونده دو ورزشکار رشته های وزنه برداری و دوچرخه سواری در نهایت ستادملی مبارزه با دوپینگ(نادو) حکم قطعی این دو ورزشکار را به این شرح صادر کرد:  
1- علی جوکار از وزنه برداری به دلیل استفاده از ماده ممنوعه فروزماید به مدت چهار سال(از 6 دی ماه 95 تا 5 دی ماه 99) محروم شد.  

2-مصطفی لقمانیان از دوچرخه سواری به دلیل استفاده از ماده ممنوعه نور آندروسترون به مدت چهار سال (از 6 دی ماه 95 تا 5 دی ماه 99) محروم شد.

تاريخ : چهار شنبه 23 فروردين 1396 | 6:46 | نويسنده : احسان گرگانی

اذعان عربستان به استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در یمن

  به نقل از بی بی سی عربی، احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف سعودی در مصاحبه با شبکه تلوزیونی بی بی سی اعلام کرد: بمب خوشه ای سلاح شیمیایی  و ممنوع نیست، سلاحی نظامی است که ما در نبرد یمن از آن استفاده می کنیم.

وی در خصوص واردات سلاح از انگلیس گفت: انگلیس در مقابل ارسال سلاح به عربستان برای تقویت نیروی دفاعی و نظامی آن، پول دریافت می کند و این کار را رایگان انجام نمی دهد. اگر انگلیس به دنبال متوقف کردن فروش سلاح به عربستان است، از کشور دیگری سلاح خریداری می کنیم.

تاريخ : چهار شنبه 23 فروردين 1396 | 6:46 | نويسنده : احسان گرگانی

   تصاویری از جنایات وحشیانه سازمان مجاهدین خلق 3


تاريخ : دو شنبه 21 فروردين 1396 | 7:48 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - 20فروردین روز ملی فن آوری هسته ای گرامی باد

 


تاريخ : دو شنبه 21 فروردين 1396 | 7:47 | نويسنده : احسان گرگانی

دو ورزشکار محروم شدند  به نقل از پایگاه خبری - تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر غلامرضا نوروزی گفت: پس از طی شدن پروسه قانونی  رسیدگی به پرونده دو ورزشکار رشته های وزنه برداری و دوچرخه سواری در نهایت ستادملی مبارزه با دوپینگ(نادو) حکم قطعی این دو ورزشکار را به این شرح صادر کرد:  
1- علی جوکار از وزنه برداری به دلیل استفاده از ماده ممنوعه فروزماید به مدت چهار سال(از 6 دی ماه 95 تا 5 دی ماه 99) محروم شد.  

2-مصطفی لقمانیان از دوچرخه سواری به دلیل استفاده از ماده ممنوعه نور آندروسترون به مدت چهار سال (از 6 دی ماه 95 تا 5 دی ماه 99) محروم شد.

تاريخ : دو شنبه 21 فروردين 1396 | 7:46 | نويسنده : احسان گرگانی

اذعان عربستان به استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در یمن

  به نقل از بی بی سی عربی، احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف سعودی در مصاحبه با شبکه تلوزیونی بی بی سی اعلام کرد: بمب خوشه ای سلاح شیمیایی  و ممنوع نیست، سلاحی نظامی است که ما در نبرد یمن از آن استفاده می کنیم.

وی در خصوص واردات سلاح از انگلیس گفت: انگلیس در مقابل ارسال سلاح به عربستان برای تقویت نیروی دفاعی و نظامی آن، پول دریافت می کند و این کار را رایگان انجام نمی دهد. اگر انگلیس به دنبال متوقف کردن فروش سلاح به عربستان است، از کشور دیگری سلاح خریداری می کنیم.

تاريخ : دو شنبه 21 فروردين 1396 | 7:44 | نويسنده : احسان گرگانی

 به نقل از العالم ؛ «ویکتور باندارف» فرمانده نیروی هوایی روسیه امروز شنبه اعلام کرد، نیروهای هوایی این کشور در آینده‌ای نزدیک سامانه موشکی «اس-500» را به بهره‌برداری می‌رسانند. 

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، سامانه «اس-500» نسل جدید سامانه‌های موشکی زمین به هوا است که برد آن حدود 400 تا 600 کیلومتر بوده و به منظور رهگیری و نابودی موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای و همچنین جنگنده‌ها و موشک‌های کروز مافوق صوت طراحی شده است. 
بانداروف تأکید کرد: «هرسال قرار است ما 5 سامانه هوایی «اس-400» و ایستگاه‌های راداری جدید دریافت کنیم. این روند موجبات رضایت ما را فراهم آورده ضمن اینکه توسعه بیشتر نیز در جریان است. ما در وزارت دفاع و صنایع دفاعی روسیه دست روی دست نمی‌گذاریم و در حال توسعه سریع سامانه موشکی اس-500 هستیم و در آینده‌ای نزدیک قرار است این سامانه را به بهره‌برداری برسانیم»

 به گزارش صدخبر،ارتش و نیروهای مسلح سوریه امنیت و ثبات را به شهر دیرحافر و 26 روستا و شهرک در اطراف آن در حومه شرقی حلب بازگرداندند و آخرین تروریست ها را در این منطقه به هلاکت رساندند.

 
ارتش سوریه در عملیاتی متمرکز، تروریست های داعش را در دیرحافر و اطراف آن هدف قرارداد. در این عملیات صدها تروریست کشته  و زخمی شدند و ده ها خودروی زرهی و مسلح منهدم شدند.
 
به گفته یک منبع نظامی سوری، شهر دیرحافر اولین و مهمترین مقر گروه تروریستی داعش در سوریه است که به "دارالفتح" نیز آن را نام‌گذاری کرده اند. تروریست های داعش مقرها و انبارهای مهمات و تسلیحات بسیاری در این شهر داشته و بمب ها  و مین های بسیاری در اطراف شهر کارگذاشته اند.

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 12 فروردين 1396 | 1:33 | نويسنده : احسان گرگانی

 

 به گزارش صدخبر،اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور عصر امروز پس از بازدید از سه مجموعه تولیدی و کشاورزی شهرستان رباط کریم در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهارداشت: یکی از اصلی ترین محورهای اقتصادمقاومتی با بحث های کشاورزی، امنیت غذایی، تولیدات کشور و استفاده از ظرفیت ها برای راه اندازی تولیدات کشور مرتبط است.
وی در ادامه افزود: خوشبختانه ظرفیت های سنتی کشور فعال بوده و تا کنون گزارش های خوبی از نظر خودکفایی، امنیت غذایی هم از نظر تراز ارزی بخش کشاورزی بدست رسیده که امیدوارم در سال جاری هم در این زمینه توفیقات بیشتری داشته باشیم خصوصا برنامه خودکفایی در بخش شکر و کشت چغندر قند که در برخی مناطق کشور تهیه شده است .

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 7 فروردين 1396 | 21:14 | نويسنده : احسان گرگانی
مدتی قبل آقای حسن روحانی به همراه جمعی از اعضای دولت، از منشور حقوق شهروندی با حضور رسانه ها در سالن اجلاس سران رونمائی نمودند و بنام ایشان در پیامکی به تیراژ میلیونی، خبر آن مکرراً به اطلاع مردم ایران رسانده شد.
نظر به رونمائی از این منشور و الزام رئیس جمهور به اجرای قانون اساسی در مورد حقوق ملت ایران، اینجانب از آقای حسن روحانی برای مناظره درخصوص رعایت منشور حقوق شهروندی توسط وزارت اطلاعات دولت تدبیر و امید  در رسانه ملی یا در هر اجتماع مردمی در هر کجای ایران که مدنظرشان باشد دعوت بعمل می آورم . البته مکان پیشنهادی بنده مناظره رو در رو در حضور مردم در میدان آزادی تهران است. 
ضمناً لازم به  تصریح است که در هر مورد دیگری نیز برای مناظره با ایشان اعلام آمادگی می نمایم. 

تاريخ : دو شنبه 7 فروردين 1396 | 21:9 | نويسنده : احسان گرگانی

 خبرگزاری فارس: گروه تکفیری - تروریستی داعش با انتشار ویدئویی به زبان فارسی،‌ ضمن تهدید ایران به‌زعم خود تلاش کرد تا اهل سنت ایران را علیه کشورشان تحریک کند.

 
 گروه تروریستی - تکفیری «داعش» روز یکشنبه 6 فروردین (16 مارس) با انتشار ویدئویی به زبان فارسی، رسما جمهوری اسلامی ایران را تهدید کرد. 
 
به نظر می‌رسد این اولین ویدئو رسمی منتسب به داعش علیه ایران باشد که به مدت 37 دقیقه منتشر شده و در آن حداقل سه نفر علیه ایران سخن می‌گویند.
 
تلاش شده است که هر یک از این افراد نماینده‌ای از یکی از قومیت‌ها در ایران بوده و فرد اول موسوم به «ابو فاروق الفارسی» نماینده فارس‌زبان‌ها، فرد دوم موسوم به «ابو مجاهد البلوشی» نماینده قوم بلوچ و فرد سوم موسوم به «ابو سعد الاحوازی» نماینده هموطنان عرب‌زبان باشد.

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 3 فروردين 1396 | 9:25 | نويسنده : احسان گرگانی

 

 پایگاه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی نوشت: در توافق هسته‌ای ایران یک مهلت ده ساله برای ممنوعیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران، غنی‌سازی اورانیوم در این کشور و توسعه تجهیزات با قابلیت هسته‌ای قید شده است. مقامات اسرائیل معتقد هستند این مهلت 10 ساله ، که یک سال آن نیز سپری شده است، احتمالا در زندگی سیاسی طولانی به نظر برسد؛ اما در زندگی یک ملت چندان زمان طولانی نیست. 
جروزالم پست در ادامه این گزارش نوشت: اسرائیل از هم‌اکنون در حال آماده شدن برای زمان انقضای توافق هسته‌ای ایران است. به ویژه آنکه دو مورد از محدودیت‌های تعیین شده برای ایران در زمینه فروش تسلیحات و توسعه برنامه‌ ساخت موشک‌های بالستیک این کشور در چند سال آینده لغو خواهد شد.