تاريخ : چهار شنبه 28 مرداد 1394 | 12:15 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - اجازه نفوذ هیچ قدرتی را نمیدهیم

مبارزه با نقشه‌های استکبار در منطقه را مصداق بارز جهاد فی‌سبیل‌الله خواندند و با اشاره به مقابله قاطع با «تلاش آمریکا برای سوءاستفاده از نتایج مذاکرات هسته‌ای و نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در ایران»، افزودند: نقشه نظام سلطه در منطقه بر دو پایه ایجاد اختلاف و نفوذ استوار است که باید با نقشه‌های صحیح هجومی و دفاعی به مبارزه هوشیارانه و بی‌وقفه با آن پرداخت.


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 28 مرداد 1394 | 12:14 | نويسنده : احسان گرگانی
 
افسران - به دنبال پخش مصاحبه معصومه ابتکار در BBC چند نکته مهم درباره مصاحبه بی بی سی با معصومه ابتکار

به هر حال اکنون این زن، یعنی معصومه ابتکار که وفاداری او به فتنه 88 (فتنه براندازی نظام) مشخص است؛ فارغ از پرداختن به چرایی حضور در کابینه همین نظام، روبه‌روی دوربین انگلیسی می‌نشیند و خرسند از توافق هسته‌ای، از تقویت جریان سیاسی خود در ایران خبر می‌دهد!(توافق هسته‌ای اهرمی در اختیار اصلاح‌طلبان در ایران در مقابل سایر گروه‌های سیاسی قرار می‌دهد) همان جریانی که اکنون برخی اعضای آن اعتراف می‌کنند در دولتشان به دشمنان ایران اطلاعات داده می‌شد!


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 28 مرداد 1394 | 12:13 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - یک کلام

سخنان صریح روز دوشنبه رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و مهمانان خارجی موجب راه‌اندازی کمپین "ما هم اجازه نمی‌دهیم" در فضای مجازی شد.


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | 12:50 | نويسنده : احسان گرگانی
به گزارش صد خبر ، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در جمع دانشجویان سیزدهمین دوره رزم مشترک دانشجویان دانشگاه افسری ارتش اظهار داشت: مراتب احترام خود را به شما فرزندان کشور و ذخیره‌های امید و آینده‌سازان ارتش اعلام می کنم و حضور شما را در جمع دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران خیر مقدم عرض می کنم و امیدوارم این حضور شما برای نیروهای مسلح منشا خیر باشد.

 


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | 12:44 | نويسنده : احسان گرگانی

بعضی از کشورهای 1+5 سابقه خوبی در انجام تعهدات خودشان ندارند/ باید در اجرای جمع‌بندی مذاکرات مراقبت لازم انجام شود

علی‌اکبر ولایتی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: در حال حاضر جمع‌بندی مذاکرات به مرحله نهایی نرسیده است و مراجع قانونی به بررسی آن می‌پردازند و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه‌ای برسند که برای ملت ایران مطلوب باشد.

وی در ادامه افزود: در نهایت مذاکرات هسته‌ای به هر نتیجه‌ای برسد قطعا مورد تبعیت بقیه کسانی است که منتظر نتیجه این مذاکرات هستند.

ولایتی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای کار بسیار مهم و حساسی است، گفت: اگر تصمیم گرفته شد که جمع‌بندی مذاکرات پذیرفته شود، امیدواریم در اجرا مراقبت لازم انجام شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تاکید کرد: بعضی از کشورهای 1+5 سابقه خوبی در انجام تعهدات خودشان ندارند، از این رو باید مراقب باشیم در حین عمل و اجرای توافقنامه با شرط تائید مراجع قانونی، طرف مقابل زیاده‌خواهی نداشته باشد و برای ما مشکل ایجاد نکند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین همانقدر که در انجام مذاکرات دقت لازم و مهم بود، در اجرای نتایج مذاکرات هم دقت اهمیت بسیاری دارد.


تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | 12:41 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - مَا اَکْثَرَ الْعِبَرَ وَ اَقَلَّ

تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | 12:41 | نويسنده : احسان گرگانی

 

ایران همواره به عنوان تهدیدی جدی علیه امنیت و ثبات غرب آسیا به شمار رود؛ از این رو، آمریکا و متحدانش باید خود را برای رویارویی با ایران و گروه های مورد حمایتش آماده کنند ... مقابله با رفتارهای مخرب ایران در منطقه در گرو مجموعه اقدامات مشترک آمریکا و متحدانش در غرب آسیا است.


ادامه مطلب

اساساً به بخش انفجاری موشک ها که بر سر آنها نصب می شود "سرجنگی" می گویند که اکثر قریب به اتفاق موشک های کروز و موشک های بالستیک چه از نوع موشک های بالستیک علمی – تحقیقاتی ماهواره بر و چه موشک های بالستیک جنگی که در دنیا طراحی و ساخته می شوند قابلیت حمل کلاهک هسته ای بجای مواد منفجره متعارف را در بخش "سرجنگی" خود دارا هستند که این شامل موشک های شهاب۳ و ۴، موشک ماهواره بر امید، قدر، قیام، سجیل، فاتح و ... ایرانی نیز می شود و با توجه به سابقه دکتر روحانی در سمت دبیری شورای عالی امنیت ملی بعید به نظر می رسد شخص ایشان از این موضوع و مسئله بی اطلاع باشند. هر چند حتی اگر بی اطلاعی ایشان را هم فرض کنیم، حضور کارشناسان خبره نظامی در بدنه دولت، فرض عدم اطلاع آقای روحانی و تیم دیپلماسی هسته ای از این مسئله را به سمت محال میل می کند.


ادامه مطلب

نباید در بحث هسته‌ای همه کارها را بر دوش مقام معظم رهبری بیاندازیم و این همان کار بنی‌اسرائیل با حضرت موسی(ع) است زیرا مقام معظم رهبری خط قرمزها را تعیین کرد و باید امروز مردم و نمایندگان آنها در مجلس تصمیم نهایی را بگیرند.


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | 12:39 | نويسنده : احسان گرگانی

رد پای گرگ فرانسوی هنوز پاک نشده، صدای پای روباه می‌آید! انگلیسی‌ها میهمانان بعدی پاستور هستند! این بار اما آنها می‌آیند که بمانند! روز گذشته منابع خبری از لغو تعلیق مجوز فعالیت شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی در ایران خبر دادند.


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | 12:38 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - ابهامات مصاحبه زنده دکتر روحانی (بخش دوم)

نفع مردم نه در باز شدن درهای کشور به روی واردات اروپایی و رفت و آمد دیپلمات ها خلاصه می شود و نه در تعطیل شدن صنعت هسته ای کشور/تنها عاملی که بطور عملیاتی می تواند اقتصاد کشور را پویا و نتیایج مثبت و زودبازده ای را برای مردم در بر داشته باشد "تولید" است/آیا توافق و ورود بی رویه کالاهای خارجی فایده ای جز تشویق کردن ملت به مصرف گرایی و دلالی فایده ای دیگری هم دارد؟/آیا پیروزی در انتخابات هدف غایی دولت از توافق نهایی نیست؟


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | 12:37 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - اهل از پشت خنجر زدن هستند ...
اینکه حالا گفته بشود که جزئیّات این مذاکرات تحت نظر رهبری است، این حرف دقیقی نیست بنده در جزئیّات مذاکره دخالتی نکردم، بازهم نمیکنم؛ من مسائل کلان، خطوط اصلی، چهارچوب‌های مهم و خطّ قرمزها را به مسئولین کشور همواره گفته‌ام.

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | 12:36 | نويسنده : احسان گرگانی

چند روز پیش خبر خروج شرکت پتروپارس از لیست اتحادیه اروپا به صورت وسیعی منتشر شد و حتی برخی از رسانه‌ها نیز اعلام کردند که این لغو تحریم نتیجه جمع بندی مذاکرات اخیر است. این درحالیست که رای دادگاه مبنی بر خروج شرکت پتروپارس از لیست تحریم اتحادیه اروپا، حدود ۲ ماه و نیم پیش و قبل از جمع بندی مذاکرات صادر شده بود و اساساً صدور این رای نیز ربطی به روند مذاکرات نداشت و از مدت‌ها پیش، از طریق روال حقوقی و وکلای این شرکت در حال پیگیری بوده است.


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | 12:35 | نويسنده : احسان گرگانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

موافقان توافق هسته‌ای از ابتدای شروع مذاکرات، تمامی منتقدان خود را با الفاظی مانند بی‌سواد و عوام مخاطب قرار داده تا از این طریق مانع انتقادات آنها نسبت به مذاکرات هسته‌ای شوند.


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | 12:35 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - وزیر کار خبرداد: حذف یارانه ۲ میلیون نفر/ آیا بازهم نوبخت تکذیب میکند؟وزیر کار خبرداد: حذف یارانه ۲ میلیون نفر/ آیا بازهم نوبخت تکذیب میکند؟

تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | 12:32 | نويسنده : احسان گرگانی
آیا در این واقعیت کمترین تردیدی وجود دارد که براندازی نظام اسلامی ایران از نخستین روزهای پیروزی انقلاب تاکنون یکی از اهداف استراتژیک آمریکا و متحدان اروپایی و منطقه‌ای آن بوده و هست؟! به آسانی می‌توان رد پای این پروژه پلکانی را که پله آخر آن- به زعم دشمن- براندازی نظام است، در جای جای توافق وین و قطعنامه 2231 به وضوح می‌توان دید

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 12 مرداد 1394 | 12:6 | نويسنده : احسان گرگانی

 

السعودیة اسرائیل

مرکز مطالعات امنیت داخلی اسرائیل فاش کرد

اسرائیل و عربستان بیش از هر زمانی به هم نزدیک شده‌‌اند/ تلاش مشترک برای مقابله با ایران

خبرگزاری تسنیم: مرکز مطالعات امنیت داخلی اسرائیل در تازه‌ترین پژوهش خود به نزدیکی بین ریاض و تل‌آویو با هدف آنچه جلوگیری ایران از تبدیل شدن به قدرت بزرگ جهانی خوانده، اشاره کرد.  


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 12 مرداد 1394 | 12:5 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش پایگاه مردمی ارتش   حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم   در جمع فرمانده هان ، سربازان و نیروهای کادر تیپ 228 شهید سرلشکر ابراهیم ثابت سقز افزود: ایران تاثیر بسیار مهمی در جهان دارد و این مرهون خون شهداست.
وی اضافه کرد:ایران اسلامی شهدای بزرگوار و ایثارگران زیادی به ویژه در جنگ هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است که باید با ادامه راه آنها، درس پاسداری و ایستادگی مرور کرد تا در مقابل زیاده خواهان و دشمنان قوی باشیم.
او با عنوان اینکه ایران کشوری پیروز، مقتدر و سرافراز در جهان است تاکید کرد:باید برای تداوم پیروزی ها از شهدا درس آموخت و فرهنگ شهادت و شهادت طلبی را حفظ کرد.وی اضافه کرد: یکی از دلایل مخالفت کشورهای جهان با ایران اسلامی در بحث هسته ای نیز این موضوع بود که آنان می خواستند ایران هراسی را ترویج دهند در صورتی که ایران ثابت کرد که کشوری تاثیر گذار در منطقه و به دنبال دانش هسته ای است.
حجت الاسلام آل هاشم در بخشی دیگر از سخنان خود، رواج موج اسلام هراسی از طریق ایجاد گروه تروریستی داعش و کشتن کودکان و زنان بی گناه به دست آنان را از راه ها و ترفندهای دیگر دشمن برای خدشه وارد کردن به اتحاد مسلمانان برشمرد.در ادامه مهمانسرای عقیدتی تیپ 228 ارتش در زمینی به متراژ 180 متر مربع و اعتبار دو میلیارد ریال توسط رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افتتاح شد.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.


تاريخ : دو شنبه 12 مرداد 1394 | 12:1 | نويسنده : احسان گرگانی
تاريخ : دو شنبه 12 مرداد 1394 | 12:0 | نويسنده : احسان گرگانی
تاريخ : دو شنبه 12 مرداد 1394 | 11:57 | نويسنده : احسان گرگانی

هر زن چادری در کوی و برزن ایران، به منزله پرچم جمهوری اسلامی ایران است؛ لذا ما برای براندازی این نظام؛ باید حجاب را سست نماییم.

چادر و انرژی هسته ایی

۱۳ فروردین ۱۳۹۴ را باید یکی از روزهای خاص در تقویم ایران وجهان نامگذاری کرد؛ روزی که پس از حدود یک دهه جدل و مذاکره میان ایران و طرف‌های غربی، نهایتا به یک برنامه مشترک برای توافق نهایی درباره حدود برنامه هسته‌ای کشورمان رسیدند.

 


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 12 مرداد 1394 | 11:55 | نويسنده : احسان گرگانی

سریال های پر مخاطبی مانند جومونگ که به هفت کشور مختلف جهان فروخته شد؛ حاصل تلاش مدیران فرهنگی کره جنوبی نیستند بلکه حاصل تحقیقات شرکت های بزرگ صنعتی از جمله ال جی هستند که چنین پروژهای بزرگی را برای تأثیر بر ذهن و روح مخاطب پیش می برند.

فیلم های کره ای

سریال اوشین و واکنش حضرت امام خمینی (ره)

شاید هنوز برخی به یاد داشته باشند که پس از پخش سریال اوشین در سال ۱۳۶۷ در یکی از برنامه های رادیویی، زمانی که مجری در سالروز تولد حضرت زهرا(ع) از یک  شنونده پرسید که به نظر شما الگوی امروز زنان ایرانی چه کسی است؟ شنونده بدون تامل «اوشین» را الگوی صبر و تحمل خود و زنان ایرانی معرفی کرد. این امر سبب واکنش های بسیاری در آن زمان شد به طوریکه از نظر امام خمینی (ره) نیز دور نماند و ایشان پس از اطلاع از این رخداد موهن، طی پیامی رسمی و علنی به شدت نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند و از مسئولین تقاضای رسیدگی کردند.


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 12 مرداد 1394 | 11:53 | نويسنده : احسان گرگانی

hh

براساس متون بررسی شده، از برنامه هسته‌ای کشورمان به واقع همان باقی خواهد ماند که پیش از این هشدارش را بارها داده بودیم؛ برنامه هسته‌ای سمبلیک ایران! با غنی‌سازی کمتر از 5/3 درصد دست‌کم برای 15 سال! هر چند پس از آن هم بدون کسب توافقی دیگر، امکانی برای تصمیم‌گیری مستقل وجود نخواهد داشت. «افریم هالووی»، رئیس سابق موساد در تایید اهمیت تن دادن ایران به چنین شروطی می‌گوید: «در خاورمیانه پذیرش یک دهه محدودیت حکم ابدیت را دارد!»  اشاره‌اش به سرعت بالای تغییرات ژئوپلیتیک منطقه و جا ماندن از جنگ بقا به واسطه خلع ید از ابزارهای قدرت است.


ادامه مطلب

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به محدودیت اعمال‌شده درباره تعداد سانتریفیوژهای ایران در برجام گفت: ۵۰ درصد سانتریفیوژها در زمان برچیده شدن و ۳۰ درصد در زمان جابه‌جایی نابود می‌شود.آقای صالحی در مجلس به ما می‌گفت بروید دعا کنید این توافق به‌هم بخورد


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 12 مرداد 1394 | 11:46 | نويسنده : احسان گرگانی

نه تنها از دوقطبی خبری نیست، بلکه مانند تشییع باشکوه 275 شهید، ملت همدل و همزبان، چشم در چشم امامش دوخته و منتظر اشارتی است تا بساط تحمیل کنندگان هر گونه صلحی مانند دوران امام حسن(ع) را بر هم زند


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 12 مرداد 1394 | 11:45 | نويسنده : احسان گرگانی

ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا می‌گوید تمام بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توسط آمریکایی‌ها آموزش دیده‌اند و تجهیزات مورد استفاده آنها در بازرسی‌ها نیز ساخت آمریکاست. همزمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس چهارشنبه این هفته به سنا می‌رود تا درباره «جزئیات توافق» به سناتور‌ها توضیح دهد حضور آمانو در سنا برای توضیح درباره جزئیات توافق هسته‌ای درحالی است که مقامات ایرانی از جمله علی‌اکبر صالحی گفته‌اند شیوه بازرسی‌های توافق شده در نقشه‌راه میان ایران و آژانس باید محرمانه بماند.


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 12 مرداد 1394 | 11:45 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - بالاخره دیدین توافق ژنو یعنی چه؟

علیرغم هیاهوی رسانه‌ای ذوق‌زدگان درخصوص دستاوردهای توافق وین، با توجه به مستندات و شواهد قابل تامل، این توافق امنیت جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته است.


ادامه مطلب

ارتقای امنیت حریم هوایی کشور توسط قرارگاه پدافند هوایی

  پایگاه مردمی ارتش ::جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: کارکنان ولایتمدار و متعهد قرارگاه پدافند هوایی در راه حفظ و حراست از آسمان کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از   دفاع پرس، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در جریان بازدید از گروه پدافند هوایی چابهار و ایستگاه رادار مکران در جمع کارکنان این گروه پدافند هوایی گفت: ایستگاه رادار مکران جایگاه بسیار حساس و راهبردی دارد، و عملکرد مناسب و غیرتمند کارکنان پدافند هوایی باعث حفظ و ارتقای امنیت حریم هوایی کشور شده است. سرتیپ صباحی‌فرد افزود: کارکنان ولایتمدار و متعهد قرارگاه پدافند هوایی در راه حفظ و حراست از آسمان کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، و با تمام توان و به‌صورت شبانه‌روزی مشغول دفاع از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند. جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در این سفر از ایستگاه فرماندهی اطلاعات و شناسایی گروه پدافند هوایی چابهار بازدید و از تلاش کارکنان این ایستگاه قدردانی کرد.


تاريخ : شنبه 10 مرداد 1394 | 11:45 | نويسنده : احسان گرگانی

حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام ) فرموده است: در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار کلمه پناه نمی برد!

qazi

 

۱- در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر «حسبنا الله و نعم الوکیل» (آل عمران ایه ۱۷۱) پناه نمی برد. در صورتی که خداوند به دنبال ذکر یاد شده فرموده است: پس (آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند، و تخویف شیاطین در آنها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسک جسند) همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت) و چیزی زاید بر آن (سود در تجارت) بازگشتند، و هیچگونه بدی به آنان نرسید.

۲- در شگفتم برای کسی که اندوهگین است چگونه به ذکر «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین» (سوره انبیاء آیه ۸۷) پناه نمی برد. زیرا خداوند به دنبال این ذکر فرموده است: «پس ما یونس را در اثر تمسک به ذکر یاد شده، از اندوه نجات دادیم و همین گونه مومنین را نجات می بخشیم.» (سوره انبیاء آیه ۸۸)

۳- در شگفتم برای کسی که مورد مکر و حیله واقع شده، چگونه به ذکر «افوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد» (سوره غافر آیه ۴۴) … پناه نمی برد. زیرا خداوند به دنبال ذکر فوق فرموده است: «پس خداوند (موسی را در اثر ذکر یاد شده) از شر و مکر فرعونیان مصون داشت.» (سوره غافر آیه ۴۵)

۴- در شگفتم برای کسی که طالب دنیا و زیباییهای دنیاست چگونه به ذکر «ماشاءالله لاحول و لاقوه الا بالله» پناه نمی برد، زیرا خداوند بعد از ذکر یاد شده فرموده است: «مردی که فاقد نعمتهای دنیوی بود، خطاب به مردی که از نعمتها برخوردار بود) فرمود: اگر تو مرا به مال و فرزند، کمتر از خود می دانی امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد.»

انتهای پیام/


تاريخ : شنبه 10 مرداد 1394 | 11:43 | نويسنده : احسان گرگانی

america

zareef

توافق شان با دشمن است و دشمنی شان با ما …

؟؟؟

امام علی علیه السلام در فرازی از نامه ۵۳ نهج البلاغه فرموده اند:

وَلاَ تَعْقِدْ عَقْداً تَجُوزُ فِیهِ الْعِلَلُ

با دشمن پیمانی مبند که قابل تفسیر باشد..


تاريخ : شنبه 10 مرداد 1394 | 11:43 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - لعنت بر هر چی سازشکار منفعت طلب!!!

تاريخ : شنبه 10 مرداد 1394 | 11:42 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - خاطره : درس دکتر سعید جلیلی به همتای فرانسوی اش

صفحه اینستاگرام سعید جلیلی با انتشار این عکس نوشت:


ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 10 مرداد 1394 | 11:41 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - بر خلاف باور عامه ،  توافق هسته‌ای ایران بزرگترین پیروزی نتانیاهو است

از پیش از عقد توافق ژنو تاکنون بزرگ‌ترین دلیلی که سیاسیون، دیپلمات‌ها و رسانه‌های حامی طرح سازش با آمریکا در داخل کشورمان برای درستی مسیر فعلی ارائه داده‌اند، عصبیت و نارضایتی اسرائیل بویژه نتانیاهو از دیپلماسی امتیازدهی به آمریکا به امید برداشته شدن تحریم‌هاست. موضوعی که حتی در فضای جهان اسلام نیز با توجه به نفرت عمومی از رژیم غاصب صهیونیستی و ادعاهای مکرر و متنوع رسانه‌ای نتانیاهو درباره نارضایتی از توافق با ایران، رایج شده است به نحوی که در فضای رسانه‌های اجتماعی، ملت‌های منطقه پس از اعلام رسمی جمع‌بندی مذاکرات، با شور و شعف بسیار «شکست اسرائیل» و «پیروزی ایران» را جشن گرفتند.


ادامه مطلب

درواقع از رهگذر توافق وین، مشکلاتی از کشور حل شده و مشکلات جدیدی پدیدار خواهد گردید؛ نسبت «آنچه حل شد» و «آنچه به گونه ای نوظهور حادث می شود» قطعاً نسبت متوازنی نیست. درواقع، ساده‌انگاری است که کسی «داده» و «ستانده» را محصور به مباحث فنی هسته ای و حوزه های رفع‌شده در تحریم نماید. در صورتی‌که ظاهراً با یک «داده»ی اولیه (در کاهش توان هسته ای) روبه‌رو بوده، و با یک «ستانده» (در کاهش بخشی از تحریم‌ها) مواجه هستیم، اما عملاً یک «داده»ی ثانویه هم وجود دارد: کاهش توان دفاعی- امنیتی. اگر مقام مسئولی بگوید: «ضمانت اجرا ندارد و نمی پذیریم» در این صورت از نظر حقوقی مشکلات جدیدی مبتنی بر قطعنامه 2231 ظهور و بروز می یابد.

درواقع از رهگذر توافق وین، مشکلاتی از کشور حل شده و مشکلات جدیدی پدیدار خواهد گردید؛ نسبت «آنچه حل شد» و «آنچه به گونه ای نوظهور حادث می شود» قطعاً نسبت متوازنی نیست. درواقع، ساده‌انگاری است که کسی «داده» و «ستانده» را محصور به مباحث فنی هسته ای و حوزه های رفع‌شده در تحریم نماید. در صورتی‌که ظاهراً با یک «داده»ی اولیه (در کاهش توان هسته ای) روبه‌رو بوده، و با یک «ستانده» (در کاهش بخشی از تحریم‌ها) مواجه هستیم، اما عملاً یک «داده»ی ثانویه هم وجود دارد: کاهش توان دفاعی- امنیتی. اگر مقام مسئولی بگوید: «ضمانت اجرا ندارد و نمی پذیریم» در این صورت از نظر حقوقی مشکلات جدیدی مبتنی بر قطعنامه ۲۲۳۱ ظهور و بروز می یابد.


ادامه مطلب
ایما و اشاره‌های دیپلماتیک:
"زبان بدن" فاکتوری بسیار مهم در انتقال پیام است که هرگز از قلم سیاستمداران حرفه‌ای جا نخواهد افتاد که سفر وزیر امورخارجه فرانسه به ایران از این قائده مستثنی نبود.
به گزارش خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،  "زبان بدن" فاکتوری بسیار مهم در انتقال پیام است که هرگز از قلم سیاستمداران حرفه‌ای جا نخواهد افتاد.


:«یّتذئ.مذسلمکنثلت.سثا


ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 6 مرداد 1394 | 10:16 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - اقتدار....

تاريخ : سه شنبه 6 مرداد 1394 | 10:15 | نويسنده : احسان گرگانی
جان کری، وزیر خارجه آمریکا که این روزها سرگرم حضور در جلسات و نشست‌های مختلف برای دفاع از محتوای متن برجام است، در شورای روابط خارجی آمریکا و در دفاع از متعهد بودن آمریکا به مفاد این متن  گفت درصورت عدم‌پذیرش این توافق در آمریکا یا در هر شرایطی که آمریکا این توافق را بر هم بزند؛ تبعات آن در ایران غیر قابل پیش‌بینی است.وزیر خارجه آمریکا: اگر به توافق پشت کنیم روحانی و ظریف در انتخابات به دردسر می‌افتند!

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 6 مرداد 1394 | 10:15 | نويسنده : احسان گرگانی

یکی دیگر از عجایب اصلاح طلبی و اصلاح طلب بودن، پیوند با بهاییت است که این جماعت به خیال واهی خود به شدت به دنبال حقوق از دست رفته آنان می باشند و برای این دین دست ساخته صهیونیست ها و انگلیسی ها آه و ناله می نمایند.


ادامه مطلب
 

نکته کلیدی این است که (پس از توافق) گزینه نظامی تقویت هم می‌شود، چراکه طی این سال‌ها ما جزئیات بیشتری از برنامه هسته‌ای ایران جمع‌آوری خواهیم کرد. بنابراین، زمانی که وقت تصمیم‌گیری فرماندهان نظامی آمریکا و اسرائیل در مورد هدف‌گیری می‌رسد، به دلیل اطلاعاتی که طی این سال‌ها به لطف رژیم بازرسی‌ها جمع‌آوری کرده‌ایم، آن تصمیمات به طرز چشم‌گیری مبتنی بر اطلاعات بوده و توانمندی‌های ما ارتقا یافته‌اند.


ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 6 مرداد 1394 | 10:11 | نويسنده : احسان گرگانی
توییتر رهبر انقلاب با انتشار جمله ای از سخنان ایشان درباره تهدید به حمله رئیس جمهور آمریکا طرحی از اوباما را منتشر کرده که در حال شلیک به خود است.
طرح جالب اوباما در توییتر رهبری (عکس)
 
منبع : عصر ایران