تاريخ : شنبه 6 شهريور 1395 | 22:11 | نويسنده : احسان گرگانی

گروه جهان مشرق- جدیدترین تصاویر منتشر شده از سوی رسانه های وابسته به گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد حکایت از حضور فرمانده کل نیروهای ویژه ارتش ترکیه در خاک سوریه دارد.

تروریستهای تکفیری در آغوش فرمانده ارتش ترکیه+عکس

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 6 شهريور 1395 | 22:10 | نويسنده : احسان گرگانی

در بحث هوا فضا دو اقدام اساسی و جدید را داشته‌ایم، نخست تأسیس پایگاه پرتاب عامل‌های ماهواره است که با توان داخلی طراحی و تولید شده و می‌توانیم تا مدار 500 کیلومتری زمین را رصد کنیم.

به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان دقایقی پیش ‌پس از حضور در اصفهان در
نشست خبری اظهار داشت: هفته دولت فرصتی برای مسئولان اجرایی کشور است تا ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دولت، ‌اقدامات انجام شده در استان‌ها را ارزیابی و‌ نقایص را شناسایی ‌و با تمرکز در خدمت به مردم، برای توسعه ملی تلاش کنند.
*مشکل اقتصاد، اشتغال و بیکاری و رکود در فضای کشور وجود دارد.
*امیدواریم با رفع مشکلات شاهد رونق در سطح کشور باشیم.
*اگر هر شناور بیگانه‌ای وارد آب‌های ‌ایران شود مقابله می‌کنیم.
*تا مدار 500 کیلومتری زمین را رصد می‌کنیم.
* تولید بالگرد ‌بدون محدودیت در دستور کار قرار دارد.

تاريخ : شنبه 6 شهريور 1395 | 22:10 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق،روز صنعت دفاعی امسال متفاوت با سالهای گذشته از نظر رونمایی دستاوردهای جدید کشورمان بود و بالاخره یکی از مهمترین و مدرن ترین سامانه های دفاعی کشورمان یعنی پدافند هوایی برد بلند "باور 373" رسما رونمایی و معرفی شد.

با این رویکرد،ایران نهمین سازنده پدافندهای ضد موشک بالستیک در دنیا شد/ تهدیدات جنگنده‌های دشمن به خاطره‌ها پیوست


به گزارش مشرق؛ نشانه‌های ظهور از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین بخش‌های معارف مهدوی است. اختصاص بخش عمده‌ای از روایات مهدویت به این موضوع، بهترین گواه بر این مسئله است. این جذابیت از سویی باعث افزایش اقبال عمومی به این مسئله و در نتیجه اصل اندیشه مهدویت می‌شود، اما از سوی دیگر، افزون بر ایجاد زمینه مناسب برای ورود خرافات، طمع شیادان را برای جعل و تحریف روایات را، دو چندان می‌کند. از این‌رو، نظر به فقدان پژوهش‌های مستند در این زمینه، شایسته است با انجام تحقیقات مبتنی بر اصول و قواعد فهم حدیث و با جداسازی احادیث صحیح از ضعیف و مطالب مستند از غیرمستند، علاوه بر پالایش معارف مهدویت از خرافات، زمینه‌های سوءاستفاده از این موضوع نیز، از میان برداشته شود.


ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 6 شهريور 1395 | 22:8 | نويسنده : احسان گرگانی

مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاد کرده که برای تقویت نیروی هوایی یک بند مشتمل بر خرید جنگنده از خارج، به برنامه ششم اضافه شود. در صورت الحاق این بند و تصویب در برنامه ششم، دولت ملزم به اجرای آن است.

 


ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 6 شهريور 1395 | 22:8 | نويسنده : احسان گرگانی

جمهوری اسلامی ایران به دنبال در اختیار گرفتن یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های خانواده فلنکر روسی برای ارتقا توان هوایی خود است.

به گزارش مشرق، اهمیت و توجه به نیروی هوایی در کشورهای مختلف جهان همواره در سرلوحه امور قرار دارد چرا که این نیرو -در کنار توان بازدارنده موشکی- که به عنوان دست برتر و قدرت واکنش سریع در برابر هر تهاجمی شناخته شده، می‌تواند در حداقل زمان، پاسخ مقتضی را به طرف متجاوز وارد کند.


تاريخ : شنبه 6 شهريور 1395 | 22:5 | نويسنده : احسان گرگانی
به گزارش مشرق، چند روزنامه شبه‌اصلاح‌طلب با تقطیع بیانات رهبر معظم انقلاب، تیترهای خود درباره سخنان معظم‌له را به نحوی زدند که متضمن تحریف است.
 
تیتر روزنامه‌های مورد اشاره از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار هیئت دولت به این شرح است:
 - شهروند: طرفدار فشار و اختناق در عرصه فرهنگ نیستم.

- آرمان: طرفدار جزم‌اندیشی و اختناق در عرصه فرهنگ نیستم.
- اعتماد: طرفدار فشار و اختناق در عرصه فرهنگ نیستم.
- وقایع اتفاقیه: طرفدار جزم‌اندیشی و اختناق در عرصه فرهنگ نیستم.
- فرهیختگان: طرفدار جزم‌اندیشی و اختناق در عرصه فرهنگ نیستم.
- اطلاعات: طرفدار جزم‌اندیشی، فشار و اختناق در عرصه فرهنگ نیستم.
- آفتاب یزد: طرفدار جزم‌اندیشی، فشار و اختناق در عرصه فرهنگ نیستم.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 


ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 6 شهريور 1395 | 22:5 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،امروزه پیشرفت تکنولوژی و رواج وسایل ارتباط جمعی چاقویی دولبه است که با وجود دسترسی سریع تر افراد به یکدیگر خطراتی را برای آنها علاوه بر مشکلات روحی و روانی به همراه دارد. با صنعتی شدن و توسعه کشورها استفاده از اینترنت بخشی از زندگی روزمره افراد شده که با پیشرفت گوشی های موبایل و هوشمند شدن آنها این وابستگی بیش از پیش شده و تقریباً تمام زندگی رو در بر گرفته است. 
 
 در این بین با وابستگی به اینترنت و و سایل ارتباطی مشکلات بسیاری از جمله ناباروری برای افراد به وجود می آید.

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 6 شهريور 1395 | 22:3 | نويسنده : احسان گرگانی
مدیرعامل انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان گفت: مردم از خرید خودروهای بی‌کیفیتی چون پژو ۴۰۵ و پراید خودداری کنند زیرا این خودروهای بی‌کیفیت منغعتی برای آنها ندارند.
 

 پژو 405 هشدار: مردم پژو ۴۰۵ و پراید نخرند!

 


ادامه مطلب
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه خبر رونمایی از نخستین پهپاد عمود پرواز ایران با نام "رهام" را منعکس نمود.

پهباد ایرانی ردپای نخستین پهپاد عمود پرواز ایران در خبرگزاری روسیه


ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:43 | نويسنده : احسان گرگانی

ما باید هوشیار باشیم تا در زمین دشمن بازی نکنیم/ از هر 10 مورد حرکات تروریستی ما فقط 1 مورد را به اطلاع مردم می رسانیموزیر اطلاعات با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به تشریح مهمترین اقدامات وزارتخانه متبوع خود در طول فعالیت دولت یازدهم پرداخت.

وی افزود: از هر 10 عملیات علیه تروریست‌ها تنها تعداد اندکی را اطلاع‌رسانی می‌کنیم چرا که آسایش مردم برای ما از همه چیز مهمتر است و نمی خواهیم با این اخبار ذهن مردم را درگیر کنیم. ما بارها به تروریست ها در برنامه های مختلف پیام داده ایم که فکر انجام اقدامات خرابکارانه علیه ایران را از سر بیرون کنند چرا که ایران مانند کشورهای دیگری در آنجا جنایت می کنند نیست. خوشبختانه ما امروز جامعه اطلاعاتی 80 میلیونی داریم و مردم در هر کجا که لازم باشد به ما در وزارتخانه‌ با راه های ارتباطی اطلاعات می دهند که تاکنون این اطلاعات بسیار موثر بوده و ما توانستیم بسیاری از این اقدامات تروریستی را خنثی کنیم.


تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:42 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "حمید رسایی" نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پستی در صفحه مجازی خود در اینستاگرام طی یادداشتی از جاسوسی یک فرد در وزارت خارجه پرده برداشت.

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:42 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت ایندین اکسپرس؛ افرادی که مسابقات المپیک را از نزدیک تماشا کرده باشند، متوجه شده اند که بسیاری از ورزشکاران پس از پیروزی در رشته ورزشی خود و کسب مقام، مدال هایشان را به دندان می‌گیرند. این اقدام به دلیل تاریخی جالب و قدیمی در خصوص خاصیت طلا انجام می شود.
 
یک واقعیت مشخص در خصوص مدال های طلای المپیک، طلا نبودن کامل آن‌ها است. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سی ان ان، مدال های طلای المپیک در واقع از 494 گرم نقره و 6 گرم طلا ساخته شده اند. آخرین باری که مدال طلای کامل در مسابقات المپیک به ورزشکاران اهدا شد، مربوط به المپیک 1912 سوئد می شود. 
عمل گاز گرفتن مدال ها، از روشی برای بررسی واقعی بودن طلا ریشه گرفته است. فلز طلا به گونه ای است که در صورت خلوص کامل، در صورت گاز گرفته شدن اثر دندان بر روی آن می‌ماند. این روش در گذشته برای بررسی خلوص طلا مورد استفاده قرار می گرفته است. 
اکنون با گذشت سال ها از زمان استفاده از این روش برای تشخیص خلوص طلا و در حالی که ورزشکاران اهمیت چندانی به جنس مدال هایشان نمی‌دهند، آن ها همچنان برای ثبت خاطرات خود در مقابل دوربین ها مدال هایشان را زیر دندان می گذارند.

تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:41 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تانک چرخدار "اقارب" برای اولین بار به همت متخصصین داخلی جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش تولید شده است. این تانک یکی از دستاوردهای نزاجا است که در داخل کشور ساخته شده و نشان می‌دهد که نیرو های مسلح ما در ساخت تجهیزات دفاعی و نظامی به خودکفایی رسیده و نیازی به واردات تجهیزات از کشور های ثالث را ندارد.

تانک اقارب چه ویژگی‌هایی دارد؟ /////


ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:41 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از رویترز؛ در پایان جلسه ماه سپتامبر اعضای هیات رئیسه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به امور این رشته و مسائل چند وقت گذشته آن رسیدگی خواهند کرد.
 
یک سخنگوی این فدراسیون در ارتباط با موضوع بحث‌انگیز تصمیم علیه بهداد سلیمی در المپیک ریو، بحث خواهد شد.
 
این مقام ناشناس اظهارداشت: واکنش هواداران ایرانی به ما تعجب‌برانگیز و ناراحت‌کننده بوده است. 
 
از زمانی که تصمیم داوران در مورد سلیمی گرفته شد، مورد آماج حملات قرارگرفتیم که مساله ناراحت کننده بوده است.
 
گزارشگر رویترز عنوان کرده، هیات رئیسه فدراسیون جهانی وزنه برداری در مورد آثار این اتفاق و احتمالا محرومیت وزنه‌برداری ایران بحث خواهد کرد.

تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:40 | نويسنده : احسان گرگانی

بریم... ربع پلهوی تکیه نزده بر تخت سرنگون شد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مواضع ایرانی اخیر رضا ربع پهلوی در گفتگو با رسانه  های وابسته به رژیم عربستان سعودی، کار را به جایی رساند که  بخش عمده ای از بقایای گروه های موسوم به سلطنت طلب که عموما در آمریکا و اروپا به سر می برند، با صدور اطلاعیه ای ضمن اعتراض شدید به  مواضع ضد میهنی ولیعهد بی تاج و تخت، او را از  این مقام خود خوانده  کنار گذاشتند.

این افراد که خود از وابستگان و سرسپردگان رژیم پهلوی بوده اند در این بیانیه، با اشاره  به برخی مصاحبه های وی با رسانه های سعودی تصریح  کرده اند:  «به جد و برای آخرین بار هشدار می دهیم  تا از مواضع ضد ملی خود برائت جسته و کلیه  کنش ها و اقدامات خود را به طور کامل به  اصول و چهار  چوب ملی ایران متعهد گردانید.»

گفتنی است طی ماه های اخیر رژیم سعودی برای برون رفت از فشار ناشی از پیروزی های جبهه  مقاومت اسلامی در منطقه با خرج کردن دلارهای نفتی در صدد فعال کردن گروه ها و چهره های منفور ملت  ایران برآمده که در این میان، گروهک منافقین و رضا ربع پهلوی حاضر شدند برای دریافت دلارهای سعودی بدترین مواضع را علیه موجودیت ایران اتخاذ کنند. این رفتار وطن فروشانه موجب شده تا  حتی فریاد اعتراض برخی گروه  های  اپوزیسیون نیز نسبت به  رجوی و پهلوی بلند شود.

تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:40 | نويسنده : احسان گرگانی

آیا باید

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،بسیاری از آدم‌ها از کودکی یاد گرفته‌اند که باید تقریبا هر روز دوش بگیرند یا به حمام بروند؛ ولی آیا واقعا شستشوی بدن‌مان به این میزان لازم است؟ صنایع زیبایی و بهداشت سالانه با صرف میلیاردها تلاش می‌کنند محصولاتی را به ما بفروشند که فکر می‌کنیم برای بهداشتی و پاکیزه ماندن به آنها نیاز داریم؛ و متاسفانه، بسیاری از روش‌های بازاریابی‌شان به این صورت با موفقیت همراه می‌شود. این‌گونه فریب خورده‌ایم و فکر می‌کنیم شستشوی روزانه باعث می‌شود پاکیزه‌تر و سالم‌تر، و در نگاه دیگران دوست‌داشتنی‌تر و جذاب‌تر ‌شویم، ولی دوش گرفتن یا حمام رفتن روزانه واقعا به پوست و سلامت عمومی‌مان آسیب می‌رساند. 
 

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:39 | نويسنده : احسان گرگانی

چرا باید آبلیمو را با آب سرد مخلوط کرد؟!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آب لیمو از نوشیدنی هایی است که خوردن آن توصیه می شود، زیرا خواص و فواید بی شماری برای سلامتی دارد، از جمله کاهش وزن، تقویت دستگاه ایمنی بدن، پاک سازی دستگاه گوارش، کم کردن التهابات بدن، افزایش نیروی بدن، تأثیرگذاری مثبت بر فرآیند متابولیسم و سوخت و ساز بدن و...اما اگر نکاتی را در مصرف آب لیمو در نظر نگیریم، ممکن است مضراتی برایمان داشته باشد.

اسید موجود در آب لیمو، ممکن است باعث از بین رفتن مینای دندان شود. استفاده بیش از اندازه از آب لیمو، باعث خورده شدن مینای دندان شده و آن را از بین می برد. 

 


ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:38 | نويسنده : احسان گرگانی

عکس/ جمله جالب رهبر انقلاب درباره


تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:38 | نويسنده : احسان گرگانی

انهدام گروهک 9 نفره وابسته به فرقان با 150 کیلو ماده منفجره/ 4 گروه تروریستی در 5 ماه متلاشی شدند

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمد مارانی در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران از متلاشی شدن 4 گروه تروریستی از ابتدای سال در سیستان و بلوچستان خبر داد.
 
وی گفت: یکی از این گروه ها متعلق به امان الله رئیسی بود که اواخر ماه رمضان با 150 کیلوگرم مواد منفجره منهدم شد.
 
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه افزود: در جریان درگیری با اعضای این گروهک که وابسته به فرقان بودند، 4 نفر در صحنه به هلاکت رسیدند و 9 نفر شامل خود امان الله رئیسی دستگیر شدند.

 


تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:37 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اندیشکده آمریکایی «امریکن انتر پرایز» در تحلیلی پیرامون «استقرار سامانه دفاع موشکی اس-300 در ایران» نوشت: استقرار سامانه اس-300 در ایران در مجموع یک تغییر دهنده موازنه قوای راهبردی در منطقه و چالشی است که باید به آن توجه داشت.

به نوشته این اندیشکده، ارتش آمریکا می‌تواند سامانه اس-300 را مغلوب کند اما تنها با اختصاص قابل توجه بودجه بر هواپیماهای رادارگریز پیشرفته و تلاش بسیار زیاد نظامی با هدف از بین بردن این سامانه چنین موردی میسر است. در حال حاضر، ارتش اسرائیل و اعراب قابلیت قابل ملاحظه و ابزار متعارف برای نابودسازی سامانه اس-300 را ندارند. این در حالی است که ایرانی‌ها گزارش کرده‌اند که روسیه درحال ارسال نسخه پیشرفته‌تر این سامانه است.

تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:37 | نويسنده : احسان گرگانی
در این خبر ترفند حذف پیام هایی که به اشتباه در تلگرام ارسال شده است آموزش داده می شود.
جلوگیری از خوانده شدن پیام بعد از ارسال اشتباه در تلگرام +ترفند
به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نرم افزار تلگرام یکی از پرطرفدارترین نرم افزار های پیام رسان است که در بین ایرانیان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. نگرانی بسیاری از کاربران، حذف پیام هایی است که بدون قصد کاربر ارسال شده است. برای حذف این پیام ها دو شیوه وجود دارد که در زیر به آن می پردازیم.

ادامه مطلب
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: تا روز ۲۰ شهریور ماه مهلت مراجعه مشمولان غایب برای تعیین وضعیت‌شان تمدید شده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حمید صدرالسادات رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: تعدادی از مشمولان غایب شناسایی شدند و برای آنها پیامکی فرستاده شد.
 
وی افزود: از این دسته از افراد درخواست شد تا برای تعیین وضعیت سربازی خود به سازمان وظیفه عمومی ناجا مراجعه کنند.
 
صدرالسادات گفت: تاکنون ۱۵ هزار نفر به سازمان وظیفه عمومی ناجا مراجعه کردند و تصمیم بر آن شد تا این مهلت تا ۲۰ شهریور ماه تمدید شود.
 
روند دستگیری سربازان غایب ادامه دارد
 
همچنین یک منبع آگاه در سازمان وظبقه عمومی از ادامه دستگیری‌های سربازان غایب به باشگاه خبرنگاران جوان، خبر داد و گفت: روند بازداشت و ارجاع به دستگاه ذی ربط برای سربازان غایبان زیر 8 سال ادامه دارد.

 


تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:34 | نويسنده : احسان گرگانی
به گزارش مشرق، جمهوری اسلامی ایران در کنار تمام ماجراهای دریافت سامانه پدافندی اس300، اما کار ساخت یک سامانه پدافندی به نام باور373 را نیز همزمان با کارشکنی‌ها در تحویل S300، از مدت‌ها قبل آغاز کرده بود که این سامانه، امروز (یکشنبه)رسما با حضور رئیس جمهور رونمایی شد و به گفته وزیر دفاع، تا پایان امسال عملیاتی خواهد شد.

این سامانه به دست توانمند دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و با همکاری قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) و مراکز علمی و پژوهشی کشور طراحی و ساخته شده است.


ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:34 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش   حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با 31 مرداد روز صنعت دفاعی در مراسمی که به همین مناسبت با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران ، سردار "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، جمعی از مدیران ارشد، دانشمندان و متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شبکه همکاران صنعتی - تحقیقاتی برگزار شد، نخستین موتور توربوجت ملی هواپیما  با نام  اوج رونمایی شد.

مشخصات اولین موتور ملی توربوجت ایرانی + تصاویر

مشخصات اولین موتور ملی توربوجت ایرانی + تصاویر

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز در مطلبی درباره بنیاد خیریه خانواده کلینتون نوشت: بنیاد بیل، هیلاری و چلسی کلینتون برای سالها با کمکهای سخاوتمندانه افراد و شرکت‌های خارجی مختلف اداره شده است. 
به عنوان مثال، طی سالهای اخیر عربستان سعودی و داماد رئیس جمهور سابق اوکراین که دولتش به دلیل فساد و قتل روزنامه‌نگاران به شدت مورد انتقاد قرار داشت هر یک بیش از 10 میلیون دلار به بنیاد کلینتون کمک کرده‌است. به همین ترتیب، یک شرکت تجاری لبنانی – نیجریایی نیز که منافع اقتصادی زیادی در آمریکا دارد، 5 میلیون دلار به بنیاد کلینتون کمک کرده است.
 روابط عربستان سعودی و آمریکا طی سالهای اخیر با تنشهای زیادی همراه بوده و سیاست منطقه‌ای این کشور نیز  در حال حاضر در تناقض آشکار با سیاست‌های منطقه‌ای ایران قرار دارد.
 در عین حال، بسیاری از مقامات آمریکایی نیز به دلیل نقش بارز عربستان در ترویج یک قرائت افراطی از اسلام (وهابیت) که به آبشخور فکری تروریست‌ها تبدیل شده است و همچنین حمایت‌های مالی آشکار این کشور از سازمان‌های تروریستی منطقه، نگرانی‌های غیرقابل‌کتمانی در رابطه با این کشور دارند. 
: آیا هیلاری کلینتون با پولهایی که از عربستان دریافت کرده است می‌تواند در برابر ریاض بایستد؟

تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:33 | نويسنده : احسان گرگانی
سردار دهقان: دستیابی ایران به موشک کروز مافوق‌صوت در آینده نزدیک به گزارش   حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین دهقان وزیر دفاع  و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از نخستین موتور ملی توربوجت هواپیما به عملکرد این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: در بعد و زمینه های موشکی همه آنچه را که دنبال می کردیم طی این مدت به دست آوردیم؛ سیستم های هدایتی آن را چندگانه کردیم و سیستم های ناوبری آن را به گونه ای طراحی کردیم  که دقت اصابت و هدف‌گیری ما را بالا ببرد.
 
وی افزود:‌ در حوزه موشک های کروز گام های بلندی را برداشتیم و الحمدالله تمام موشک‌هایی که قبلا داشتیم بردشان را دو - سه برابر افزایش دادیم و سعی کردیم آنها را تنوع کاربری ایجاد کنیم یعنی اگر موشکی ساحل به دریا بود و یا از روی شناوری پرتاب می‌شد آنها را هواپایه کنیم و برای عملیات هوایی نیز استفاده کنیم.
 
وزیر دفاع ادامه داد:‌ توانستیم روی سیستم‌های هدایت آنها تغییر ایجاد کنیم و توان موتورهای آنها را افزایش دهیم و بردشان را زیاد کنیم به‌طوری که اگر در بحث دریا یک زمانی نیاز به کیلومترها مسافت داشته باشیم آن را به 100 کیلومتر برسانیم.
 
سردار دهقان گفت: توانستیم سرعت موشک‌ها را بالا ببریم و انشالله در آینده ای نزدیک موشک‌های کروز دریایی با سرعت مافوق صوت هم دست پیدا کنیم.

تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:33 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ در اقدامی مشترک از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای جان بر کف قرارگاه نجف سپاه، عناصر متواری داعش شناسایی و دستگیر شدند 

متن اطلاعیه وزارت اطلاعات در خصوص ضربه به تیم تروریستی داعش به شرح زیر است:

به توفیق الهی و عنایت حضرت بقیه الله العظم (عج)، متعاقب ضربه به تیم تروریستی تکفیری در غرب کشور در تاریخ 25و 95/5/26 ، با پیگیری های اطلاعاتی بعمل آمده، سایر عناصر متواری گروه شناسایی و در تاریخ 28 مرداد دستگیر شدند.

همچنین در اقدام مشترک سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای جان بر کف قرارگاه نجف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سایر مخفیگاه ها و دپوی گروه شناسایی و مقادیر قابل توجهی کیت و ریموت های الکترونیکی، سلاح کلاشینکف، سلاح M6 آمریکایی، نارنجک، کمربند و جلیقه انفجاری، چاشنی الکتریکی و لوازم ساخت بمب و وسایل مرتبط که برای اقدامات تروریستی در داخل کشور مخفی شده بود کشف و ضبط گردید.


تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:31 | نويسنده : احسان گرگانی

AK-103 در ایران تولید می شودبه گزارش مشرق،  16مرداد ماه جاری بود که خبرگزاری تسنیم در خبری مهم، از خرید سلاح‌های جدید انفرادی خبر داد. این سلاح‌ها، همان سلاح‌های مشهور AK-103 یا همان کلاشنیکف‌های 103 بودند.

حالا با گذشت نزدیک به 15 روز از انتشار خبر و بازتاب بسیار زیاد آن در رسانه‌های داخلی و خارجی، صبح امروز سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در یک نشست خبری، در پاسخ به سوال یک خبرنگار در باره این خرید، خبر را تایید کرده است.

وزیر دفاع امروز با اشاره به موضوع خرید سلاح سبک کلاشنیکف گفته است: در 10 سال گذشته به علت اولویت طرح‌های هوا و فضا و دریایی، تولید سلاح‌های سبک کم شده بود اما با توجه به بحران‌های منطقه‌ای این خرید صورت گرفت که البته زیرساخت‌هایی نیز برای تولید این سلاح در داخل فراهم شده است. ما در داخل کشور امکان تولید سلاح‌های سبک و انفرادی را داریم و همه نیازهای نیروهای مسلح در کشور فراهم می‌شود.


تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:31 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش مشرق، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) سایت‌های راداری خلیج فارس، گنو، فرماندهی اطلاعات و شناسایی الکترونیک(فاشا)، گردان اس200 و جزایر ابوموسی و سیری را مورد ارزیابی قرار داد.

همچنین در این بازدید توان عملیاتی گروه‌های پدافند هوایی کیش، بندر لنگه و سایت قشم، توسط معاونت‌های تخصصی قرارگاه پدافند هوایی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

امیر اسماعیلی در این سفر با خانواده شهید عبدالحمید سالاری از شهدای مدافع حرم شهر بندر عباس نیز دیدار کرد و ضمن عرض تبریک و تسلیت به خانواده این شهید بزرگوار گفت: حضور در کنار خانواده شهدا و عرض ادب خدمت آنها فقط به جهت این است که دلهای ما جلا پیدا کند و اعلام کنیم که ماهم ادامه دهنده راه این شهیدان والامقام خواهیم بود.


تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:30 | نويسنده : احسان گرگانی

ژنرال سه ستاره آمریکایی با تاکید بر پیشرفت‌های موشکی ایران و کره شمالی گفت، ایران و کره شمالی در مسیر افزایش قابلیت موشک‌های بالستیک ضد کشتی تلاش می‌کنند.

به گزارش مشرق، «جیمز سایرینگ» ژنرال سه ستاره آمریکایی و مدیر آژانس دفاع موشکی این کشور در سخنانی با به تصور کشیدن تهدیدهای موشک بالستیک علیه آمریکا گفت، ایران و کره شمالی در حال پیشرفت در فن‌آوری‌های موشکی هستند.


ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:29 | نويسنده : احسان گرگانی
به گزارش مشرق، سرهنگ نجف حميدزاده در خصوص نحوه درخواست معافيت ايرانيان مقيم خارج از کشور گفت: درخواست معافيت پزشکي و کفالت از نمايندگي هاي خارج از کشور فقط مربوط به مشمولاني مي شود که متولد خارج از کشور بوده و در آنجا اقامت داشته و امکان تردد آنها به داخل کشور فراهم نيست.

وي افزود : مشمولان مقيم خارج از کشور با مراجعه به نمايندگي کنسولي ايران در کشور محل سکونت خود به يکي از نمايندگي هاي مجري معاينات پزشکي در شهرهاي مونيخ ، دبي و پکن معرفي و درخواست آنان در شوراي پزشکي مورد بررسي قرار مي گيرد.

معاون مشمولان و معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا ادامه داد: دانشجوياني که با داشتن معافيت تحصيلي در حال تحصيل در دانشگاه هاي خارج از کشور هستند از شمول اين طرح خارج و حتما بايد به دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي (پليس +10 ) در داخل کشور مراجعه کنند.

براساس گزارش سایت پلیس، وي گفت: دانشجوياني که در خارج از ايران مشغول تحصيل هستند و مي توانند به داخل کشور تردد نمايند الزاما بايد در داخل کشور از طريق دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي( پليس +10) نسبت به درخواست خود اقدام نمايند.
 
منبع: ایسنا

تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:29 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش مشرق، ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن 31 مرداد، روز صنعت دفاعی، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: صنعت دفاعی کشور بعنوان نماد خودباوری و اعتماد به نفس ملی یکی از ارکان مهم صیانت از تمامیت ارضی و استقلال کشور می‌باشد که با حضور غیورمردان عرصه صنعت در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موجبات رفع نیازمندی های دفاعی کشور را فراهم آورده است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه بیانیه خود، اتکال به قدرت لایزال الهی و روحیه جهادی؛ تکیه بر قابلیت‌ها و توانایی‌های بومی و ملی؛ بکارگیری عزم و اراده انقلابی در به صحنه آوردن استعداد‌های خلاق و اتکاء به دانایی و توانایی نیروهای متعهد و مکتبی میهن اسلامی بر اساس منویات و فرامین فرمانده معظم کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را از جمله خصوصیات ارزشمند صنعت دفاعی کشور دانسته که با تکیه بر آنها این عرصه را به آوردگاهی از عظمت، پویایی، ورزیدگی و توانایی برای رفع نیازهای نیروهای مسلح تبدیل کرده و فرصت نمایش اقتدار و بازدارندگی دفاعی کشور و مقاومت و اراده ملت ایران به عنوان عامل اصلی شکست‌های راهبردی نظام سلطه و استکبار را فراهم آورده است.


تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:28 | نويسنده : احسان گرگانی

ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای تاکید کرد: نیروهای مسلح و مجاهدان عرصه صنعت دفاعی کشور، روند قدرت افزایی و ارتقای دقت و ضریب تخریب موشک‌های خود بعنوان سنبل درخشندگی اقتدار دفاعی ایران، برابر تهدیدات دشمن را تداوم خواهند بخشید.

نیروهای مسلح و مجاهدان عرصه صنعت دفاعی کشور، نماد اقتدار ملی و خط مقدم دفاعی میهن اسلامی برابر جبهه متحد دشمنان ایران اسلامی به شمار رفته و با تاسی به آموزه های قرآنی و وصایای امام راحل (ره) و منویات رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا امام خامنه ای عزیز ( مدظله العالی) بدون اعتنا به عملیات روانی و جنجال آفرینی های رسانه ای شبکه خبیث سلطه و صهیونیسم، روند قدرت افزایی و ارتقای دقت و ضریب تخریب موشک های خود ـ سنبل درخشندگی اقتدار دفاعی ایران ـ برابر تهدیدات دشمن را تداوم خواهند بخشید و با صراحت و قاطعیت اعلام می دارد در عرصه جنگ های نیابتی و تروریستی منطقه، نیازهای جبهه مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی را بی پاسخ نگذارده و یاری بخش آنان در صحنه نبردهای سرنوشت ساز جاری در عراق و سوریه علیه گروهک های تکفیری‌ـ‌سلفی می باشند.


تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:26 | نويسنده : احسان گرگانی

 خردسالان می‌توانند در هر شرایطی به خواب بروند. برای اثبات این ادعا، به بررسی تصاویر کودکانی که در شرایط مختلف به خواب رفته‌اند، پرداخته شده است.

شکار لحظات بامزه خوابیدن کودکان در شرایط مختلف+تصاویر

برای این پسربچه، دیدار با باراک اوباما بسیار خسته‌کننده بوده است. او در مراسم صرف شام با رئیس جمهور آمریکا با دهانی باز به خواب رفت.


ادامه مطلب