تاريخ : جمعه 23 مهر 1395 | 21:5 | نويسنده : احسان گرگانی

  یکی از مهم‌ترین عوامل دندان درد پوسیدگی دندان است. باکتری‌های دهان از قند و نشاسته بجای مانده روی دندان‌ها تغذیه می‌کنند و از خود اسیدهایی را تولید می‌کنند که به تدریج مینای دندان را از بین می‌برند.

اسیدهای تولید شده توسط باکتری‌ها موجب دندان درد می‌شود. در ادامه راه‌حل‌هایی را به شما می‌گوییم که می‌تواند شما را از شر دندان درد خلاص کند.


ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 23 مهر 1395 | 21:3 | نويسنده : احسان گرگانی

 طبق یافته محققان، مصرف انگور قرمز می‌تواند به کاهش بیماری‌های التهابی نظیر آسم، بیماری‌های مزمن انسداد ریه و عفونت گوش میانی کمک کند.

با خوردن انگور عفونت گوشتان را درمان کنید به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یافته‌ها نشان می‌دهد ترکیب طبیعی موجود در برخی مواد خوراکی نظیر انگور موسوم به رسوراترول موجب کاهش تورم در بیماری مجاری هوا شده و التهاب ناشی از پاتوژن باکتریایی را کنترل می‌کند. 

نتایج نشان می‌دهد این ترکیب می‌تواند فواید سلامت زیادی داشته باشد و به عنوان یک عامل درمان ضدالتهاب جدید و موثر استفاده شود. 

محققان دریافتند رسوراترول موجب توقف پاتوژن باکتریایی اصلی عامل عفونت گوش میانی و بیماری‌های مزمن انسداد ریه از طریق تنظیم یا افزایش تولید تنظیم کننده منفی موسوم به MyD88 می‌شود. 

رسوراترول متعلق به گروهی از ترکیبات موسوم به پلی فنول هاست که همچون آنتی اکسیدان عمل کرده و از بدن در مقابل آسیب و صدمه حفاظت می‌کند. همچنین یک عامل درمانی برای بیماری‌های گوناگون از جمله بیماری‌های التهابی تلقی می‌شود. 

تاريخ : جمعه 23 مهر 1395 | 20:58 | نويسنده : احسان گرگانی

 به گزارش مشرق، مهدی برهانی گفت: طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع سرد، را سبب تولید بلغم و مشکلات گوارشی می‌داند. به همین دلیل خوردن سرکه با برنج (ترشیجات بعد از برنج)، ماست با ترب و ماهی، گوشت مرغ با ماست و ماهی، شیر با گوشت مرغ و ماهی را مضر می‌داند. 


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 21 مهر 1395 | 14:24 | نويسنده : احسان گرگانی

 به گزارش مشرق، امیر فرزاد اسماعیلی در مراسم گرامیداشت شهدای 8 سال دفاع مقدس، با تقدیر از رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان کشورمان در 8 سال جنگ تحمیلی اظهار کرد: آنچه امنیت کشورمان را در آسمان و فضا و زمین تضمین کرده، ترس دشمنان از موشک‌ها و سلاح‌های ما نیست، بلکه هراس این دشمنان خدعه‌گر از دل‌های شجاع مردم مومن ایران است. 

 
وی با تقدیر از رشادت‌های شهدای مدافع حرم افزود: نکته جالب اینجا است که اغلب این شهیدان مدافع حرم، حتی امام خمینی را نیز به چشم ندیده بودند و برخی از آن‌ها نیز حتی در زمان جنگ به دنیا نیامده بودنده ولی پای ایمان و آرمان‌های انقلاب و کشورمان ایستادند و در برابر داعش و تروریست‌هایی که شقاوت‌ آن‌ها در تاریخ کم نظیر است مردانه ایستادگی کردند. 
فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیا با انتقاد از حقوق‌های نجومی گفت: برخی‌ سیاسیون معتقدند برای رضایت دشمنان، باید به آن‌ها لبخند بزنیم غافل از آنکه نمی‌دانند ما احتیاجی به رضایت آنها نداریم.

تاريخ : چهار شنبه 21 مهر 1395 | 14:21 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش مشرق، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در صبحگاه مشترک یگان‌های ارتش در پادگان شهید امانی با اشاره به عملیات ثامن الائمه(ع) و گرامیداشت سالروز شکستن حصر آبادان، گفت: روزهای آغازین جنگ وضعیت کشور یسیار ملتهب بود و عمده یگان‌های ارتش درگیر ضدانقلاب در کردستان بودند؛ برخی می‌گویند در ابتدای جنگ ارتش غافلگیر شد، این سخن، سخن نادرست و غلطی است و در گزارش‌های ارتش آمده بود که عراق در حال انجام عملیات‌های نظامی است. اگر ارتش آماده نبود در همان ابتدا چگونه مرزهای کشور پر از یگان‌های ارتش شد.

وی گفت: اگر ارتش آماده نبود چگونه نیروی هوایی ارتش 140 فروند را آماده پرواز به‌سمت عراق کرد؟ نیروی دریایی ارتش چنان درسی به عراق داد که ارتش عراق جرئت حمله از دریا را به خود نداد؛ امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با اعتماد به نفس در برابر هر تهدیدی می‌ایستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه دست قدرت نیروهای مسلح تا کیلومترها دورتر می‌تواند هر دشمنی را سر جای خودش بنشاند، تصریح کرد: در جنگ‌های نیابتی اگر تهدیدی صورت بگیرد، هم مهاجمین و هم کشوری که از آنها حمایت می‌کنند پاسخی سخت دریافت خواهند کرد چرا که ما با هیچ کشوری تعارف نداریم.

امیر پوردستان با اعلام "دکترین ما دفاعی و مبتنی بر بازدارندگی است"، گفت: هیچ توقفی در راه ارتقای توان دفاعی و نظامی خود نمی‌پذیریم؛ متجاوزین بدانند اگر ضربه‌ای وارد کنند ضربه‌های سختی دریافت خواهند کرد.