تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394 | 11:51 | نويسنده : احسان گرگانی

***ایران تمام قد در برابر همپیمانان عربستان ایستاده است/

اولین نکته اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به تنهایی در مقابل همپیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای عربستان سعودی یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، اردن، امارات عربی متحده، بحرین، قطر، مصر، کویت و ... ایستادگی کرده که این یکی از دلایلی است که نشان می‌دهد ایران نسبت به عربستان سعودی برتری دارد. این نکته ما را یاد این ضرب‌المثل می‌اندازد که "شتر هرچه بخوابد از خر بزرگتر است" و این دقیقا شامل حال پادشاهی سعودی می‌شود.


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394 | 11:48 | نويسنده : احسان گرگانی

ادعای فاکس نیوز:

 
 
پایگاه اینترنتی فاکس نیوز با اشاره به عکسی از سردار سلیمانی مدعی شد، وی در حال آموزش افسران ایرانی و حزب‌الله در سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاکس نیوز تصویری از سردار "قاسم سلیمانی،" فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایرن، منتشر کرده و مدعی شده است وی در حال آموزش و تعلیم نیروهای نظامی ایران و حزیب‌الله در سوریه است. محل عکسبرداری از سردار سلیمانی، منطقه‌ای در غرب سوریه تشخیص داده شده است و این حدس و گمان فاکس نیوز بر مبنای خبر پنجشنبه گذشته رویترز استوار است که مدعی شده بود سردار ایرانی در لاذقیه – واقع در غرب سوریه – دیده شده است.  
ادعای فاکس نیوز:

 

 

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394 | 11:46 | نويسنده : احسان گرگانی

در بامداد واپسین روز حضور امام حسین(ع) در مدینه، برادرش محمد حنفیه در حالی که غم و اندوه بر وی چیره گشته و بسیار نگران و بیمناک برای امام بود، از سر خیرخواهی نکاتی را متذکر شد. بنابراین به امام گفت:‌ ای برادر، تو محبوب‌ترین مردم و عزیزترین‌شان نزد من هستی، من هرگز از نصیحت دیگران دریغ نداشته‌‌ام، اما تو به نصیحت کردن از همه سزاوارتری، تا می‌توانی از بیعت یزید بن معاویه و از شهر ما کناره بگیر، آنگاه پیک‌هایت را نزد مردم بفرست و آنان را به سوی خود فراخوان، اگر با تو بیعت و از تو پیروی کردند، خداوند را بر این سپاس گزار، اگر مردم بر کسی جز تو گرد آمدند، این کار از دین و خرد تو نکاهد و جوانمردی و فضیلت تو از میان نرود، من از این بیمناکم که تو به شهری درآیی و میان مردم اختلاف افتد. سپس گروهی همراه تو باشند و گروهی بر ضدّ تو و به جنگ برخیزند و تو هدف نخستین نیزه‌‌ها قرار گیری و آنگاه آن کس که خود او و پدر و مادرش از بهترین این امت هستند، بیش از همه تباه شود و خاندانش بیش از همه خوار گردند.
ابن اعثم گوید: محمد گفت: به مکه برو، اگر آنجا را امن یافتی، این همان چیزی است که من و تو دوست می‌داریم و اگر جز این بود به یمن برو که مردمش یاران جدّ و پدر و برادرت هستند و آنان مهربان‌ترین و دلسوزترین مردمانند و سرزمینشان از همه جا فراخ ‌تر و خردشان از همه برتر است. اگر سرزمین یمن را مطمئن یافتی [که به مقصود رسیده‌ای] وگر نه ره ریگزارها و دره‌ها را پیش می‌گیری و از شهری به شهری می‌روی، تا ببینی که کار مردم به کجا می‌کشد و خداوند میان تو و میان مردمان تبهکار داوری فرماید. سپس امام حسین(ع) فرمود: برادرم، به خدا سوگند، که اگر در همه دنیا، پناهگاه و جایی امن نیابم هرگز با یزید بن معاویه بیعت نخواهم کرد.


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394 | 11:45 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی مشترک ارتش عراق گفت: نیروهای ارتش و شبه نظامیان مردمی (الشحد الشعبی) شهرک بیجی را بازپس گرفته اند.
شهرک بیجی و پالایشگاه مجاور آن در استان صلاح الدین به مرکزیت تکریت در شمال عراق و در مسیر شهر موصل قرار دارد که در اشغال داعش است.
سامرا مهم ترین شهر این استان به شمار می رود.
شبکه تلویزیونی دولتی عراق نیز تصاویری از یک محله مسکونی بیجی و همچنین نظامیان عراقی را در حالی به نمایش گذاشت که پرچم این کشور را برفراز پشت بام ها برافراشته کرده بودند. گروه تروریستی داعش بیجی و بخش هایی از پالایشگاه مجاور آن را که بزرگترین تاسیسات نفتی عراق به شمار می رود، در حمله غافلگیرانه ژوئن 2014 به شمال این کشور اشغال کرد و از آن هنگام درگیری های شدید بر سر آن میان دوطرف رخ داده است.
عراق اعلام کرد که نیروهای مسلح تمامی تاسیسات پالایشگاه را هفته گذشته بازپس گرفته اند.
سرکرده نظامی داعش نیز یکشنبه شب در منطقه شرقاط استان صلاح الدین واقع در شمال عراق در بمباران هوایی مواضع تروریست ها توسط ارتش عراق، به هلاکت رسید.


تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394 | 11:45 | نويسنده : احسان گرگانی

بنابر این گزارش، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: همان‌طور که "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کرد، می‌توانیم به طور قطع ایران را به عنوان بخشی از هر گونه راه‌حل سیاسی در سوریه ببینیم اما، گمان نمی‌کنم که در حال حاضر به چنین مقطعی رسیده باشیم.»

اذعان آمریکا به نقش محوری ایران در منطقه+تصویر

تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394 | 11:44 | نويسنده : احسان گرگانی

گروه بین الملل مشرق- رسانه های وابسته به گروههای تروریستی تکفیری ساعتی پیش اعلام کردند که محموله جدیدی حاوی موشک‌های ضد تانک آمریکایی را برای مقابله با نیروهای ارتش سوریه، دریافت کرده‌اند.

تحویل محموله جدید تسلیحاتی به تروریستها از سوی آمریکا

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394 | 11:43 | نويسنده : احسان گرگانی

گروه بین الملل مشرق- همزمان با تشدید نبردها در محورهای عملیاتی شمالی کشور سوریه دو تیپ نظامی از رزمندگان گردانهای حزب الله عراق وارد سوریه شده اند. بنابر این گزارش، دو شب پیش حدود هزار و هشتصد نفر از رزمندگان یگان ویژه کماندویی گروه حزب الله عراق پس از ورود به سوریه وارد شهر دمشق شده و برای زیارت حرم مطهر حضرت زینب (س) به منطقه "السیده زینب" واقع در جنوب پایتخت سوریه رفتند.ورود دو تیپ حزب الله عراق به سوریه+عکس و فیلم


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394 | 11:41 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رزمایش مشترک  "محرم"  در حالی در 27 و 28 مهر ماه انجام شد که سه نیروی عمل کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران یعنی نزاجا، نهاجا و پدافند در انجام موفقیت آمیز و به هنگام آن نقش مهمی را ایفا کردند.

غرش


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394 | 11:40 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ "جیمز لینچ،" مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین الملل (آمنستی)، درباره اوضاع حقوق بشر در عربستان اظهار داشت: قوانین عربستان در زمینه حقوق بشر و آزادی بیان مبهم و دارای نقص است. آنها برای مبارزه با تروریسم از قوانین نادرستی استفاده می‌کنند که در حقیقت سرکوب‌کننده هر سخن یا اقدامی خلاف میل دولت مرکزی است. ریاض با محاکمه ناعادلانه این افراد پیغام تهدیدآمیزی برای هرکس که به فکر اعلام مخالفت با دولت مرکزی باشد، ارسال می‌کند. 
 


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394 | 11:39 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سامانه راداری فتح 14 و سامانه مدیریت  کنترل و فرماندهی فکور از جمله سامانه‌هایی است که در رزمایش مشترک محرم رونمایی شد. این سامانه‌ها در ارتقا‌ء توانمندی قرارگاه پدآفند هوایی خاتم‌الانبیا در افزایش توانمندی کشف اهداف پرنده بسیار حائز اهمیت است.

 


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394 | 11:39 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "المیادین"؛ ایران و کشورهای 1+5، امروز با صدور بیانیه‌ای مشترک، آغاز اجرای توافق هسته‌ای را اعلام کردند. 
 در این بیانیه تصریح شده است که ایران انجام تعهدات خود به شکل کامل را آغاز کرده است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اقدامات آن را تأئید خواهد کرد. 
این بیانیه می‌افزاید: "اتحادیه اروپا اقدامات قانونی لازم برای لغو تحریم‌ها از تهران را مطابق با پایبندی ایران به تعهدات خود اتخاذ می‌کند. 
در پایان این بیانیه آمده است: "واشینگتن نیز از روز اول اجرای توافق از سوی تهران، اقدامات لازم برای لغو تحریم‌ها از این کشور را آغاز کرده است و تمامی طرف ها به اجرای توافق در سریع ترین زمان ممکن پایبند هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای همه تحریم های اقتصادی مالی مرتبط با برنامه هسته ای ایران را لغو کرد. 
 
در این بیانیه امده است اجرایی شدن لغو تحریم ها همزمان با اعلام اژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر انجام تعهدات از سوی ایران خواهد بود.

تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394 | 11:38 | نويسنده : احسان گرگانی

اوباما دستور لغو تحریم‌های ایران را صادر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری اعلام کرد «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، دستور فراهم کردن مقدمات لغو تحریم‌های ایران را صادر کرد.
 
کاخ سفید امروز (یک‌شنبه) کابینه را برای فراهم کردن مقدمات اجرای کارآمد تعهدات آمریکا در برنامه جامع اقدام مشترک، مأمور کرد.

تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394 | 11:37 | نويسنده : احسان گرگانی

مقامات آمریکایی: لغو تحریم‌ها چندین ماه زمان خواهد برد/ توقف تولید پلوتونیوم در رآکتور اراک

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آمریکا از امروز شرایط برداشته شدن تحریم‌های ایران را بررسی خواهد کرد. با این وجود، این کشور تا زمانی که برنامه هسته‌ای خود را براساس توافق تاریخی وین کاهش ندهد،رفع تحریم‌های مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران انجام نخواهد شد. 
 
چند مقام ارشد آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، به رویترز گفتند با وجود اینکه رفع تحریم‌های واشینگتن از امروز آغاز می‌شود، واقعیت آن است که اجرای توافق هسته‌ای چندین ماه به طول می‌انجامد. این بدان معناست که تهران نباید به برداشته شدن تحریم‌ها در سال میلادی جاری امیدوار باشد. 
 
این مقامات اعلام کردند: زمان‌بندی برداشته شدن تحریم‌های مرتبط با فعالیت هسته‌ای ایران به سرعت عمل این کشور در برداشتن گام‌های مورد نیاز، بستگی دارد. گام‌های تهران به بازرسان آژانس این توانایی را می‌دهد تا فعالیت هسته‌ای این کشور را تایید کنند. یکی از این مقامات بلندپایه آمریکایی افزود: نمی‌توان زمانی کمتر از دو ماه برای برداشته شدن تحریم‌های ایران متصور شد.
 
آنها اعلام کردند: امروز آمریکا، چین و ایران با صدور بیانیه‌ مشترک، شرکت خود را در پروژه باز طراحی رآکتور تحقیقاتی اراک اعلام می‌کنند. این مقام آمریکایی مدعی شد با باز طراحی این پروژه، این راکتور دیگر پلوتونیوم تولید نخواهد کرد.

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394 | 11:37 | نويسنده : احسان گرگانی
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش این دومین سفر ناوگروه ایران به روسیه است؛ تیرماه سال 92 نیز ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آستراخان روسیه سفرکرده بود.
 
همچنین ناوگروه نیروی دریایی روسیه تاکنون سه بار طی سال های 86 ، 93 و مردادماه امسال با هدف تحکیم روابط دوستانه و توسعه تعامل دریایی بین دو کشور و همچنین توسعه صلح و دوستی در دریای خزر به بندر انزلی سفر کرده است.
 
این بازدید به صورت متقابل و در پاسخ به بازدید ناوگروه روسی از ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران در شمال کشور انجام میشود.
 
ناخدا یکم عرشه ستاد احمدرضا باقری فرمانده ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به کشور روسیه و آذربایجان در این مراسم گفت: پیش بینی می شود که این سفر 14 روز به طول بیانجامد که ابتدا ناوگروه در بندر آستاراخان روسیه و سپس در بندر باکو کشور آذربایجان پهلو خواهد گرفت.
 
وی هدف از این سفر را تحکیم ارتباطات در زمینه حفظ امنیت دریای خزر و توسعه روابط فرهنگی عنوان کرد.

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394 | 11:35 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه انگلیسی اکونومیست در گزارشی نوشت: نیروهای امنیتی عراق از  اقدامات نظامی روسیه علیه تروریست های داعش بسیار خرسند هستند. چرا که پس از 16 ماه  تک تازی داعش در عراق، به نظر می رسد این گروه تروریستی در مقابل جنگنده های روسی حرفی برای گفتن ندارد.
به باور نیروهای امنیتی عراق، ائتلاف جهانی علیه داعش به رهبری آمریکا نتوانست مانع از پیشروی و جنایتهای این گروه تروریستی شود. عراق و روسیه اواخر ماه گذشته تفاهم نامه ای در خصوص همکاری های اطلاعاتی امضا کردند. اقدامی که با واکنش منفی آمریکایی ها مواجه شد.
 
این تفاهم نامه همکاری، روزها پس از نشست مشترک فرماندهان روسی، ایرانی و سوری در بغداد، امضا شد. پس از آن، روسیه حملات موشکی خود را از سوریه به عراق گسترش داد و از طریق حریم هوایی سوریه، موشک هایی را به سوی مواضع داعش در عراق شلیک کرد.

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394 | 11:35 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "المیادین"؛ ایران و کشورهای 1+5، امروز با صدور بیانیه‌ای مشترک، آغاز اجرای توافق هسته‌ای را اعلام کردند. 
 در این بیانیه تصریح شده است که ایران انجام تعهدات خود به شکل کامل را آغاز کرده است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اقدامات آن را تأئید خواهد کرد. 
این بیانیه می‌افزاید: "اتحادیه اروپا اقدامات قانونی لازم برای لغو تحریم‌ها از تهران را مطابق با پایبندی ایران به تعهدات خود اتخاذ می‌کند. 
در پایان این بیانیه آمده است: "واشینگتن نیز از روز اول اجرای توافق از سوی تهران، اقدامات لازم برای لغو تحریم‌ها از این کشور را آغاز کرده است و تمامی طرف ها به اجرای توافق در سریع ترین زمان ممکن پایبند هستند. 

تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394 | 11:33 | نويسنده : احسان گرگانی

اگر روحیه بسیجی کنار برود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای براساس "بینشی قرآنی" جایگاهی والا برای تاریخ قائل هستند: «اگر تاریخ یک چیز اصلی نبود، قرآن با این عظمت- که اصلاً برنامه‌ی انسان‌سازی و برنامه‌ی بشریت است - تاریخ را وارد خودش نمی‌کرد... بنابراین، تاریخ مهم است.»(۱۳۷۰/۱۱/۰۸)

در این بینش "درس و عبرت‌گیری" از تاریخ مسئله‌ی اصلی است: «قرآن به ما می‌گوید: نگاه کنید و از گذشته‌ی تاریخ، درس بگیرید... قرآن‌که صادق مصدِّق است، ما را به عبرت گرفتن از تاریخ دعوت می‌کند.»(۱۳۷۵/۰۳/۲۰) این نگاه به تاریخ بر پایه مهم تغییر نیافتن "جبهه‌بندی‌های اصلی بشر" در طول تاریخ متکی است: «رنگ‌های زندگی عوض می‌شود، روش‌های زندگی عوض می‌شود؛ اما پایه‌های اصلی زندگی بشر و جبهه‌بندی‌های اصلی بشر، تغییری پیدا نمی‌کند.»(۱۳۷۹/۰۱/۰۲)

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21591/C/13910902_0121591.jpg


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394 | 11:32 | نويسنده : احسان گرگانی

در عاشورا دعوا بين دو نوع ديندارى بود، يكى ديندارى تا مرز فداء و ايثار جان و مال و اسارت بچه ها و زنان و شلاق، و ديگرى ديندارى تا مرز امنيت و رفاه و احترام اجتماعى و ثروت!

بعضى آرزو دارند به هر قيمتى پير شوند و در رختخواب بميرند، اين تنها آرزويشان هست، بزرگ ترين آرزويشان پير شدن و در رختخواب مردن است، چنين كسانى با همه چيز به شرط چاقو رو به رو می شوند، يعنى به شرط منافع خودشان، چون هدف، زنده ماندن است.
هدف اين ها زندگى به هر قيمت ولو يك روز بيشتر است.

اين يك نوع مذهبى بودن است، يك نوع ديگر هم، مذهبى بودن ياران حسين است كه در راه كربلا قاسم كه يك نوجوان سيزده ساله است، می گويد ما داريم به سمت مرگ می رويم، امام از او می پرسد كه نظرت راجع به مرگ چيست؟
می گويد "احلى من العسل"

مهر/ فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به اشراف کامل اطلاعاتي در مرزهاي شرقي ايران گفت: خط قرمز ما ۴۰ کيلومتر آنسوي مرزهاي ايران است و در صورت عبور هر تهديدي از اين حد آن را در نطفه خفه مي کنيم.

امير سرتيپ احمدرضا پوردستان عصر امروز جمعه در جمع خبرنگاران در کرمانشاه اظهار داشت: پيام رزمايش نيروهاي مسلح که در قصر شيرين برگزار خواهد شد براي ملت ما امنيت و آرامش است و ملت ما مطمئن باشند که فرزندان سرباز و بسيجي آنان از توان بالايي براي دفاع از مرزهاي گسترده کشور برخوردار هستند.

وي افزود: کشورهاي منطقه بدانند که خودشان اين ظرفيت و قابليت و توان براي برقراري امنيت را دارند و نيازي به حضور کشورهاي بيگانه نيست و پيام ديگر اين رزمايش براي آنهاکه خيال خام تعدي و تجاوز دارند اين است که بدانند در اين کشور سربازان و بسيجيان انگشت روي ماشه‌اي وجود دارد که آماده‌اند تا در صورت خودنمايي هر تهديدي آن را در نطفه خفه کنند و پاسخ کوبنده نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را نشان دهند.

امير پوردستان در خصوص تمهيدات انجام شده در مرزهاي شرقي گفت: بخش کوچکي از داعش به صورت هوادار در ديالي بوده و بخشي از داعش در شمال افغانستان وجود دارد که مجموعه اي از طالبان با او بيعت کردند و نزديک شدند اما در نزديکي مرزهاي ما نيستند.

وي ادامه داد: عناصر اطلاعاتي ما و سيستم هاي شنود ما دقيقا تسلط و اشراف اطلاعاتي دارند و جاي هيچ نگراني نيست.

امير پوردستان در پايان گفت: ما در آنسوي مرزها خط قرمز ۴۰ کيلومتري تعريف کرديم که اگر بخواهند از اين خط عبور کنند قطعابا پاسخ کوبنده جمهوري اسلامي ايران مواجه مي شوند.


تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394 | 11:31 | نويسنده : احسان گرگانی

انتشار فیلم تونل‌های زیرزمینی نظامیان ایران اسلامی که در آن موشک‌های بالستیک آماده پرتاب نگه‌داری می‌شود بازتاب گسترده ای در رسانه های انگلیسی زبان داشت.

♦️پایگاه خبری رژیم صهیونیستی آروتز شوا (Arutz Sheva) نوشت: این یکی از چندصد پایگاه موشکی با عمق 500 متر زیرزمین است که در سراسر ایران پخش شده‌اند. هدف ایران از افشا کردن این تونل‌ها، نشان دادن تدوام برنامه موشکی ایران علی‌رغم قطعنامه‌های شورای امنیت و توافق هسته‌ای است.

♦️شبکه خبری آمریکایی فاکس نیوز (foxnews) نوشت: پایگاه نشان داده شده مملو از موشک‌های میان برد و دوربرد آماده شلیک بود که فقط یکی از چندین پایگاه مخفی در سراسر ایران است.

♦️خبرگزاری آلمان نوشت: این تصاویر فقط یک روز بعد از تصویب شدن برجام در مجلس و سه روز پس از آزمایش موفق موشک بالستیک جدید ایران که ممکن است قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده باشد، پخش شدند.

♦️یاهو نیوز نوشت: نمایش تونل‌های زیرزمینی درپی فشارهای قانون‌گذاران بوده تا ثابت شود برنامه نظامی ایران با توافق هسته‌ای تضعیف نشده است.

♦️شبکه خبری سی‌ان‌ان (CNN) مجموعه تونل‌های زیرزمینی ایران را به صحنه فیلم‌های جیمز باند تشبیه کرد و نوشت: کوهستانی بظاهر نفوذ ناپذیر مملو از مردانی یونیفورم پوش و موشک‌های خطرناک سوار بر لانچر که در تونل بسیار طولانی زیر زمین قرار گرفته‌اند. تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه در تیررس موشک‌های ایرانی قرار دارند.

♦️یورونیوز نوشت: تونل‌هایی به طول چندصد متر و ارتفاع ده متری، با موشک‌ها و سخت‌افزارهای جنگی پر شده بودند. ایران  قصد داشت بگوید این نمایش در واکنش به قدرت‌نمایی دولت‌های غربی و روی میز بودن گزینه نظامی است.


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394 | 11:31 | نويسنده : احسان گرگانی

حضرت آقا: چرا مسلم بن عقیل را با این‌که میدانستید نماینده‌ی امام است، تنها گذاشتید؟! آمده بود و با او بیعت هم کرده بودید. قبولش هم داشتید. به عوام کاری ندارم. خواص را میگویم. چرا هنگام عصر و سرِ شب که شد، مسلم را تنها گذاشتید تا به خانه‌ی طوعه پناه ببرد؟! اگر خواص، مسلم را تنها نمیگذاشتند و مثلاً، عدّه به صد نفر میرسید، آن صد نفر دور مسلم را میگرفتند. خانه‌ی یکیشان را مقرّ فرماندهی میکردند. میایستادند و دفاع میکردند. مسلم، تنها هم که بود، وقتی خواستند دستگیرش کنند، ساعتها طول کشید. سربازان ابن زیاد، چندین بار حمله کردند؛ مسلم به تنهایی همه را پس زد. اگر صد نفر مردم با او بودند، مگر میتوانستند دستگیرش کنند؟! باز مردم دورشان جمع میشدند. پس، خواص در این مرحله، کوتاهی کردند که دوْر مسلم را نگرفتند.
ببینید! از هر طرف حرکت میکنیم، به خواص میرسیم. تصمیم‌گیری خواص در وقت لازم, تشخیص خواص در وقت لازم، گذشت خواص از دنیا در لحظه‌ی لازم، اقدام خواص برای خدا در لحظه‌ی لازم. اینهاست که تاریخ و ارزشها را نجات میدهد و حفظ میکند! در لحظه‌ی لازم، باید حرکت لازم را انجام داد. اگر تأمّل کردید و وقت گذشت، دیگر فایده ندارد.


تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394 | 11:30 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - اهل کوفه نبودن،یعنی...

تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1394 | 13:42 | نويسنده : احسان گرگانی

 


تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1394 | 13:40 | نويسنده : احسان گرگانی
تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1394 | 13:39 | نويسنده : احسان گرگانی

کاروان حامل سرکرده گروه تکفیری صهیونیستی داعش هنگام عزیمت از مرزهای سوریه به سمت منطقه قائم عراق در منطقه الکرابله ( از توابع شهرستان قائم در استان الانبار که 5کلیومتر با سوریه فاصله دارد ) هدف حمله هوایی قرار گرفت.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، منابع رسمی عراقی حمله به کاروان حامل ابوبکر البغدادی سرکرده گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش را تایید کردند. به گفته خبرنگار شبکه، خبرها حاکی از آن است که کاروان وی در منطقه الکرابله در غرب الرمادی هدف قرار گرفته است و از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

عبدالله بدران خبرنگار شبکه در بغداد در گفتگویی در این خصوص گفت: اطلاعات اولیه حاکی از آن است که کاروان حامل وی از مرزهای سوریه به سمت منطقه قائم در عراق حرکت کرده و وارد منطقه الکرابله در نزدیک مرزهای عراق و سوریه شد و هدف حملات جنگنده های عراقی قرار گرفت. بر اساس اطلاعات به دست آمده از مقامات اطلاعاتی عراقی این کاروان متشکل از هفت دستگاه خودرو بوده است و این احتمال وجود دارد که البغدادی در جریان حرکت مخفیانه به سمت منطقه الکرابله برای شرکت در نشست با سرکرده های داعش در الانبار در این کاروان حضور داشته است.


افسران - .ً......


تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1394 | 13:38 | نويسنده : احسان گرگانی
تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1394 | 13:36 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - دعای شهید صیاد شیرازی در قنوت نمازش

دوستش می گفت:
«ما که توی نماز قنوت می گیریم، از خدا می خواهیم که خیر دنیا و آخرت را به ما اعطا کند و یا هر حاجت دیگری که برای خودمان باشد.
اما «صیاد» توی قنوتش هیچ چیزی برای خودش نمی خواست.
بارها می شنیدم که می گفت « اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای »
بلند هم می گفت ، از ته دل


تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1394 | 13:36 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار دهقان در مراسم افتتاح خط تولید اژدر پیشرفته والفجر در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت : یكی از اولویت‌های اصلی وزارت دفاع تجهیز نیروهای دریایی ارتش و سپاه به تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته و قدرتمند است تا آنان بتوانند به تعبیر و تأكید فرمانده معظم كل قوا بعنوان دستان بلند جمهوری اسلامی ایران ضمن دفاع از حریم دریایی كشور ، تهدید هر خصم متجاوزی را با قاطعیت درهم كوبند.
افتتاح خط تولید انبوه اژدر پیشرفته والفجر با حضور وزیر دفاع +تصاویر


ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1394 | 13:35 | نويسنده : احسان گرگانی
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالی اخیراً موشک دوربرد "عماد" مورد آزمایش قرار گرفت که روی لانچر رفتن این موشک به تمامی ادعاهای اخیر برخی داخلی‌ها و آمریکایی‌ها و رسانه‌های وابسته به آن‌ها پاسخ داد.





ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1394 | 13:34 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با تشدید حملات هوایی و زمینی مشترک نیروهای ارتش های روسیه و سوریه به مواضع گروههای تروریستی تکفیری، منابع اطلاعاتی سوری از موج فرار تروریستها به مناطق نزدیک مرز سوریه با ترکیه خبر می دهند. بنابر گزارش رسانه های سوری، مسئولان وزارت دفاع سوریه از فرار اعضای گروههای تروریستی تکفیری داعش و القاعده به سمت مرزهای ترکیه در جریان عملیات نیروهای نظامی این کشور در استانهای رقه، حماه، ادلب، حلب و حمص خبر دادند.
 
در همین رابطه، سخنگوی رسمی ارتش سوریه گفت که نیروهای نظامی این کشور با حمایت جنگنده بمب افکنهای ارتش روسیه توانستند مناطق مهمی را در استان‌های مختلف این کشور تحت کنترل خود درآورند. وی تصریح کرد: « در شهر حلب و به ویژه در درگیری‌های نزدیک فرودگاه‌ این شهر شماری از مراکز فرماندهی، انبار سلاح‌ها و تجهیزات نظامی و خودروهای نظامی داعش نابود شدند. نیروهای نظامی سوریه پس از وارد کردن خسارات سنگین به تروریست‌های داعش، کنترل بیشتر مناطق را در اختیار گرفتند.»
 

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1394 | 13:33 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود شجره درباره ارتباط عربستان سعودی و اسرائیل گفت: عربستان سعودی دقیقاً همان روشی را که اسرائیل علیه مردم غزه استفاده می‌کند، علیه مردم یمن به کار گرفته است.
 
وی افزود: عربستان سعودی به تبعیت از اسرائیل یمن را محاصره کرده است و اجازه رسیدن کمک‌های غذایی و دارویی را به آن‌ها نمی‌دهد و سعی می‌کند با گرسنگی و قحطی دادن به مردم یمن آن‌ها را از پا در بیاورد و تسلیم کند و این دقیقاً همان کاری است که اسرائیل علیه مردم غزه انجام می‌دهد.
 
این فعال حقوق بشر ادامه داد: متأسفانه سکوت جامعه بین المللی عربستان سعودی را بیشتر برای ارتکاب جنایات ضد بشری و جنایات جنگی تشویق می‌کند. باید در نظر داشت سعودی‌ها حتی از تروریست‌های یمن نیز حمایت می‌کنند و اساساً آن‌ها دست پروده خود سعودی‌ها هستند.

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1394 | 13:33 | نويسنده : احسان گرگانی

افسران - اگر عقب بنشنید،دشمن یک قدم به حلو می آید...


تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1394 | 13:32 | نويسنده : احسان گرگانی


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سفیر پیشین آمریکا در دمشق که سال گذشته در اعتراض به سیاست‌های دولت اوباما از منصب خود استعفا کرده بود، دلایل اختلافش با دولت اوباما را تشریح کرد.
 
روزنامه «رای‌الیوم» نوشت؛ «رابرت فورد» سفیر سابق آمریکا در سوریه، اخیرا در مصاحبه‌ای تاکید کرده که اوباما گوش شنوا برای نصیحت‌ها درباره تسلیح نظامی معارضان سوری نداشت و وی به همین دلیل از منصب خود استعفا کرده است.
 
وی تصریح کرد: من بارها خواستار تجهیز مخالفان به سلاح پیشرفته برای حمایت از آن‌ها علیه نظام سوریه شدم اما با آن مخالفت می‌شد.
 
فورد در دوران مسئولیتش به‌ عنوان سفیر آمریکا در دمشق بارها خواستار حمایت مستقیم از معارضان سوری شده بود چنان که بارها با آن‌ها جلسه گذاشت، به حمص رفت و با رهبران آن‌ها دیدار کرد و در نهایت تاثیری نداشت.

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1394 | 13:31 | نويسنده : احسان گرگانی


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه کویتی رای الیوم در گزارشی با اشاره به سفر دو روز قبل محمد بن زاید وزیر خارجه امارات و محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان به سوچی برای دیدار با ولادیمر پوتین، نوشت: دو کشور درباره حمله روسیه به سوریه اختلاف نظر دارند.
 
این روزنامه با مطرح کردن این سوال که چرا دو شاهزاده بجای واشنگتن راهی سوچی روسیه شدند، نوشت: این دیدار سه جانبه دیدار تشریفاتی نبوده و ارتباط مستقیم با تحولات منطقه به ویژه سوریه داشته است.
 
دو مهمان اماراتی و سعودی در قبال حمله روسیه به سوریه اختلاف نظر دارند افزود: شاهزاده محمد بن سلمان که تمایل بیشتر برای حمایت ازمخالفان داشت به شدت از دخالت نظامی روسیه ابراز نگرانی کرده چرا که آنرا به مثابه شکست طرح سعودی‌ها در سوریه قلمداد کرده و پایانی برای پنج سال حمایت از مخالفان مسلح برای سرنگونی بشار اسد دانسته است.

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1394 | 13:31 | نويسنده : احسان گرگانی

ه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سوخو -۲۵ gfoot که ناتو به آن لقب «پاقورباغه» داده است، یک جت جنگنده تک‌سرنشین دوموتوره است که در اتحاد جماهیر شوروی، توسط دفتر طراحی سوخو طراحی و تولید شد. 

 
ماموریت اصلی این هواپیما پشتیبانی نزدیک از نیروهای زمینی است. اولین پیش‌نمونه آن در ۲۲ فوریه ۱۹۷۵ پرواز کرد و تولید انبوه آن از سال ۱۹۷۸ در کارخانه‌ای در تفلیس در گرجستان شوروی آغاز شد. از سال ۱۹۸۱ وارد خدمت فعال نظامی در ارتش شوروی گردید. این هواپیما در نیروی هوایی و هوانیروز روسیه با نام مستعار کلاغ سیاه و در ناتو به نام پای قورباغه (Frogfoot) شناخته می‌شود.
 
سوخو-25؛کلاغ سیاه دشمنان روسیه

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1394 | 13:29 | نويسنده : احسان گرگانی
فابیوس

وزیر خارجه فرانسه از تلاش کشورش برای ارائه قطعنامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با ساخت‌وسازهای رژیم صهیونیستی خبر داد.


ادامه مطلب
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، یک مسؤول بلندپایه سعودی فاش کرد که عربستان قصد دارد سلاح هایی پیشرفته مانند سلاح های ضد تانک در اختیار عناصر گروه موسوم به "ارتش آزاد" قرار دهد، تا این گروه بتواند با دولت سوریه و هم پیمانانِ روس و ایرانی و لبنانی او بجنگد.
 
 این مسئول بلندپایه سعودی که خواست نامش فاش نشود، برای توجیه کمک تسلیحاتی به تروریستها در سوریه در مصاحبه با  شبکه "بی.بی.سی" مدعی شد: "این سلاح ها را به داعش یا جبهه النصره که تشکیلاتی تروریستی به شمار می روند نخواهیم داد، بلکه این سلاح ها را به سه گروه انقلابی خواهیم داد که عبارتند از ارتش فتح، ارتش آزاد، و جبهه جنوبی."
 
وی قطر و ترکیه را دو پشتیبان اصلی از گروه های "سنی" خواند و از این که روسیه، همه دشمنان اسد از جمله مخالفانی که به وسیله آمریکا آموزش داده می‌شوند تروریست می خوانَد، ابراز ناخرسندی کرد.
 

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 19 مهر 1394 | 12:57 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، «فارن پالسی،» مجله سیاسی-اقتصادی آمریکایی، در مقاله‌ای به بررسی مشکلات و چالشهای خطرناک پیش‌روی حکومت آل‌سعود -ازجمله کاهش‌ بهای نفت و اتخاذ سایست‌های نادرست خارجی این رژیم- پرداخت. طبق پیش‌بینی نویسنده این مقاله، اگر این چالش‌ها به صورت درست مدیریت نشوند، ممکن است در نهایت به طوفانی برای ایجاد بی ثباتی داخلی در عربستان تبدیل شوند. نویسنده در ادامه از «مشکلات درونی خاندان سعود،» «جنگ علیه یمن،» «مشکلات اقتصادی» و «فاجعه اخیر مراسم حج» به عنوان جدی‌ترین این چالش‌ها، نام برد.   
 
هفته گذشته روزنامه انگلیسی «گاردین» دو نامه یک شاهزاده ناشناس سعودی را منتشر کرد که در آن‌ها  اعضای ارشد رژیم حاکم را به قیام علیه «ملک سلمان،» پادشاه عربستان، فرا خوانده بود. این شاهزاده در این نامه‌ها خاطرنشان کرده است پادشاه و فرزندش که جانشین وی و ولیعهد سعودی است، سیاست خطرناکی را در پیش گرفته‌اند که این کشور را به سوی نابودی سیاسی، اقتصادی و نظامی پیش می برد.
 

ادامه مطلب