آخرین خبرها از روز اجرای برجام/ ظریف و موگرینی دیدار کردند / انتشار گزارش آژانس درباره ایران تا دقای
همزمان با نزدیک شدن توافق هسته ای ایران و 5+1 به ایستگاه پایانی خود، وزیر امور خارجه کشورمان با همراهی علی اکبر صالحی به وین رفت تا بیانیه اجرای برجام را پس از گزارش آژانس قرائت کند.
به گزارش مشرق، همزمان با نزدیک شدن توافق هسته ای ایران و 5+1 به ایستگاه پایانی خود، وزیر امور خارجه کشورمان با همراهی علی اکبر صالحی به وین رفت تا بیانیه اجرای برجام را پس از گزارش آژانس قرائت کند.

اهم اخبار مربوط به برجام را در زیر مشاهده می کنید:

14:35 
انتشار گزارش آژانس درباره ایران تا دقایقی دیگر

آژانس بين المللي انرژي اتمي وابسته به سازمان ملل متحد دقایقی ديگر گزارش خود را درباره ايران منتشر مي کند.

14:23  مهمترین اتفاقات ساعات آینده در حوزه پرونده هسته‌ای

بازی مشترک دو رژیم صهیونیستی و سعودی از همان دوران برگزاری مذاکرات هسته ای ایران و اعضای ۱+۵ و در مقاطع زمانی و گلوگاه های مکانی مختلف در جریان بود. اصلی ترین تلاش آل سعود و رژیم صهیونیستی مبنی بر جلوگیری از جمع بندی مشترک مذاکرات هسته ای میان ایران و اعضای ۱+۵ در نهایت ناکام ماند و در تیرماه ۱۳۹۴ شاهد جمع بندی مشترک مذاکرات هسته ای بودیم. با این حال ناکامی ریاض و تل آویو مانع از استمرار بازی آنها علیه توافق هسته ای میان ایران و اعضای ۱+۵ نشده است.

13:20  سخنگوی کاخ سفید: گزينه تحريم ايران همچنان روي ميز است

جاش ارنست افزود: بحث هاي زيادي درباره امکان اعمال تحريم عليه ايران به خاطر برنامه موشکي اين کشور وجود دارد و اين مساله را که چنين تحريم هايي ممکن است در هر زماني ضد ايران اعمال شوند، رد نمي کنيم.  از اين رو ، اين مساله همواره گزينه روي ميز ماست. همانطور که بارها گفته ايم گفتگوهاي هسته اي ما با اين کشور باعث حل و فصل در موضوع برنامه موشکي يا دشمني آنان با اسرائيل نمي شود ، اين را نيز به روشني گفته ايم که اين توافق هسته اي نمي تواند باعث از دست رفتن توان ما براي به پاسخگويي کشيدن ايران به خاطر اين اقدامات ناخوشايند شود. 

وزیر خارجه کشورمان و فدریکا موگرینی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح روز شنبه به وقت محلی در هتل کوبورگ وین با یکدیگر دیدار کردند.

آخرین خبرها از روز اجرای برجام/ ظریف و موگرینی دیدار کردند

بیانیه ایران و 5+1 درباره اجرای برجام تا ساعاتی دیگر منتشر می شود.
 
محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه در توئیتر خود نوشت: روز اجرای برجام، اکنون وقت آن برای همگان علی الخصوص ملل مسلمان فرا رسیده است که دست در دست هم دهند و جهان را از افراطی گری و خشونت نجات دهند- ایران آماده است.
 
11:15  ظریف در بدو ورود به وین: برجام امروز اجرایی می‌شود

محمد جواد ‏ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان امروز در بدو ورود به وین، در جمع خبرنگاران گفت که امروز با ارایه گزارش مدیر کل اژانس برجام اجرایی خواهد شد و بعد بیانیه مشترک برای اعلام شروع برجام صادر خواهد شد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: