عرض ارادت فضای مجازی به ۱۷۵ غواصی که با دستان بسته زنده به گور شد
تاريخ : دو شنبه 18 خرداد 1394 | 9:52 | نويسنده : احسان گرگانی

463493_422

 


خبر کشف پیکرهای ۱۷۵ شهید غواص که بعد از اسارت در عملیات کربلای ۴، با دست های بسته زنده به گور شده بودند، موجی از احساسات انسانی را در کشور ایجاد کرده است.

تصور این که فرزندان این کشور، در اوج مظلومیت و برخلاف تمام اصول انسانی، اخلاقی ، دینی و حتی بین المللی توسط نیروهای بعثی، زنده زنده دفن شده اند و اینک بعد از ۲۹ سال، استخوان های آنها ، که جای هیچ شلیکی را در خود ندارند پیدا شده است، سخت دردناک و غم انگیز است.

این حس مشترک، باعث شد تا همه ایرانی ها، فارغ از سوگیری های اعتقادی و سیاسی، یاد قهرمانان مظلوم کشورشان را گرامی بدارند و سپاس خود را نثار مردانی کنند که امنیت امروز و تمامیت ارضی کشورشان را ، بی هیچ تعارفی مدیون آنها هستند.

 


فضای مجازی که به مقتضای ذاتش، همواره محل بروز و ظهور اختلافات سیاسی و فکری متعددی است، در این مورد، همدل و همزبان به استقبال از این ماهیان بال بسته رفته و هر کسی می کوشد ولو با نگارش متنی از سر صدق و احساسات پاکش، ادای دینی هر چند کوچک به این شهیدان گمنام و پدران و مادرانی که بسیاری شان چشم انتظار فرزند از دنیا رفتند، داشته باشند.

در این میان، حجه الاسلام شهاب مرادی، که بیشتر با کمپین “من محمد(ص) را دوست دارم” توانسته بود فضای مجازی را در محکومیت توهین به مقدسات و نکوداشت رسول گرامی اسلام(ص)، همسو همدل کند و آن را به میان خبرهای بین المللی ببرد، کمپینی در پاسداشت ۱۷۵ شهید زنده به گور شده غواص تشکیل داده و با انتشار تصویری شاعرانه از یک ماهی که باله هایش را بسته اند از مردم خواسته است این  تصویر را با متن های خود و هشتک “سلام بر ۱۷۵ غواص شهید” در شبکه اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

این دعوت با موج انسانی و عاطفی کاربران شبکه های اجتماعی و مشخصاً اینستاگرام همراه شده است و بسیاری از هنرمندان نیز به مردم و این کمپین پیوسته اند. این روند همچنان ادامه دارد.

شهاب مرادی در زیر تصویر خود نوشته است: «با احترام، با تمام وجودم، با تمام احساس و عاطفه‌ام؛ سلام می‌کنم به ۱۷۵غواص شهید، ۱۷۵ غیور دست بسته. سلام بر۱۷۵غواص شهید.
هر ایرانی با غیرتی، از شنیدن این خبر، احساس عجیبی دارد؛ خدایا بعثی‌های پلید، ۱۷۵ غواص اسیر را یک جا و زنده زنده در گور دسته‌جمعی مدفون کردند و اینک پس از ۲۹ سال از آن مفقودالاثرهای مظلوم خبر آمده.
باید به مادران چشم به راه آنها خبر داد که مادر چشمت روشن! پسر نازنینت برگشته اما با دست بسته.
لطفا این تصویر را با هشتگ اصلی سلام بر۱۷۵غواص شهید و دلنوشته خودتان یا این متن یا فقط تصویر و هشتگ اصلی منتشر بفرمایید. التماس دعا و فراموش نکنیم صدام دیروز همین داعش امروز است.»

ادای احترام فضای مجازی به 175 غواصی که با دستان بسته زنده به گور شد


صفحه اینستاگرام شهاب مرادی (اینجا) با بیش از ۱۲۹ هزار دنبال کننده (تا کنون) ، در زمره معدود روحانیان رکورد دار در فضای مجازی است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: