اوج افول انسانیت
تاريخ : چهار شنبه 18 آذر 1394 | 11:24 | نويسنده : احسان گرگانی

خبر تکان دهنده بود! وقتی می شنویم بخیه را از چانه شکافته ی پسر بچه ی چهار ساله باز کرده اند به انسانیت برخی شک می کنیم. روز گذشته خبری متاثرکننده در رسانه ها منتشر شد. در بخش اورژانس بیمارستان دولتی شهید اشرفی خمینی شهر استان اصفهان پس از بخیه خوردن چانه صورت یک پسر بچه ۴ ساله، به دلیل ناتوانی خانواده این بچه در پرداخت هزینه صد و پنجاه هزار تومانی بخیه، کادر پزشکی بخیه ها را از صورت او باز کردند.

گویا آن بخیه ای که بر صورت این بچه استفاده شده کماکان امکان مصرف دوباره داشته که اینگونه با وقاحت و سنگدلی تمام از چانه پسرک باز شده است!

اما فارق از سنگدلی آن تیم پزشکی، نظام اسلامی کارش به کجا رسیده که در بیمارستان های مثلا دولتی اش اینگونه چتر حمایتی از سر مستضعفین برداشته شده و بچه چهار ساله را به خاطر عدم توانایی مالی با چانه ی چاک خورده و خونین رها می کنند! پس کجاست آن “طرح تحول نظام سلامت” وزیر جهادی و بسیجی دولت پرتدبیر که به داد این بچه برسد تا وی برای پرداخت تنها صد و پنجاه هزار تومان در بیمارستان دولتی اینگونه عاجز نشود؟

شما که گفتید قرار است تمام خدمات درمانی در بیمارستان های دولتی با این طرح رایگان شود و انواع داروهای کم یاب به قیمت ارزان به دست بیماران برسد و هزینه بستری بیمار صفر شود؟ پشت سر هم به تلویزیون آمده و سر مردم را با وعده های شیرین و نشان دادن یکی دو بیمارستان که خدمات رایگان و ارزان می دهد شیره مالیدید. حالا همان بیمارستان ها هم نیست تا چانه ی بچه چهارساله را بخیه کنند!

البته چندی پیش از منابع موثق اطلاع داده شده که طرح نظام سلامت وزیر بسیجی کابینه تدبیر با مشکلات شدید بودجه روبرو شده در شرف شکست قطعی می باشد. همچنین بواسطه دیده نشدن هزینه‌ها و اختصاص نیافتن بودجه‌های لازم به طرح تحول، شاهد بازگشت پرداختهای ۳۰ درصدی تعرفه داروها از جیب بیماران صعب العلاج و عادی هستیم.

آقایان هم اکنون مثل بقیه ی جریانات دنبال یک مساله یا جریان انحرافی می گردند تا با بولد کردن آن، از تبعات واکنش مردم در امان بمانند. در ” ابهام” نگه داشتن مردم، روش کار این دولت است و به نظر ما همان دولت ” ابهام ” عنوان خوبی برای این دولت می باشد. چرا که سعی می کند با مبهم نشان دادن هر قضیه ای، جلوی واکنش های مختلف از سوی مردم در مورد آن قضیه را بگیرد. حالا هم که می بینیم گویا در عمل این طرح به آب بند بوده که نتوانسته از سلامت بچه ای حمایت کند! لکن باز هم گلی به جمال دادستان خمینی شهر که تا خبر به گوشش رسیده دستور بازداشت متخلفین آن بیمارستان کذایی را صادر کرده و به دنبال برخورد قضایی با پزشک می باشد. زیرزمینی ها از همین تریبون به این دادستان که البته به کل آن سیستم قضایی می ارزد، خسته نباشید و خدا قوت می گوید.

بد نیست آقای وزیر بسیجی که به دنبال عمل چشم سران فتنه افتاده و یا به پیرمردهای کابینه دولت تدبیر که هرزگاهی در بیمارستان بستری می شوند سر می زند، به جای موضع گرفتن در مقابل ” در حاشیه ” مهران مدیری و نقد پزشکان، به فکر تربیت و کنترل نیروهای درمانی باشد. چرا که کم پزشک داعشی نداریم که دست در بخیه پسرک بیچاره انداخته و از فرط کینه آن را دوباره بشکافد! اتفاقا خوب است برنامه هایی مثل سریال تلویزیونی ” در حاشیه” به این قشر بپردازند و حداقل اخطار هرگونه رفتار وحشیانه از سوی این قشر را به مردم بدهد. این قشر گاهی دستانش آلوده تر از هرکس دیگری می شود…


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: