شعار کوبنده انقلابی مردم مسلمان در روز جهانی قدس+تصاویر
تاريخ : پنج شنبه 10 تير 1395 | 20:15 | نويسنده : احسان گرگانی

از آن موقع تاکنون، هواداران آیت الله خمینی در ایران  و شهرهای مختلف جهان همگام با جمع کثیری از دیگر مسلمانان در حین ماه رمضان یا اندکی بعد از آن، روز قدس را بر پا می‌دارند.

در حالی به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم که در ایران اسلامی و بسیاری از کشورهای دیگر منطقه و جهان، مردم آزادیخواه اعم از مسلمان و غیرمسلمان خود را برای برگزاری باشکوه روزجهانی قدس و فریاد علیه اشغالگری صهیونیست ها آماده می کنند.

امروزه کشورهایی چون عربستان نه تنها هیچ مبارزه سیاسی و اعتقای با زیادی خواهی های رژیم غاصب اسرائیل ندارند ، بلکه در بسیاری از موارد در عرصه های منطقه ای و بین المللی دنباله روی سیاست های اسرائیل هستند.

تا زمانی که موج حاکم در بین کشورهای اسلامی منطقه نسبت به اسرائیل این تفکر باشد ، به طور قطع آزادی قدس شریف زمان بیشتری را می طلبد تا آزادی خواهان دنیا همانند روشنفکران ایران اسلامی بتوانند وجدان های آگاه مسلمانان جهان را بیدار کنند و به کشورهای اسلامی بفهمانند که این غده چرکین در طول 70 سال اشغال سرزمین فلسطین توطئه های مختلفی را در خاورمیانه پایه ریزی کرده است ، توطئه هایی که تازه ترین آن خلق داعش و حمایت از آن بوده است.

امروز دیگر برهمگان مشخص شده است که متشنج کردن عراق ، سوریه ، حزب الله و اخیرا نیز ترکیه و سربریدن مردان و زنان و حتی کودکان بی گناه در منطقه به نفع چه کسانی است و این تحرکات قوام حکومت چه رژیم غاصبی را فراهم می کند.

محمد حسنین هیکل روزنامه نگار فقید و شهیر مصری یک جمله بسیار زیبایی در خصوص اعراب دارد اینکه ' عرب ها متعهد شده اند که هیچگاه با هم اتحاد نداشته باشند ' و تاکنون کشورهای عربی خیلی تلاش کرده اند که در مقابل اسرائیل با هم متحد شوند اما به هیچ عنوان موفق نبوده اند و نتوانسته اند در مسیر آزادی قدس شریف تصمیمات مشترکی اتخاذ کنند.
اما خوشبختانه در ایران اسلامی ما تمامی جریان های سیاسی، قدس را از آن تمامی مسلمانان و حتی تمامی ادیان می دانند و بسیار در تلاش هستند تا با برپایی روز قدسی با شکوه انزجار خود را از حکومت غاصب صهیونیسم اعلام کنند.

قدس ، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان ، سرزمین اصلی و وطن میلیون ها آواره مسلمان فلسطینی است و استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار از سال 1948 میلادی آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج کرد و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قرار داد.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، ملت مسلمان ایران بویژه پس از صدور پیام تاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در سال 1358 مبنی برنامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز جهانی قدس، موضوع آزاد سازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان های خویش قرار داد و هر ساله در روز قدس ملت ایران با فریاد بلند برسر ستمکاران تاریخ ، پایه های سست رژیم اسرائیل را می لرزانند.

حاشیه‌های راهپیمایی روز قدس سال 88
پس از فروکش کردن موج اصلی اغتشاشات خیابانی و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، جریان فتنه در یک برنامه‌ریزی استراتژیک، تصمیم گرفت تا در مناسبت‌های خاص مذهبی و ملی برنامه‌های اعتراضی‌اش را دنبال کند.
در این راستا روز قدس به عنوان هدف اول در نظر گرفته شد. از سوی دیگر ستاد برگزاری مراسم قدس در یک اقدام غافلگیرکننده اعلام کرده که آقای هاشمی رفسنجانی امام‌جمعه روز قدس نخواهد بود و حجت الاسلام سیداحمد خاتمی نمازجمعه روز قدس را اقامه خواهد کرد. دکتر احمدی‌نژاد هم به عنوان سخنران پیش از خطبه برگزیده شد.

از سوی دیگر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی در بیانیه‌های جداگانه اعلام کردند که در مراسم روز قدس شرکت خواهند کرد. شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» و «جمهوری ایرانی» نیز از سوی ماهواره‌ها و سایت‌های اینترنتی جریان فتنه به عنوان شعارهای روز قدس اعلام شد.
در روز جمعه ۲۷ شهریور، با آغاز راهپیمایی از ساعت ۱۰، جمعیت فراوانی از مردم مسلمان و روزه‌دار تهران در مسیرهای اعلام شده، در خیابان ها حضور یافتند و شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.
طرفداران جریان سبز نیز در بلوار کشاورز و خیابان کریمخان با شعارهای "نه غزه نه لبنان" و "جمهوری ایرانی" راهپیمایی کردند.
آنان پلاکاردهایی را با شعار "مرگ بر اسرائیل" در دست داشتند که بر روی اسم اسرائیل ضربدر کشیده و به جای آن روسیه نوشته شده بود. در واقع فتنه گران با این کار مخالفت خود را با شعار علیه رژیم صهیونیستی اعلام کردند و نوعی حمایت از آن را به نمایش گذاشتند.

محمد خاتمی نیز که قصد داشت در حوالی دانشگاه تهران به جمع راهپیمایان بپیوندد، پس از پائین آمدن از خودروی‌اش با خشم مردم شرکت‌کننده در این راهپیمایی روبه‌رو شد که شعارهای «مرگ بر منافق» و «منافق برو بیرون» فریاد می کردند.
واژگون شدن عمامه محمد خاتمی در میان خبرنگاران و عکاسان یکی از صحنه‌های خبرساز حاشیه راهپیمایی روز قدس بود.

عدادی از هواداران موسوی که با کف و سوت قصد اخلال در راهپیمایی مردم را داشتند، در دست‌های خود بطری‌های آ‌ب آشامیدنی نیز حمل و در مواردی آشکار روزه‌خواری می‌کردند.

حال همین فتنه گرانی که در سال 88  باعث اخلال در نظم جمهوری اسلامی شدند، برای 19 سرباز جان باخته در حادثه واژگون شدن اتوبوس شمع روشن می کنند.، افرادی که در فتنه 88 88 به جان سربازان ما افتادند ، حال برایشان شمع روشن می کنند.

گزیده‌ای از بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی درباره روز جهانی قدس و گرامیداشت این روز به شرح زیر است:
 آخرین جمعه ماه رمضان می‌توانند در سرنوشت فلسطین تعیین کننده باشد
 من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم، که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است، و بویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی، پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان "روز قدس ” انتخاب ، و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

عصر دیروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضاییه، سلامت دستگاه قضا و تلاش مستمر برای جلب رضایت مردم را وظیفه مهم و هدف اساسی قوه قضاییه خواندند و با اشاره به نزدیک شدن روز جهانی قدس تأکید کردند: به فضل الهی روز جمعه، بار دیگر فریاد یکپارچه دفاع از مردم مظلوم فلسطین در سراسر ایران و دنیای اسلام بلند خواهد شد و امت اسلامی به فریضه مهم دفاع از مظلوم عمل خواهد کرد.

 "روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرت‎ها فهماند که دیگر آن‎ها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می‌دانم، و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم. "

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: