بیانیه وزارت خارجه آمریکا: ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان/ بیش از 11 هزار حمله تروریستی در 92 ک

تروریستی در 92 کشور در سال 2015

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه سالانه خود ایران را بزرگترین حامی تروریسم در جهان معرفی کرد.
بیانیه وزارت خارجه آمریکا: ایران بزرگترین حامی تروریست در جهان/ وقوع بیش از 11 هزار حمله تروریستی در 92 کشور در سال 2015به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، وزارت خارجه آمریکا با انتشار گزارشی مدعی شد جمهوری اسلامی ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است.
بر این اساس، وزارت خارجه آمریکا دیروز طی بیانیه سالانه خود درباره تروریسم جهانی در سال 2015 اعلام کرد ایران در صدر فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار دارد و داعش بزرگترین تهدید جهانی است. 
در ادامه این گزارش آمده است: در سال 2015 بیش از 11 هزار و 774 حمله تروریستی در 92 کشور جهان رخ داد. 
  
وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه مدعی است: در سال 2015، ایران همچنان یکی از بزرگترین حامیان تروریسم در جهان باقی ماند. اقدامات تهران شامل حمایت های مالی، آموزش تروریست ها و تجهیز آنان در سراسر جهان می شود.  
آمریکا با تروریست نامیدن گروه های شیعه عراق و حزب الله لبنان مدعی است: ایران منابع مالی شبه نظامیان شیعه خاورمیانه و حزب الله لبنان را تامین می کند و برای آنها تسلیحات نظامی می فرستد. 
واشینگتن در این بیانیه با حذف نام کوبا (عضو ثابت کشورهای حامی تروریست از دید آمریکا در سال های گذشته)، سه کشور ایران، سوریه و سودان را در صدر فهرست حامیان تروریسم جهانی قرار داد.  
سی ان ان مدعی است: ادامه حمایت تهران از تروریست انتقادها از توافق هسته ای قدرت های جهانی با این کشور را افزایش داده است. منتقدان بر این باورند برجام سبب برداشته شدن تحریم های ایران می شود و این امر به تهران اجازه می دهد حمایت های خود از تروریست را گسترش دهد. 
در بخش دیگری از این گزارش به فعالیت های سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و بخصوص سپاه قدس اشاره شده است. واشینگتن مدعی است سپاه قدس به عنوان بازوی جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد اهداف تهران در امور منطقه، سبب بی ثباتی خاورمیانه شده است. 
این بیانیه در پایان اعلام کرد میزان حملات تروریستی در جهان در سال 2015 شاهد کاهش 13 درصدی بود.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: